امیلین: کشتی گیران ایرانی به معنای واقعی خوب هستند

به گزارش رکنا، سرگی املین کشتی‌ گیر فرنگی کار اهل روسیه است. از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال برنز المپیک 2020 توکیو و مدال طلا مسابقات قهرمانی کشتی جهان 2018 و مدال نقره مسابقات قهرمانی کشتی جهان 2019 اشاره کرد. او به تازگی هم در مسابقات نظامیان جهان در ایران با شکست تمامی رقبا به مقام نخست و مدال طلا وزن 60 کیلوگرم دست یافت.

با توجه به این اتفاق، یک گفت‌وگوی اختصاصی با او ترتیب دادیم:

*از شرایط تمرینی و آمادگی خودت برایمان بگو.

پس از بازگشت از مسابقات نظامیان جهان در ایران که برای من توام با اتفاقات مثبت بود؛ اکنون هم تمریناتم با تیم ملی روسیه انجام می‌شود. به طور مداوم در خانه تمریناتم را پیگیری می‌ کنم، آن هم با مربی شخصی که من از بچگی با او تمرین می‌کردم و هنوز هم این رویه را ادامه می‌دهم.

*در سال 2021 مدال برنز المپیک و طلای قهرمانی اروپا را کسب کردید. نظر شما در مورد این رویداد مهم چیست؟

خیلی دوست داشتم مدال طلای المپیک توکیو را بگیرم، اما متاسفانه این اتفاق نشد. برایم رقم بخورد، اما خوشحالم که توانستم مدال برنز را بگیرم. مسابقات قهرمانی اروپا هم پیش از المپیک صورت گرفت، خوشحالم که توانستم در آنجا برنده شوم و به مدال و نشان زرین طلا دست یابم.

*اهداف و برنامه‌های شما برای سال آینده چیست؟

به تمریناتم به صورت مستمر ادامه می‌دهم، چون سال آینده مسابقات قهرمانی اروپا و جهان را پیش‌رو داریم و تلاش خواهم کرد تا بتوانم در آنجا بهتر از گذشته نتیجه بگیرم. 

images

*تمرین با عبدالرشید سعدالله‌یف، ولاسوف و ورزشکاران بزرگ روسیه چقدر مفید است؟ اگرچه شما نام بزرگی در کشتی دارید.

 با سعدالله‌یف تمرین نمی‌کنم، او یک کشتی‌ گیر آزاد است، اگر چه ما تیم‌های ملی مختلفی داریم. با رومن ولاسوف در کمپ تمرینی ما همیشه با هم هستیم. او یکی از نوابغ کشتی فرنگی است و تمرین در کنار او به من انگیزه و انرژی زیادی می‌دهد تا از او الگوبرداری کنم تا من هم بتوانم به موفقیت‌های خوبی در آینده برسم.

*نظرت درباره کشتی گیران ایران چیست؟

کشتی‌ گیران ایرانی به معنای واقعی خیلی خوب هستند، چون به هیچ عنوان حریفان آسانی برای ما نیستند. در هر وزنی چه در مسابقات المپیک و چه جهانی همیشه تا انتها می‌ جنگند و مسیر را هم رها نمی‌کنند. برای همین است که به مدال‌های خوبی هم می‌رسند.

*کدام سبک کشتی‌ گیران ایرانی را دوست دارید و کدام یک بهتر است؟

نمی‌توانم سبک خاصی از مبارزان ایرانی را مشخص کنم، زیرا هر کدام سبک خاص خود را دارند و براساس همان هم رو در روی حریفان خود می‌ایستند. 

*بسیاری از ایرانیان علاقه زیادی به ورزشکاران شما دارند، چی می‌خوای بهشون بگی؟

باتشکر فراوان از تماشاگران ایرانی که با بودشان در کشتی هیجان و جو مثبتی به مسابقات می‌دهند، از این بابت از آنها کمال تشکر را دارم. 

origin_1

*از مسابقات نظامی برایمان بگویید.

همه چیز را خیلی دوست داشتم از سازماندهی بگیر تا محل اقامت و غذا همه چیز به شکل خوبی از سوی کشور ایران برای ما مهیا شده بود.

*سطح مسابقات چگونه بود؟

حمایت بسیار قوی از طرف هواداران ایرانی، همچنین جو مسابقات نیز بسیار خوب بود چرا که کشتی‌گیران خوبی در آنجا حضور یافته بودند.

*عملکرد خود را چگونه ارزیابی کردید؟

من از عملکرد خودم خیلی راضی هستم، زیرا همه چیز همان چیزی شد که می‌خواستم و توقع داشتم در مسابقات آن را به نمایش بگذارم.

*آیا دوست دارید دوباره به ایران سفر کنید؟

به طور حتم اگر فرصت شود خیلی دوست دارم دوباره به ایران بیایم و با ورزشکاران شما سرشاخ شوم. ایران کشور فوق‌العاده‌ای است.

کدخبر: 749071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟