دوئل استقلالی‌ها در آبادان/ جنگ صدرنشینی در زاینده‌رود

به گزارش رکنا، هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور روز دوشنبه 8 آذرماه با برگزاری 5 دیدار آغاز می‌شود. مهمترین مسائل پیرامون بازی‌های این هفته را در زیر می‌خوانید:

*پرسپولیس به دنبال دومین پیروزی متوالی

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر پرسپولیس از  ساعت 18 در ورزشگاه آزادی میزبان نفت مسجد سلیمان خواهد بود. تیمی که در بازی هفته گذشته‌اش برابر مس رفسنجان با نتیجه 1 بر صفر تن به شکست داد. نفت مسجد در شرایطی به مصاف پرسپولیس می‌رود، که 2 بازیکنش (کرار جاسم) و (علی دغاغله) به دلیل مصدومیت به صورت اختصاصی تمرین می‌کنند و حضورشان در بازی با پرسپولیس قطعی نیست. با این حال کادر پزشکی  این تیم  در تلاش هستند تا این 2 بازیکن را برای بازی با پرسپولیس آماده کنند.

در مقابل اما پرسپولیس در حضور تماشاگرانش موفق شد هفته گذشته صنعت نفت را شکست دهد تا پس از مدت‌ها بازیکنان این تیم با هواداران خود جشن و شادی برپا کنند. پرسپولیس با احتساب این برد 11 امتیازی شد در رده چهارم جدول قرار گرفت بدون شک در دیدار فردا به دنبال کسب 3 امتیاز کامل این دیدار استفاده از فرصت میزبانی خواهد بود.

*دوباره استقلال، اکبریان و آبادان

در یکی دیگر از مهم‌ترین این دیدارها صنعت نفت آبادان از ساعت 16 در ورزشگاه تختی آبادان میزبان استقلال تهران خواهد بود. شاگردان علیرضا منصوریان در حالی این هفته برابر آبی‌پوشان پایتخت قرار خواهد گرفت که 5 بازیکن این تیم (حسن بیت‌سعید، فرزاد جعفری، محمود مطلق‌زاده، حسین ساکی و رضا جبیره) مصدوم هستند و نمی‌توانند در این بازی حساس صنعت نفت را همراهی کنند.

در مقابل استقلال در شرایطی روز دوشنبه به مصاف نفت آبادان می‌روند که به احتمال فراوان سیستم این تیم نسبت به هفته‌های گذشته دستخوش تغییر قرار خواهد گرفت. چرا که بازی هفته ششم آبی‌پوشان در مصاف با گل‌گهر سیرجان با تساوی بدون گل به پایان رسید. تا آن‌ها با 12 امتیاز در رده سوم جدول قرار بگیرند. گفتنی است که استقلال «بابک مرادی» را به دلیل مسائل انضباطی در این دیدار همراه نخواهد داشت ولی سبحان خاقانی با پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت به تمرینات این تیم بازگشته می‌تواند تیمش را در این بازی همراهی کند.

*جنگ صدرنشین در زاینده‌رود

تیم فوتبال سپاهان از ساعت 16 در ورزشگاه فولادشهر میزبان نساجی مازندران خواهد بود. شاگردان نویدکیا موفق شدند در بازی هفته ششم در مصاف با فجرسپاسی با  نتیجه 2 بر صفر پیروز شوند؛ با کسب 13 امتیاز در صدرجدول لیگ برتر قرار بگیرند. سپاهان که در این فصل عملکرد خوبی از خود نشان داده، در تلاش است تا با استفاده از امتیاز میزبانی برنده این دیدار شود. تا ضمن حفظ صدرنشینی امتیازش را با سایر رقبا در جدول بیشتر کند. در مقابل اما شاگردان «ساکت الهامی» که آخرین دیدار خود برابر پیکان را با نتیجه 2بر 2 مساوی کردند با 6 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گرفتند، در تلاش خواهند بود تا ضمن پیروزی در این مسابقه به جایگاه بهتری در لیگ دست پیدا کنند. 

*کهکشانی‌ها علیه خودروسازان

در یکی دیگر از این مسابقات هفته هفتم پیکان باید از ساعت 15 در ورزشگاه دستگردی میزبان گل‌گهرسیرجان باشد. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که شاگردان قلعه‌نویی هفته گذشته میزبان استقلال بودند این دیدار که یکی از بدون موقعیت‌ترین و کسل‌کننده ترین دیدارهای لیگ بیست و یکم بود با تساوی بدون گل به پایان رسید. تا گل‌گهر با 10 امتیاز شده و در رده ششم قرار بگیرد با عطش بیشتری برای برد به مصاف پیکان برود. پیکانی که در دیدار قبلی‌اش برابر نساجی مازندارن به تساوی رضایت داد. تا با کسب 11 امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفته در این دیدار به دنبال کسب پیروزی استفاده از امتیازی میزبانی خود باشد. 

*از کیمیا تا بقا

مس رفسنجان از ساعت 16 در ورزشگاه شهدای رفسنجان میزبان هوادار تهران خواهد بود. شاگردان ربیعی در شرایطی میزبان هوادارتهران خواهند بود، که در بازی هفته گذشته‌شان برابر نفت مسجد سلیمان به پیروزی دست پیدا کردند. با 8 امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفتند. در مقابل اما شاگردان رضا عنایتی، در بازی مقابل آلومینیوم اراک به تساوی بدون گل رضایت دادند، تا 4 امتیازی شده در رده چهاردهم جدول قرار بگیرند. بدون شک هوادار تهران در بازی مقابل مس به دنبال کسب 3 امتیاز و فاصله گرفتن از انتهای جدول  لیگ برتر خواهد بود.

کدخبر: 744959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟