زورک: مهمترین عامل درخشش دورتموند، فاور است

دورتموند در بوندس‌لیگا از 8 بازی 20 امتیاز بدست آورده و صدرنشین جدول رده‌بندی است. زردپوشان آلمانی در چمپیونزلیگ هم با 9 امتیاز از 3 بازی صدرنشین گروه A این رقابتها هستند. میشائیل زورک، مدیر ورزشی باشگاه دورتموند می‌گوید عامل اصلی موفقیت‌های این تیم در فصل جاری لوسین فاور سرمربی سوئیسی باشگاه است که از تابستان امسال سکان هدایت دورتموند را به دست گرفته.

زورک در گفتگو با روزنامه‌ی آلمانی بیلد گفت:" لوسین فاور در موفقیت تیم ما نقشی محوری داشته. او از همان روز اول یک برنامه و پلن مشخص داشت. برنامه‌ای شامل نظم و ترتیب آهنین، دستورات روشن و صریح به بازیکنان، و شجاعت برای گرفتن تصمیم‌هایی که همیشه مقبول افکار عمومی نیست. او به خاطر موفقیت درخشانی که دورتموند تا اینجا تجربه کرده شایسته‌ی تمجید و ستایش است".

01348099

زورک در ادامه گفت:" فاور در تیم یک ساختار دفاعی مستحکم بوجود آورده و در تک تک جلسات تمرینی روی عناصر اصلی و پایه‌ای فوتبال متمرکز می‌شود تا مطمئن شود همه‌ی بازیکنانش می‌توانند در زمین دستورات او را به دقت و مو به مو اجرا کنند. از طرف دیگر بازیکنان ما از نظر بدنی خیلی آماده هستند و این را هم مدیون لوسین فاور و کادر فنی‌اش هستیم".

01348098

یکی از بهترین بازیکنان چند وقت اخیر دورتموند پاکو آلکاسر بوده که از وقتی به عنوان بازیکن قرضی از بارسلونا به این باشگاه منتقل شده تا کنون در پنج بازی برای دورتموند 8 گل به ثمر رسانده. کسی که دورتموند سالها به دنبال جذبش بود و سرانجام تابستان امسال موفق شد او را به دورتموند منتقل کند.

زورک در این باره به بیلد گفت:" ما پاکو را مدتها است که می‌شناسیم و از سالها پیش زمانی که او در تیم ملی جوانان اسپانیا بازی می‌کرد بازی‌هایش را زیر نظر داشتیم. بازیکنی مثل او وقتی به باشگاهی مثل بارسلونا منتقل می‌شود معمولاً دیگر کسی دنبالش نمی‌کند ولی ما او را همچنان زیر نظر داشتیم و دست بردار نبودیم. پاکو می‌دانست اگر از بارسا جدا شود می‌تواند در باشگاهی بزرگ و در همان سطح مثل دورتموند بازی کند تا شانس خود را برای بازگشت به تیم ملی اسپانیا افزایش دهد. او از وقتی به ما پیوسته تا حالا فوق‌العاده بوده و هم ما و هم پاکو آلکاسر از این انتقال به شدت راضی و خوشحالیم".

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟