اتفاق باورنکردنی / داوری خانوادگی در مسابقه فوتبال

این اتفاق در بازی های لیگ برتر جوانان شهرستان خواف از توابع استان خراسان رضوی رخ داده است. عبدالحمید رسولی 36 ساله داور وسط این دیدار بود. مهدی و محمد رسولی برادران دو قلو که 19 ساله هستند داوران کمک این دیدار بودند و امین 25 ساله هم داور چهارم مسابقه لیگ برتر جوانان شهرستان خواف بود.

عبدالحمید رسولی 36 ساله که فرهنگی است، می گوید علاقه به داوری از پیش تر در وجود او بوده است و در برهه ای در حال پیشرفت بود که عضویت در شورای شهر سنگان مانع از سفر وی به شهرستان ها برای قضاوت در بازی های کشوری شد. با این حال او از داوران درجه یک استان خراسان رضوی به شمار می رود.

داوری خانوادگی در مسابقه فوتبال

برادران او، مهدی و محمد 19 ساله که عضو آکادمی داوران فوتبال استان خراسان رضوی هستند و در رشته های الکترونیک و تاسیسات درس می خوانند، می خواهند داوری را تا آخر ادامه دهند و روزی در فوتبال کشور تبدیل به داوران شناخته شده‌ای شوند. عبدالحمید در مورد این دو برادر خود می گوید: همان طور که اشاره کردم من به دلیل عضویت در شورای شهر نتوانستم داوری را به صورت جدی دنبال کنم اما حتما به برادران دوقلوی خود کمک می کنم که در داوری پیشرفت خوبی داشته باشند. آنها هم اکنون داور درجه سه فوتبال هستند. به داوری علاقمند هستند و شک ندارم پیشرفت خوبی در این زمینه خواهند داشت. از پدر و مادرم تشکر می کنم که با وجود همه هجمه هایی که علیه داوری وجود دارد اجازه می دهند که ما داوری را دنبال کنیم. امین هم علاقه زیادی به داوری دارد. او 25 ساله است و در رشته کامپیوتر درس می خواند. او هم فضای خوبی برای پیشرفت دارد و داور درجه یک به شمار می رود. اینجا من باید از آقای مقیاسی رییس کمیته داوران شهرستان خواف تشکر کنم به خاطر زحمت هایی که برای داوران شهرستان می کشند.

عبدالحمید در خصوص اینکه چرا کمیته داوران از آنها در یک بازی استفاده کرده است؟ می گوید: این به خاطر هماهنگی است که بین ما وجود دارد. به نظر من تصمیم درستی است و ما بهتر در جریان بازی می توانیم به هم در قضاوت بازی کمک کنیم.

آرزوی خانواده رسولی در داوری چیست؟ عبدالحمید در این باره می گوید: من داور درجه یک هستم و دوست داشتم سال های پیش درجه ملی بگیرم و بازی های کشوری را هم سوت بزنم اما به دلیل عضویت در شورای شهر و اینکه کارم زیاد بود نمی توانستم به شهرستان ها سفر کنم. اما برادران من حتما در داوری پیشرفت های خوبی خواهند داشت و شک ندارم در آینده ای نزدیک بازی های لیگ برتر را سوت خواهند زد و حتی این توانمندی را دارند تبدیل به داوران بین المللی شوند. من در این زمینه به آنها کمک خواهم کرد. اجازه بدهید یک بار دیگر از پدر و مادرم تشکر کنم. در کشور فضای خوبی در مورد داوری وجود ندارد. تا تیمی شکست می خورد همه کاسه و کوزه ها بر سر داور شکسته می شود اما به خوبی از برادرانم حمایت می کنند و حتی در این مسیر تشویق هم می کنند. با این شرایط برادرانم باید در داوری پیشرفت کنند تا جواب این حمایت را به خوبی داده باشند. البته من برای امین هم آینده خوبی متصور هستم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟