آزمون: تیم فوتبال زنان ایران همه را سورپرایزکرد

تیم ملی فوتبال زنان ایران برای رسیدن به یک هدف بزرگ اولین گام هایش را با موفقیت برداشت و حالا وظیفه مسئولان فدراسیون و اعضای فنی این تیم برای عبور از مرحله دشوار دوم سنگین تر و کارشان سخت تر است. فوتبال زنان در آسیا به خصوص در شرق آسیا کیفیت بالایی دارد اما تیم ملی زنان ایران هم می تواند مثل تیم ملی فوتبال مردان که در مقاطع مختلف دست به کارهای شگفت انگیز زده این بار در دور دوم مقدماتی المپیک هم به موفقیت برسد. تیم ملی ایران با هدایت مریم آزمون توانست از سد هنگ کنگ و لبنان بگذرد و به مرحله بعدی صعود کند و حالا در مسیر بازگشت به ایران است. با مریم آزمون سرمربی موفق این تیم در مسیر بازگشت به تهران گفت و گو کردیم که حرف های او را در زیر می خوانید:

مسابقات مقدماتی المپیک 2020 توکیو مرحله مقدماتی با حضور سه تیم هنک کنگ و لبنان و ایران و با انصراف امارات از این گروه دنبال شد در بازی اول ما روبروی لبنان قرار گرفتیم تیم ما کاملا تغییر کرده نسبت ب بازی های سال گذشته که در ویتنام برگزار شد و با یک ترکیب متفاوت وارد این بازی ها شدیم .بازیکنان ما در بازی اول با آنکه هنوز به هماهنگی های یک مسابقه رسمی نرسیده بودند ولی توانستند یک نتیجه ی عالی بگیرند.

باید گام هایی برمی داشتیم

در بازی دوم با توجه به شرایط جدول و صعود تیم که قطعی شده بود ما برای اینکه خودمان را در یک میدان سخت تر مقابل تیم خوب و با برنامه ی هنک کنگ در شرایط عالی نگهداریم، با بازیکنان صحبت کردیم و به آن ها گفتیم در این بازی باید گام هایی برای پیشرفت تاکتیکی تیم و بدست آوردن نتیجه در شرایط سخت بردارند. شرایط آب و هوایی بسیار برای ما واقعا سخت بود، قرار گرفتن در هوای گرم و شرجی بالای 35 درجه داور بازی را مجبور کرد که کولین برک بگیرد. در بازی دوم ما با سه تغییر نسبت به بازی اول ظاهر شدیم و بازیکنان بسیار خوب توانستند از دقایق اولیه به تیم هنک کنگ فشار بیاورند و موقعیت های گل زنی خلق کردند اما نتوانستیم گل بزنیم و روی یک اشتباه فردی گل خوردیم . اما بعد از آن بهتر بازی کردیم و موفق شدیم روی یک ضربه کرنر به گل برسیم که داور مسابقه ب اشتباه آفساید اعلام کرد و بازی با همین نتیجه در نیمه اول به اتمام رسید. در نیمه دوم ما یک تغییر داشتیم و سارا قمی را به زمین آوردیم و همان ابتدای بازی با پاس گل زیبای خانم قنبری بود که هاجر دباغی به زیبایی گل اول را به ثمر رساند. نهایتا در ادامه این تیم ایران بود که بازی را در اختیار گرفت و البته در دقایقی از بازی هم فشار هنک کنگ خیلی زیاد بود که بازیکنان بسیار خوب در فاز دفاعی عمل کردند و بااین نتیجه ما با صدر نشینی این دوره از بازی ها را به پایان رساندیم.

 

فوتبال زنان متحول شده

در حال حاصر فوتبال زنان به نظر من تحول چشمگیری پیدا کرده است و ما در رده های مختلف سنی توانستیم از گروه هایمان صعود کنیم که این به نظر من نوید آینده ی بسیار خوبی برای فوتبال زنان است. بازیکنان بسیار خوب جوان و با انگیزه ای به تیم ملی اضافه شده اند که در کنار با تجربه ها یک ترکیب بسیار خوب را به وجود آورده اند. در این دوره بعضی از بازیکنان ما برای اولین بار وارد میدان بین المللی شدند و این بخاطر اطمینان و اعتقادی هست که به بازیکن جوان داریم. خانم ها حمودی، سربالی، سهرابی اولین بازی ملی شان را تجربه کردند. خانوم الهام فرهمند و چهکندی شاید بازی 5 یا ششم و هاجر دباغ و حدود 8 بازیکن دیگر که از تیم ملی جوانان در این تیم حضور داشتند که بازهم می گویم این می تواند نوید دهنده ی یک آینده ی بسیار خوب برای فوتبال ما باشد.مطمئن هستم که در آینده باز هم اسامی جدیدی خواهیم دید.

فلسفه مربیگری خودم را دارم

من فلسفه ی مربیگری خودم را دارم و مطمینم باید به همه شانس و فرصت داده شود. این تیم ملی جای اسم ها و عناوین نیست و هر بازیکنی شایسته باشد اطمینان داشته باشد که میتواند به تیم ملی برسد. وقتی به ایران بازگردیم 5 ماه فرصت داریم تا برای بازی های برای دور بعدی که کار سخت تری داریم آماده شویم. سعی میکنیم با توجه به شروع لیگ برتر بازیکن های خوب و با کیفیت را به تیم برای مرحله بعدی اضافه کنیم.

واکنش ها خوب بود

واکنش ها به حضور ما خیلی خوب بود. مربی هنک کنگ می گفت که تیم ما عملکرد خیلی خوبی داشت و نسبت به بازی اولمان همه سورپرایز شده بودند.

حمایت خوبی از ما شد

فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش Sport نهایت زحمت را برای حضور ما در این مسابقات کشیدند و با برگزاری اردو های منظم و تامین خواسته های تیم راه را برای ما هموار کردند. واقعیت این است که کمبود همه جا هست و حتی در زندگی های شخصی افراد هم وجود دارد اما این کمبودها دلیل بر این نیست که ما دست از تلاش و کوشش بر داریم. تیم باید آماده شود و نیاز به حمایت بیشتر خصوصا در زمینه بازی های تدارکاتی و شرکت در مسابقات دوستانه و بین المللی دارد.

مدیریت محترم تیم به بهبود شرایط ما در تایلند با توجه ب شرایط آب و هوا و تغذیه ی ای که برای بازیکنان حایز اهمیت بود بسیار کمک کردند .همچنین جا دارد تشکر کنم از همه هموطنان عزیز که ما را با پیام های محبت آمیزشان مورد لطف و محبت قرار دادند و رسانه ها که خیلی خوب بازی ها و اخبار مسابقات را پوشش دادند خصوصا فوتلیدی که با پخش لینک مستقیم این بازی ها برای اولین بار یک تحول بزرگ برای دیدن مسابقه فوتبال زنان ایجاد کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید
 

کدخبر: 436528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟