سارگسیان:  «سعدالله‌اف» افسانه کشتی است/ گرایی را دوست دارم

به گزارش رکنا، ایران و روسیه از سالیان دور در کشتی رقیب یکدیگر بوده‌اند. در هر نسلی هم ستاره‌های کم نظیر کشتی زیر پرچم 2 کشور، استعداد خود را نشان داده‌ا‌ند. در همین رابطه آرتور سارگسیان به تازگی قهرمان کشتی فرنگی زیر 23 سال جهان شد. وی کمتر از یک ماه قبل مدال برنز کشتی جهان را در رده سنی بزرگسالان، کسب کرده بود.

 در همین رابطه آرتور سارگسیان در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص کسب 2 مدال کشتی در فاصله زمانی یک ماهه، اظهار داشت: ابتدا باید تشکر کنم. بسیار خوشحال هستم. چرا که کار خوبی انجام دادم؛ هنوز هم کارهای زیادی برای انجام دادن در برنامه‌ام دارم.

وی افزود: همه دنیا می‌دانند که روسیه و ایران 2 کشور پیشرو اصلی در مبارزه هستند و همه دیدارها از اساس مهم است! اینکه بگویم مسابقات زیر 23 سال یا جهانی مهم بوده نه اینطور نیست.

دارنده برنز کشتی جهان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر قوی‌ترین کشتی‌گیر ایران چه کسی است، عنوان کرد: سوال سختی است. به سختی می‌توان فردی خاصی را مشخص کرد. در مسابقات جهانی همه خوب هستند، اما واقعیت این است که مبارزه محمدرضا گرایی کشتی‌گیر ارزنده ایرانی را دوست دارم.

سارگسیان پیرامون سبک و قدرت مبارزه عبدالرشید سعدالله‌اف (دیگر کشتی گیر روس) گفت: سعدالله‌اف در کشتی یک افسانه است، یک مرد سنگی، دستاوردهای او در دنیای کشتی بیشتر از هر چیز دیگر صحبت می‌کنند و نیاز به توضیح بیشتری نیست.

وی درباره اینکه آیا مبارزه یا کشتی راحتی داشته، عنوان کرد: در مسابقات جهانی هیچ رقیب ضعیفی وجود ندارد، همه اینجا هستند تا مبارزه خودشان را نشان دهند و پیروز شوند، بنابراین مبارزه راحت وجود نداشت.

کشتی گیر روس درباره اینکه آیا هنوز به مسابقات جهانی و نفر سوم بودن فکر می‌کند، گفت: بله، من هنوز به جام جهانی اسلو فکر می‌کنم، برای طلا به آنجا رفتم، اما چیزی وجود دارد، ما به کار خود ادامه می‌دهیم، من نمی‌توانم این شکست را قبول کنم.

کدخبر: 738106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟