آشتی‌کنان استقلالی‌ها در آبادان؟/ آلومینیوم در سودای صدرنشینی

به گزارش رکنا، هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور امروز (پنجشنبه 27 آبان ماه 1400) با برگزاری 3 دیدار آغاز خواهد شد. بر همین اساس صنعت نفت آبادان با گل‌گهرسیرجان، پدیده با ذوب آهن و آلومنیوم اراک هم با نفت مسجد سلیمان دیدار خواهد کرد.

*مصاف شاگرد و مربی سابق

صنعت نفت آبادان - گل‌گهرسیرجان| ساعت 18| ورزشگاه تختی آبادان

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای امروز تیم صنعت نفت‌آبادان از ساعت 18:00 در ورزشگاه تختی آبادان میزبان گل‌گهرسیرجان خواهند بود. این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط ۲ تیم در بازی هفته گذشته متفاوت بود؛ چرا که تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته 3 امتیاز خارج از خانه برابر نساجی کسب کرد تا از قعر جدول جدا شود. در آن سوی میدان فیروزه‌ای‌پوشان سیرجانی، پرسپولیس را در تهران متوقف کنند. با 8 امتیاز در رده چهارم جدول قرار بگیرند. همچنین صنعت نفت آبادان نیز با 3 امتیاز در رده چهاردهم جدول لیگ برتر قرار دارد. 

یکی از نکاتی که در دیدار صنعت نفت و گل‌گهر سیرجان می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد تقابل اندیشه‌های علیرضا منصوریان با مربی سابقش امیر قلعه‌نویی است. نباید فراموش کرد که منصوریان فصل گذشته (دربازی تراکتور و آلومینیوم اراک) با واکنش به اخراجش حاشیه‌ساز شد. منصوریان صحبتی درباره برخورد قلعه‌نویی با داور انجام داد که به مذاق سرمربی گل گهرسیرجان خوش نیامد. گل‌گهر و صنعت‌نفت هر دو تیم برای کسب 3 امتیاز این دیدار تلاش خواهند کرد. حال باید ببینیم که برنده دوئل مربی و شاگرد سابق در بازی امروز به سود کدام یک تمام می‌شود. صنعت نفت با مشکلات عدیده مالی روبرو است و به واسطه قانون مصوب مجلس، وزارت نفت نمی‌تواند به این تیم کمک کند.

*شهرخودرو به‌دنبال فرار از مشکلات

شهرخودرو - ذوب‌آهن| ساعت 15| ورزشگاه امام رضا مشهد

در یکی دیگر از دیدارهای امروز تیم‌ پدیده از ساعت 15:00 در ورزشگاه ثامن میزبان ذوب‌آهن خواهد بود.این دو تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که ذوب آهن اصفهان در هفته سوم رقابت‌ها مقابل سپاهان پیروزی ارزشمندی دست پیدا کرد؛ اما در بازی معوقه مقابل پیکان شکست خورد. این بازی با حواشی زیادی برای ذوب آهن و پیکان همراه بود. تارتار در نشست خبری بعد بازی اعلام کرد قبل مسابقه با بازیکنانش تماس گرفته شده است. گاندوها به واسطه تاخیر هواپیما با 6 ساعت تاخیر به مشهد رسیدند.

از طرف دیگر تیم شهرخودرو که با اکبرمیثاقیان تغییرات زیادی را در کادر فنی تجربه کرد. شهرخودرو با گذراندن شرایط عجیب و غریب  در فصل بیست و یکم،  مقابل مس رفسنجان اعتصاب کرد. در هفته گذشته هم با نتیجه  2 بر مقابل هوادار شکست خورد تا با یک امتیاز قعرنشین جدول است.

بدون شک شاگردان میثاقیان در بازی امروز به دنبال کسب 3 امتیاز این دیدار و فرار از فاصله گرفتن از قعر جدول هستند. ذوب‌آهن هم با 6 امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفته است.

*آلومینیوم به دنبال صدرنشینی

آلومینیوم اراک -نفت مسجد سلیمان| ساعت 15| ورزشگاه امام خمینی

در یکی دیگر از بازی‌های امروز لیگ برتر آلومینیوم اراک از ساعت 15:00 در ورزشگاه امام خمینی (ره) میزبان نفت مسجد سلیمان خواهد بود. این دو تیم در شرایطی با یکدیگر دیدار خواهند داشت که، نفت مسجدسلیمان قبل از لیگ شرایط بسیار عجیبی داشت، دیرتر از سایر تیم‌ها کارش را شروع کرد و طی روزهای گذشته درگیر اعتصاب بازیکنانش بود. دلیل اعتصاب بازیکنان مشکلات مالی و عدم دریافت مطالبات بود. با توجه به آنکه مدیران نفت قول حل مشکلات را به کمالوند و شاگردانش داده‌اند، آنها حاضر شدند اعتصابشان را شکسته و راهی اراک شوند. آلومینیوم  پس از پیروزی مقابل پرسپولیس، در هفته گذشته برابر مس‌رفسنجان به تساوی بدون گل رضایت داد. شاگردان خطیبی در حال حاضر با 8 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند. اراکی‌ها در صورت پیروزی در بازی امروز می‌تواند به طور موقت به صدر جدول برسد.

 نفت مسجد سلیمان نیز در بازی هفته گذشته رقابت‌های لیگ برتر برابر فولاد تساوی بدون گل کسب کرد. شاگردان کمالوند با 5 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارند. با توجه به شرایط نفت، شاگردان کمالوند به دنبال تک امتیازات و حفظ سهمیه هستند. 

کدخبر: 741666 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟