واکنش ها به گل مردود استقلال ادامه دارد /  کارشناسان ایرانی و خارجی: گل صد در صد سالم بوده است! + فیلم گل
حجم ویدیو: 17.47M | مدت زمان ویدیو: 00:02:23

به گزارش گروه ورزشی رکنا، ارسلان مطهری در دقیقه 88 بازی با یک شوت سرضرب به زیبایی هرچه تمام تر از پشت محوطه جریمه موفق شد دروازه الاهلی عربستان را باز کند.

در ابتدا داور این صحنه را گل اعلام کرد و بعد با مشورت با کمک داورش این گل را مردود کرد؛ اما چرا؟ کمک داور بازی اعتقاد داشت در هنگام زدن ضربه ارسلان مطهری محمد دانشگر در موقعیت آفساید جلوی دید دروازه بان الاهلی را گرفته است و به همین دلیل این گل آفساید اعلام شد.

به گزارش رکنا در همین رابطه، کارشناسان داوری ایرانی و حتی عربی، به اظهار نظر پیرامون صحت این گل پرداخته اند.

فروغی: گل استقلال کاملا سالم بود

رسول فروغی در مورد گل استقلال می گوید: گل کاملا سالم بود چون محمد دانشگر به هیچ عنوان در مسیر دید دروازه بان قرار نداشت. تاکید می کنم که گل استقلال کاملا صحیح بود.

مظفری زاده: دانشگر روی به ثمر رسیدن گل تاثیری نداشت

سعید مظفری زاده داور بازنشسته و بین المللی ایران اظهار داشت: بازیکن استقلال (محمد دانشگر) در منطقه آفساید قرار دارد، اما حضور او روی گل تأثیری نداشت در واقع این بازیکن روی واکنش دروازه‌بان اثری نداشت .

حیدر سلیمانی دیگر کارشناس برجسته داوری ایران نیز در تشریح این صحنه گفت: زمانی که بازیکن استقلال (محمددانشگر) در موقعیت آفساید قرار داشت، کمک داور مسابقه کار خودش را درست انجام داد و اعلام آفساید از جانب او صحیح بود اما داور وسط که داخل زمین حضور دارد و به خوبی بر صحنه مسلط است باید تشخیص بدهد که بازیکن روی گل تاثیرگذار بوده یا خیر؟ از زاویه دوربین وسط مشخص است که بازیکن ۲ متر از مقابل و پهلوی دروازه‌بان فاصله دارد و اصلا روی دید دروازه‌بان تاثیرگذار نیست.

وی ادامه داد: توپ کاملا مماس با تیرک وارد دروازه شد و داور می‌توانست گل را صحیح اعلام کند. زمانی که دروازه‌بان کاملا پشت بازیکن قرار بگیرد یا بازیکن پای خود را باز کند و توپ وارد دروازه شود، می‌توان به آن تاثیر گذاشتن گفت اما در این صحنه بازیکن استقلال دقیقا دو متر با دروازه‌بان از سمت راست فاصله دارد و روی دید او تاثیر ندارد. داور می‌توانست به خودش کمک کند و این گل را صحیح اعلام کند.

کارشناس داوری عربستانی: گل استقلال آفساید بود/ پنالتی هم درست نبود!

سعد الکثیری داور سابق عربستانی و کارشناس کنونی تصمیم کمک داور کره‌ای را برای مردود اعلام کردن گل استقلال درست دانست و تاکید کرد که داور به درستی این گل را مردود اعلام کرد.

او درباره دو پنالتی که هم داور به سود دو تیم گرفت، گفت: پنالتی الاهلی درست بود اما پنالتی استقلال به اشتباه اعلام شد.

به گزارش رکنا،  این اظهارات کارشناس داوری عربستانی درحالی است که کارشناسان داوری ایران گل ارسلان مطهری را درست اعلام کردند هر چند که بعضی از آنها تاکید کردند که پنالتی استقلال به اشتباه اعلام شد.

الاهلی عربستان با پیروزی که در این دیدار به دست آورد 4 امتیازی شد و به صدر جدول صعود کرد، این درحالی است که استقلال با یک امتیاز در رده سوم جای دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟