سامان قدوس: در این مدت تمرین بوکس داشتم‌

به گزارش گروه ورزشی رکنا، دوری ۴ ماهه سامان قدوس از فوتبال به پایان رسید. او دوباره بازگشته و این‌بار «نسخه جدیدی» از خود ارائه خواهد داد. وقتی برای فوتبالیست‌ها چنین محرومیتی پیش می‌آید، از نظر روحی و روانی به‌هم می‌ریزند. برای‌شان سخت است با چنین اتفاقی کنار بیایند. سامان هم در تازه‌ترین گفتگو از روز‌های سختش می‌گوید ولی در نهایت به اینجا می‌رسد که در روز‌های سخت فوتبال، توانسته آبدیده‌تر شود...

سامان ابتدا به ما بگو آیا در این مدت که محروم بودی، کسی از ایران با تو تماس گرفت؟

منظورتان از تیم ملی است؟

بله، آیا ویلموتس قبل از آنکه فسخ کند و برود، تماسی گرفت؟

نه، از طرف ایشان هیچ تماسی نداشتم.

از طرف مسئولان فدراسیون فوتبال چطور؟ آقای تاج یا دیگر مسئولان جویای احوالت نبودند؟

نه، هیچ‌کس با من تماس نگرفت ولی همبازیانم چرا. با بازیکنان تیم ملی در این مدت در ارتباط بودم.

در این مدت پیگیر بازی‌های تیم ملی بودی؟

بله، من همان‌طور که در گذشته هم بازی‌های تیم ملی را پیگیری می‌کردم، بعد از محرومیتم هم مسابقات ایران را دنبال کردم. در دو بازی شکست خوردیم ولی هیچ چیز تمام نشده. ما شانس خوبی برای صعود به دور دوم داریم.

۴ ماه دوری از میادین چقدر برای تو سخت بود؟

خیلی سخت. هر بازیکنی دوست دارد فوتبال بازی کند. دلم به معنای واقعی برای فوتبال تنگ شده است. دوست دارم دوباره به زمین بازی بروم و از بودن در فوتبال لذت ببرم. این دوری باعث شد تا حالا عطش بیشتری برای موفقیت در زمین فوتبال داشته باشم. می‌خواهم از بازی کردن لذت ببرم.

این مدت برای تو چطور گذشت؟ چقدر انگیزه داشتی برای اینکه کار کنی و آماده برگشت شوی؟

متأسفانه این اتفاق برایم افتاده بود و من بازیکنی نیستم که بخواهم ناامید شوم. وقتی فهمیدم نمی‌توانم فوتبال بازی کنم، سخت‌تر از هر زمان دیگری تمرین کردم. خیلی از روز‌ها دو و حتی گاهی‌اوقات سه جلسه تمرین می‌کردم. دوست داشتم مبارزه کنم. برای همین دغدغه‌ای جز تمرین و آماده نگه داشتن وضعیت بدنی‌ام نداشتم. می‌دانستم این ۴ ماه برایم خیلی زود خواهد گذشت و به‌خاطر همین باید آماده باشم. البته یک مصدومیت کوچک هم داشتم که چیز خاصی نیست و مشکلی برای همراهی تیمم ندارم.

خیلی از بازیکنان بعد از چنین اتفاقاتی خیلی سخت با آن کنار می‌آیند و دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند. تو چطور با آن کنار آمدی؟!

در فوتبال این اتفاقات می‌افتد و قابل پیش‌‎بینی نیست. راستش را بگویم در ابتدا همه‌چیز سخت بود. تا به حال این اتفاق برایم رخ نداده بود. چون عاشق فوتبال بازی کردن هستم، برایم واقعاً سخت بود و سخت گذشت. خانواده، دوستان، همبازیانم، هواداران و همین‌طور باشگاهم به من کمک کردند. آن‌ها کنار من بودند و از من حمایت زیادی کردند. به همین خاطر خیلی زود با این اتفاق سخت کنار آمدم و فهمیدم باید خودم را آماده نگه دارم تا در بازگشت دوباره شانس درخشش داشته باشم.

پس رفتار باشگاه آمیان هم با تو خوب بود. حالا باید توقع زیادی از تو در زمان بازگشتت داشته باشند.

باید از مسئولان باشگاه تشکر کنم. آن‌ها کمک زیادی به من کردند. از نظر تمرینی هم پیشرفت خوبی داشتم. مربیان آمیان برای این ۴ ماه تمرینات ویژه‌ای برایم در نظر گرفتند. همواره شرایطم را زیر نظر داشتند و مراقبم بودند. تمرینات زیادی کردم. روی ضربات آزادم کار کردم. کار‌های استقامتی و قدرتی انجام دادم. حتی در این مدت تمرین بوکس داشتم تا در بازگشت دوباره به میادین بازیکنی کاملاً جدید، متفاوت و آماده باشم.

دقیقاً در آستانه سال جدید میلادی برگشتی...

بله، راستش بی‌‍‌صبرانه منتظرم سال ۲۰۲۰ شروع شود تا بتوانم نسخه بهتری از سامان قدوس ارائه دهم. شما در مشکلات همیشه آبدیده‌تر می‌شوید. من هم در این مدت از نظر روحی، جسمی و همین‌طور تاکتیکی به سطح جدیدی رسیدم. امیدوارم بتوانم در بازگشت دوباره‌ام همه را غافلگیر کنم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟