طاهری: تورنمنت قطر به شناخت فرناندز بیشتر کمک کرد/ برخی بازیکنان از اردوی تیم ملی انصراف دادند

به گزارش رکنا، مونائول مونتایا فرناندز، سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال اسامی ۳۵ بازیکن را جهت شرکت در اولین اردوی تیم ملی برای آماده‌سازی حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان به صورت رسمی اعلام کرد.

در همین راستا محسن طاهری مربی تیم ملی هندبال ایران در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه چه زمانی اردوی تیم ملی هندبال، اظهار داشت: مرحله بعدی اردوی تیم ملی از اواسط آذر و بعد از پایان دور رفت مسابقات لیگ برتر آغاز خواهد شد، البته تا آن زمان بازیکنان در اختیار باشگاه‌ها هستند.

وی درباره اینکه آیا تیم ایران با حضور فرناندز شانس کسب سهمیه مسابقات قهرمانی هندبال جهان را دارد یا خیر، گفت: تنها حضور فرناندز برای جهانی شدن ایران کافی نیست و در کنار او از شخص رییس فدراسیون گرفته تا کوچکترین عضو خانواده هندبال همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم بهترین دستاورد را برای هندبال داشته باشیم. اگر چه حضور فرناندز در خانواده هندبال تاثیر گذار است به هر جهت آن هم به دلیل اینکه او تجربیات ارزنده‌ای در این سالیان با حضور در عرصه‌های مختلف به دست آورده است. از سویی هم این امکان از قاره آسیا فراهم شده تا پنج تیم به مسابقات جهانی بروند و این موضوع خودش یک اتفاق خوب است. با شرایط هندبال ما، جهانی شدن دور از دسترس نیست.

مربی تیم ملی هندبال درباره کیفیت فنی بازیکنان اینطور پاسخ داد: بیشتر بازیکنانی که به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند از لیگ ایران هستند و به همین دلیل آنها باید تمام تلاش خودشان را انجام دهند تا بهترین عملکرد ممکن را در کنار لژیونرها به نمایش بگذارند. به نظرم تورنمنت قطر پیش زمینه خوبی بود تا فرناندز متوجه شود بازیکنان در چه سطحی هستند. و در کنار آن هم نقاط ضعف تیم ملی را شناسایی کند.

طاهری با اشاره به اینکه سعی تلاش فدراسیون برآورده کردن بهترین امکانات برای تیم ملی هندبال بوده است، گفت: اگر چه کم کاستی‌هایی برای برآورده کردن بهترین شرایط برای تیم ملی هندبال بوده است اما باز هم شرایط بد نیست زیرا هم اردوهای خوبی از سمت فدراسیون تشکیل شده و هم مسابقات خوبی برای ما تدارک دیده می‌شود تا در آنها حضور یابیم. 

وی در پایان درباره نبود برخی بازیکنان لژیونر در اردوی تیم ملی گفت: بازیکنانی نظیر سعید حیدری‌راد، سعید برخورداری و سید علیرضا موسوی با توجه به برخی شرایط که خودشان از لحاظ روحی و همچنین بدنی عنوان کرده بودند تمایلی به حضور در اردوی تیم ملی نداشتند. بازیکنان دیگری هم در سطح اروپا داریم مانند پویا نوروزی نژاد ،شاهو نصرتی، الله کرم استکی، سجاد استکی و افشین صادقی هم هستند که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

انتهای پیام/

کدخبر: 744645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟