لاپورتا: ژاوی؟ گزینه‌های دیگری هم داریم

بعد از خروج لیونل مسی، بارسلونا شرایط خوبی ندارد. گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص تغییر سرمربی بارسلونا وجود داشت و در نهایت به قطعیت پیوست. پیروزی در بازی ال کلاسیکو می‌توانست برای بارسلونا از نظر روحی شرایط بسیار خوبی ایجاد کند، اما شاگردان کومان در این موضوع هم موفق نبودند.  بارسلونا روز یکشنبه هفته جاری با نتیجه 2 بر یک از رئال مادرید شکست خورد.

به گزارش طرفداری، خوان لاپورتا، مدیر باشگاه بارسلونا در کنفرانس خبری حاضر شد تا در مورد اخراج رونالد کومان، انتخاب سرجی بارخوان به عنوان سرمربی موقت و احتمال آمدن ژاوی صحبت کند.  در همین راستا وی اظهار داشت:  سرجی بارخوان موقتاً بارسا ب را ترک می کند و رهبری تیم اصلی را بر عهده می گیرد. ما ارزش زیادی برای این تصمیم او قائلیم چون او مرد این باشگاه است و تجربه دارد. او لایق تمام اعتماد ماست. سرجی بارخوان تا بستن قرارداد با سرمربی جدید، روی نیمکت تیم خواهد نشست. ما روی کوتاه مدت و بلند مدت تمرکز کرده ایم. سرجی الان مسئولیت را بر عهده می گیرد، او به خوبی با فلسفه ما آشناست و آن را درک می کند. امروز ما امیدوار و هیجان زده ایم. سرجی این تیم و بازیکنان را به خوبی می شناسد، او می تواند با این تیم به صورت طبیعی کار کند. بخش ورزشی باشگاه در حال کار بر روی چند گزینه است. ما نمی خواهیم در انتخاب سرمربی جدید عجله کنیم. از سرجی می خواهم همان طور که هست، باشد و جاه طلبی داشته باشد، مصمم باشد و از امتحان کردن سایر راه حل ها ترسی نداشته باشد چون راه هایی که تا به حال امتحان شده اند، نتیجه خوبی نداشته اند. باید آن تمایل و اشتیاق برای بازی ها به تیم برگردد.

وی افزود: ما کومان را پس از بازی مقابل رایو وایکانو برکنار کردیم. ما خیلی از او قدردان هستیم چون او زمانی به بارسلونا اومد که این باشگاه بیشترین مشکلات را داشت و او مرد باشگاه است. او بزرگ و اسطوره بارساست و همیشه در یاد و خاطره بارسا می ماند. وضعیت تیم غیر قابل دفاع بود و فکر می کردیم که اگر وارد عمل نشویم، قصد و نیتمان برای مبارزه برای کسب عناوین را کاهش می دهیم. رابطه ما با کومان خوب است، حداقل از سوی ما این طور است. ما در کمال احترام این قضیه را به او اطلاع دادیم. من فکر می کنم که او تلاش ما برای دادن اعتماد به نفس و اطمینان خاطر به خودش را دید و درک می کند که این قانون فوتبال است. مذاکرات با کومان عالی پیش می رود. اخراج کومان باید زودتر انجام می شد؟ احتمالاً بله. من باید زودتر این تصمیم را می گرفتم، ما فکر کردیم که او به اعتماد ما و انگیزه دادن به سرمربی و بازیکنان نیاز دارد و مستحق اعتماد ماست. من مسئولیت این که زودتر این اتفاق نیافتاد را بر عهده می گیرم. غرامت به کومان؟ مبلغ قابل توجهی است اما ما موضوع را با رضایت طرفین حل خواهیم کرد.

مدیر باشگاه بارسلونا تصریح کرد: ژاوی؟ من گزینه‌هایی که در اختیار داریم را برای خودم نگه می دارم. ما مانند یک حرفه ای عمل نمی کنیم و این می تواند به ما آسیب بزند. نظرم در مورد ژاوی؟ او در پروسه رشد و پیشرفت بسیار قابل توجهی است و خیلی خوب به سمت تکامل پیش می رود. من نظرات بسیار خوبی از کسانی که او را بسیار خوب و از نزدیک می شناسند، دریافت کردم. من اغلب هر دو ماه یک بار با او صحبت می کنم، رابطه سالم و خوبی با او دارم و نظر او در مورد تیم و کاری که فکر می کند باید انجام شود را می دانم. من همیشه گفته ام که ژاوی روزی سرمربی بارسا خواهد شد. او عاشق فوتبال است، به بارسلونا تعلق دارد و هدایت بارسلونا همیشه هدف او بوده و هست. من به افرادی که در کنارم هستند و او را دنبال می کنند و هم او را و هم سایر مربیان را می شناسند، اعتماد دارم. من در طول انتخابات ریاست باشگاه با ژاوی صحبت می کردم. من به ژاوی گفتم که سعی می کنم کومان به دلیل شخصیتی که در باشگاه دارد، تا پایان قراردادش بماند و از او تشکر می کنم که در این دوران سخت، هدایت تیم را بر عهده گرفت. بارسلونا همیشه خانه کومان خواهد بود. با این که تمام رسانه ها از ژاوی می گویند، هنوز چیزی تصمیم گرفته نشده است. گزینه های دیگری به غیر از ژاوی نیز وجود دارند.

لاپورتا درباره سرجی بارخوان عنوان کرد: ما می خواهیم در لیگ قهرمانان بمانیم. بازی بسیار مهمی در کیف داریم و برای این بازی کاملاً به کار سرجی بارخوان اعتماد داریم. ما تیم خوبی داریم، تیمی که نیاز دارد بیش از قبل رقابت طلب و جنگنده باشد و ما نیاز داریم که بهترین عملکرد را از این تیم بگیریم. گرفتن تصمیمات ورزشی بیشتر بر عهده مدیریت ورزشی است تا من. فکر می کنم ما تیم خوبی داریم. سرمربی جدید مانند الان سرجی بارخوان، حمایت کامل باشگاه را خواهد داشت. الان سرجی حمایت ما را دارد، او سرمربی شجاعی است که تا زمانی که لازم باشد به این کار ادامه می دهد و خواهیم دید همه چیز چگونه پیش خواهد رفت. جوردی کرایوف از افراد بسیار نزدیک به کومان بود. در نهایت، ما در مورد وضعیت غیر قابل دفاع تیم صحبت کردیم و این که باید خبر اخراج کومان را به گوش او برسانیم. ما برای سرمربی موقت به آلبرت کاپیاس نیز فکر می کردیم اما در نهایت بارخوان را انتخاب کردیم. جوردی کرایوف هرگز یکی از گزینه های جانشینی کومان نبود.

کدخبر: 734485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟