گل سایپا آفساید بود بیرانوند پنالتی کرد

جدال علی دایی با پرسپولیس باردیگر به جنجال کشیده شد و این بار این اتفاق در بازی سایپا و پرسپولیس رخ داد. اتفاقا اولین برخورد علی دایی و پرسپولیس که منجر به درگیری شد چه به عنوان مربی چه به عنوان بازیکن همین سایپا بوده است. این بار ماجرا اما دیگر بیخ پیدا کرد و درگیری به رختکن ها هم کشیده شد. با این وجود آنکه بیشتر از همه در پایان بازی با انتقاد مواجه شد حسین زرگر داور این بازی بود. پرسپولیسی ها نسبت به خطایی که او به اشتباه در پشت محوطه جریمه گرفت اعتراض کردند و در راس آن ها کاپیتان تیم سیدجلال حسینی بود. اما این اتفاق در حالی افتاد که قبل از آن سایپایی ها حسابی به داور نسبت به چند صحنه از جمله گلی که زدند و زرگر آن را مردود اعلام کرد معترض بودند و حتی محمد دایی دستیار و برادر سرمربی سایپا از روی نیمکت اخراج شد. در همین ارتباط نادرجعفری کارشناس داوری در برنامه شب های فوتبالی این بازی را آنالیز و کارشناسی کرد که در این جا صحبت های او را می خوانید:

خطای عبدالله ناصری روی شایان مصلح

در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس روی یک توپ بلند داور خطای شایان مصلح را گرفت که اشتباه بود و در این صحنه عبدالله ناصری روی مدافع پرسپولیس خطا کرد.

هند بیرانوند؟!

در یک صحنه بیرانوند برای تصاحب توپ زمینی که مهاجم سایپا در تعقیب آن بود بیرون آمد و در حالیکه بخشی از بدنش از خط رد شد اما توپ را از روی شکمش عبور داد و به هجده قدم برد. در این صحنه به خاطر عدم وجود تصویر مناسب امکان کارشناسی وجود نداشت و باید به نظر داور احترام گذاشت چون به هیچ وجه نمی توان تشخیص داد که تمام توپ از خط رد شده یا نه ؟!

اخطار برای سیدجلال

علی دشتی در کنار خط توپ را از بین دو مدافع پرسپولیس یعنی سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده عبور می دهد که توسط کاپیتان پرسپولیس سرنگون می شود. داور باید در این صحنه خطای کاپیتان پرسپولیس را اعلام می کرد و به او کارت زرد می داد که این کار را نکرد.

دو صحنه ای که پنالتی نبودند

توپ بلندی که به محوطه جریمه پرسپولیس ارسال شد را مدافع پرسپولیس با ضربه سر زد اما سایپایی ها اعتقاد داشتند که محمدانصاری روی آرمان رمضانی خطا کرده است. اما نظر داور مسابقه در این صحنه و عدم اعلام پنالتی درست بود.

چند دقیقه بعد توپی مشابه همان توپ آمد ودوباره رمضانی سرنگون شد که بازهم نظر داور مسابقه در عدم اعلام پنالتی درست بود.

اخراج محمد دایی

بعد از صحنه ای که سایپایی ها اعتقاد به پنالتی داشتند داور مسابقه محمد دایی دستیار علی دایی را به دلیل اعتراض اخراج کرد که با توجه به اعتراض مربی سایپا این تصمیم درست بوده است.

گل مردود نارنجی ها

کرنر توسط سایپا ارسال می شود و شجاع خلیل زاده ضربه سر را به سمت دروازه خودشان می زند، توپ در هجده قدم فرود می آید و بازیکن سایپا توپ را به شش قدم می زند ، در شلوغی آرمان رمضانی با یک ضربه سر محکم توپ را به سمت دروازه می زند، شیرجه بیرانوند هم فایده ندارد و توپ بعد از برخورد به دست او به تیر می خورد و وارد دروازه می شود. این گل مردود شد چون ساموئل سارفو مدافع نیجریه ای سایپا از محوطه آفساید وارد صحنه شد و حضورش به دلیل برخوردی که با مدافع پرسپولیس داشت در صحنه گل موثر بود.

پنالتی و اخطار بیرانوند

توپ ارسالی از راست را بیرانوند گرفت و قبل از شروع مجدد با توپ به صورت مهاجم سایپا کوبید اما داور مسابقه این صحنه را ندید. در این صحنه زرگر باید پنالتی اعلام می کرد و به بیرانوند هم باید اخطار می داد.

اشتباه دردسرساز زرگر

اما صحنه مهم داوری این مسابقه ارسال بلندی بود که پشت هجده قدم سیدجلال حسینی و آرمان رمضانی برای تصاحب آن باهم درگیر شدند و داور به نفع سایپا پشت محوطه جریمه اعلام خطا کرد. سیدجلال حسینی بشدت به این صحنه اعتراض داشت و حتی کارت زرد هم گرفت و شاید شدت اعتراض های او که بازی را برای چند دقیقه متوقف کرد می توانست اخطار دوم را هم بگیرد. با این وجود داور مسابقه در این صحنه اشتباه کرد چرا که ابتدا آرمان رمضانی با گرفتن دست مدافع پرسپولیس مرتکب خطا شد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 430700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟