فدراسیون بدنسازی: از پناهندگی 2 ملی‌پوش خبری نداریم/ جثه بدنسازها حساسیت‌ها را بالا برده است

به گزارش رکنا، «مسعود روشنی» سخنگوی فدراسیون بدنسازی در خصوص عدم بازگشت ملی‌پوشان این رشته ورزشی پس از اتمام مسابقات جهانی اسپانیا به خبرنگار رکنا اظهار داشت:  «غلام‌زادگان» و «پیری» 2 ورزشکار ملی‌پوش ما بودند، در مسابقات جهانی اسپانیا حضور داشتند. این 2 ورزشکار در روز اهدای جوایز دیر در مراسم حاضر شدند که مسئولین و مربیان با آن‌ها برخورد کردند. بعد از آن ماجرا این 2 نفر دیگر دیده نشدند. تیم ملی کشورمان هم به طبع مجبور بود تا به ایران بازگردد.

*خبری دال بر پناهندگی 2 ملی‌پوش در دسترس ما نیست

وی افزود: تا امروز صحبت‌هایی مبنی بر مجاب کردن این دو نفر از طرف فدراسیون انجام شده است. اما برخی افراد سودجو در این بین به دنبال منافع خودشان هستند. دوست دارند که این دو جوان ورزشکار عزیز را خدای ناکرده به بیراهه بکشانند. درحال حاضر مسئولین درتلاش هستند تا این نفر را به کشور بازگردانند؛ اما خبری دال بر پناهندگی این‌ دو ورزشکار در دسترس ما نیست.

*دلیل عدم اعزام به مسابقات آسیایی چیست؟

سخنگوی فدراسیون بدنسازی درپاسخ به اینکه چرا وزارت ورزش و جوانان جلوی اعزام ملی‌پوشان به مسابقات آسیایی را گرفت، ادامه داد: آن چیزی که وزارت ورزش در این مورد به ما اعلام ‌کرد. دقیقا عین این جمله است. که مسائل امنیتی روز لبنان مانع از اعزام ملی‌پوشان به مسابقات است. البته فراموش نکنیم که فدراسیون بدنسازی بدلیل شرایط این روزهای لبنان  ‌چندین بار از فدراسیون جهانی درخواست میزبانی کرده بود. که در این بین فدراسیون لبنان جواب ایمیل‌های فدراسیون ایران را نمی‌داد. که ما هم این موضوع را به فدراسیون جهانی گزارش کردیم درخواست میزبانی دادیم که متاسفانه انجام نشد. این اتفاق در شرایطی رخ داده که بلیط‌های بازیکنان برای این سفر تهیه شده بود و همگی در اردو حاضر بودند. شاید کار عزیزانی که در این چند روز برای فدراسیون بدنسازی حاشیه درست کردند هم در این مورد بی‌تاثیر نبوده باشد. این شاید را که عرض می‌کنم به این خاطر است که خودمان هم از آن مطمئن نیستیم. چرا که در چیزی که به ما ابلاغ شده است موضوع مسائل امنیت ذکر شده بود.

*انتقادات به فدراسیون بدنسازی مغرضانه است

روشنی در مورد اینکه بسیاری از ورزشکاران فعال به عملکرد فدراسیون نقد دارند، گفت: ما بر این باور هستیم که قطاری که حرکت می‌کند، قابلیت سنگ‌پرانی دارد. به هرحال مدیریت بعد از 13 سال عوض شده و خیلی‌ها منافعشان از بین رفته است. به دلیل تغییر تیم مدیریتی ما در حال سپری کردن سختی‌های سال اول هستیم. بالاخره بعد از این همه سال شرایط هم کمی تغییر کرده است. البته نقد هم اگر منطقی و سازنده باشد می‌پذیریم. اما متاسفانه این نقد‌ها کاملا مغرضانه است. بیشتر از طرف آدم‌هایی رخ می‌دهد که در دوره قبلی ذی‌نفع بوده‌اند.

*در حال جنگیدن با حواشی هستیم

روشنی در واکنش به اینکه چقد امیدوار است با تغییر کادر مدیریتی فدراسیون بدنسازی شگفتی‌ساز شود، در پایان گفت: اگر بخواهم کاملا بی‌طرفانه و منطقی عرض کنم، باید بگویم که گام‌های فدراسیون بدنسازی رو به جلو است. آقای نصیرزاده و تیمشان در حال حاضر تمامی تلاششان این است که این زحمات نتایج بین‌المللی خوبی را در پی داشته باشد. حتما ایراداتی هم وجود دارد  اما در طول زمان رفع خواهد شد. چرا که تمامی تلاش همکارانم این است که فدراسیون بدنسازی به فدراسیون پویاتر و شاداب‌تری تبدیل شود. چرا که این فدراسیون در کل کشور بیشترین مقدار یوزرها و سرانه ورزشی را در اختیار دارد. و تمامی ورزشکاران به نوعی با فدراسیون ما سرو کار دارند. به همین دلیل یک مقدار حساسیت روی این ما زیاد است که آن هم به واسطه جثه بازیکنان‌مان است. مردم به آن‌ها توجه بیشتری دارند. ما در حال جنگیدن با حواشی هستیم امیدوارم با کمک اساتید، قهرمانان و هواداران این رشته ورزشی به اهدافمان نزدیکتر شویم.

کدخبر: 739878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟