جنجالی که فیروز کریمی در قرنطینه کرونا راه انداخت  + فیلم
حجم ویدیو: 18.90M | مدت زمان ویدیو: 00:02:25

به گزارش رکنا، فیروز کریمی زادهٔ ۲۴ فروردین ۱۳۳۵ در کرج بازیکن پیشین و مربی فعلی فوتبال اهل ایران است.

وی ابتدا در تیم شهربانی تهران بازی می‌کرد و پس از آن به تیم پاس تهران راه یافت. وی به عنوان بازیکن در تیم پاس، قهرمانی در جام تخت جمشید ۱۳۵۵ و جام تخت جمشید ۱۳۵۶ را نیز تجربه کرد.

حادثه ای هولناک برای فیروز کریمی وسط زمین فوتبال / او بی هوش به بیمارستان منتقل شد+ فیلم

کریمی ۳ دختر و ۱ پسر دارد که دختر اولش با مهدی تارتار ازدواج کرده‌است. جملات طنز او در رسانه‌های ایران بازتاب زیادی داشته و حتی در آذر ۱۳۸۶ در اولین دوره جشنواره فیلم‌های کمدی گل آقا از او تقدیر شد.

زندگی نامه فیروز کریمی

زندگی نامه فیروز کریمی

فیروز کریمی در دوران باشگاهی، برای تیم های همچون شهربانی و پاس تهران توپ زده است. وی توانسته دو بار قهرمانی جام تخت جمشید را در کارنامه ی باشگاهی اش ثبت کند.

بازگشت فیروز کریمی با صحبت‌های جالب و جنجالی

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، فیروز کریمی در سال 1359 از پاس تهران جدا می شود و به تیم سرباز می پیوندد اما در سال 1363 دو باره به تیم پاس باز گشته و پایان دوران باشگاهی ر ا همراه با این تیم در برگریزان آذرماه سال 1367 تجربه می کند.

فیروز کریمی

دوران مربیگری

اولین تجربه ی مربیگری را همراه با تیم پاس تهران در مقابل تفتون مسجد سلیمان بدست آورده است. در سال 1369 با مدیریت فنی مهدی مناجاتی توانست تیم پاس را از لیگ دسته اول به لیگ برتر بیاورد؛ و در ادامه با این تیم قهرمانی ایران و آسیا را بدست آور . کریمی از مارکار آقاجانیان به عنوان بهترین بازیکنش یاد می کند. وی بسیار جنجالی است و از ترفند های جنگ روانی مسابقات بهره می برد که البته بی ارتباط با تحصیلات دانشگاهی اش نیست.

عکس یادگاری فیروز کریمی با پیرمرد لیگ برتر

استقلال تهران یازدهمین تیمی است که وی عهده دار آن شده است. جدایی اش از استقلال اهواز و پیوستنش به همتای تهرانی این تیم بسیار جنجا برانگیز بود؛ طوری که دست آخر با مذاکرات سران دو باشگا ، عنوان شد که وی هدیه ای از طرف همیشه آبی های اهواز به استقلال تهران است. او که شانزدهمین مربی آبی پوشان پایتخت است، سومین مربی غیر استقلالی آنها نیز بحساب می آید؛ همینطور که اشاره شد او از بزرگان تیم پاس تهران است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 632752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟