اهتزاز پرچم ایران در جودوی جهان پس از 15 سال

"سعید ملایی" جودوکار وزن منهای ۸۱ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در فینال رقابت‌های جهانی جودو باکو توانست به طلسم ۱۵ ساله جودوی ایران پایان دهد و مدال طلای این وزن را از آن خود کند.

این جودوکار کشورمان بدون شکست به مرحله فینال رقابت‌های جهانی رسید و در این مرحله نماینده ژاپن را از پیش رو برداشت و با اقتدار روی سکوی قهرمانی ایستاد.

این در حالی است که ملایی سال گذشته نیز در مجارستان با کسب مدال برنز مسابقات جهانی بار دیگر به ناکامی‌های جودوی ایران پایان داده بود و طلسم ۱۰ ساله ایران را شکست و توانست برای ایران افتخار آفرینی کند.

تیم ۳ نفره جودوی کشورمان با سرمربیگری منصوری راهی رقابت‌های جهانی باکو شد و تاکنون محمد محمدی بریمانلو و سعید ملایی توانستند یک نشان برنز و یک مدال طلا را از آن تیم ایران کنند و به روند ناکامی‌های جودو پایان دهند.

جودوی ایران با موفقیت ملایی و بریمانلو در جهان درخشید و ملی پوشان ما توانستند باعث درخشش نام ایران در رقابت‌های جهانی شوند.

مدال طلای ملایی سومین طلای تاریخ جودوی ایران روی تاتامی جهان و همچنین هشتمین مدال جودو ایران در رقابت‌های جهانی بود.

پیش از این آرش میراسماعیلی توانسته بود دو مدال طلا (۲۰۰۱ مونیخ و ۲۰۰۳ اوزاکا) و دو مدال برنز (۲۰۰۵ قاهره و ۲۰۰۷ ریو) را کسب کند و محمود میران یک برنز (۲۰۰۱ مونیخ) و محمد محمدی بریمانلو (۲۰۱۸- باکو) نیز یک برنز برای جودو ایران در مسابقات جهانی کسب کرده اند.

ملایی با پیروزی برابر نفر ششم جهان در رقابت‌های باکو توانست بار دیگر برای ایران افتخار آفرینی کند و مدال طلای ارزشمند این رقابت‌ها را کسب کند. این جودوکار کشورمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز با ناداوری که در ثانیه‌های پایانی دیدار این ورزشکار رقم خورد به مدال نقره بازی‌ها رسید و عنوان نایب قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

سی‌ودومین دوره مسابقات جهانی جودو با حضور ۷۵۸ جودوکار از ۱۲۵ کشور جهان از روز پنجشنبه ۲۹ شهریور به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان آغاز شده است و به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت و جواد محجوب دیگر نماینده کشورمان نیز در این رقابت‌ها به روی تاتامی می‌رود و با حریفان خود به رقابت می‌پردازد.

سعید ملایی در خصوص کسب مدال طلای مسابقات جهانی جودو بعد از ۱۵ سال گفت: خدا را شاکرم که این سعادت نصیب من شد تا بعد از ۱۵ سال برای جودو ایران مدال طلا کسب کنم. پشت این مدال، سال‌ها، ماه‌ها و ساعت‌های زیادی تلاش و کار وجود دارد و خوشحالم که در کشور آذربایجان بالاخره به این نشان خوشرنگ دست پیدا کردم.

او تصریح کرد: بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و کسب مدال نقره، از اینکه به مدال طلا دست نیافته بودم بسیار ناراحت بودم و تمام تلاشم را برای تبدیل آن به مدال خوشرنگ طلا انجام دادم. خوشحالم که خداوند لیاقت کسب مدال طلای جهان جودو را نصیب من کرد تا بتوانم زحمات کادرفنی و مسئولان فدراسیون را جبران کنم و به عضویت باشگاه طلایی‌های دنیای جودو در بیایم.

ملایی با محکومیت حادثه Incident تروریستی اهواز عنوان کرد: واقعا از اتفاقات تروریستی اهواز متاثر شدم و مصیبت وارده را به تمام هموطنانم تسلیت عرض می‌کنم. مدال طلایم را به مردم اهواز تقدیم می‌کنم و امیدوارم به عنوان فرزند کوچکی از ایران توانسته باشم با این مدال دل آن‌ها را شاد کرده باشم. همچنین دست عموی خودم که حکم پدری بر گردن من دارد را می‌بوسم.

ملی پوش جودو خاطرنشان کرد: مسابقات جودو جهانی باکو نشان داد روز‌های خوبی در انتظار جودو ایران است. مدال جهانی نیز برای من پله‌ای بود تا با دیدگاه و ذهنیت بهتر برای کسب مدال المپیک تلاش کنم. امیدوارم لیاقت چشیدن طعم مدال المپیک را داشته باشم، چرا که تمام زندگی خود را برای جودو گذاشته‌ام.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

هویت 4 تروریست اهواز اعلام شد +اسامی و عکس

وقتی در کلانتری دختر جوان را دیدم تصویر تمام مردهای مشکل دار در برابر چشمان قرار گرفتند !

مادرم بعد از طلاق به بد راهی رفت! / زن بدحجاب ویرانمان کرد!

مهریه عروس ایرانی که هرگز تکرار نمی شود!

سرقت میلیاردی از زنان تهرانی با آب طلا / آن ها سوار شاسی بلند بودند

قرار خونین مرد متاهل با زنی زیبا که وجود نداشت!

زیبایی این زن بلای جانش شد!

این 6 عکس راز حمله تروریستی به اهواز را روشن می کند؟!+ تصاویر

دزد زندانی اجازه خواست به زیارت امام رضا (ع) برود! + جزییات

2 مرد با کوسه ماهی ها در بوشهر قدم می زدند!

اولین انتقام ایرانی ها از گروهک الاحوازیه + عکس

همخوابی بیشرمانه مدیرعامل یک شرکت با یک دختر 16 ساله +عکس

جنگلبان پشت درخت ها متوجه تجاوز 2 پسر جوان به دختر 13 ساله شد + عکس

رسانه ای شدن احداث تونل برای عبور لاک پشت ها در این کشور+عکس

 

کدخبر: 419021 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟