عادت خوبی که پرسپولیس به آن چسبیده است/ برانکو فکر ضعف اصلی باشد

به گزارش رکنا، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی در پایان هفته چهارم با دو پیروزی و دو مساوی و کسب ۸ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی قرار دارد که هنوز در مسابقات این فصل دروازه اش باز نشده است.

برانکو ایوانکوویچ بعد از پذیرفتن هدایت سرخ پوشان در اواسط لیگ چهاردهم، به اولین نکته‌ای که توجه کرد و سعی در ترمیم آن نمود، ساخت یک ساختار دفاعی مطمئن و قابل اعتماد بود. برانکو پرسپولیس را زمانی تحویل گرفت که این تیم زیاد گل می خورد و گلهای بدی هم می خورد.

سرخ پوشان در حالی لیگ چهاردهم را با ایستادن در رده هشتم جدول به پایان رساندند که برای اولین بار تعداد گلهای خورده آنها از گلهای زده شان بیشتر بود و فصل را با تفاضل گل منفی به پایان رساندند. ۳۵ گل خورده در یک فصل باعث شد تا پرسپولیس بدترین سال را از نظر داشتن ساختار دفاعی ضعیف پشت سر گذاشته باشد.

البته سرخ پوشان در فصل پانزدهم تنها یک گل کمتر خوردند اما شرایط تیمی شان آنقدر خوب بود که آن فصل را با عنوان نایب قهرمان تمام کنند.

برانکو بعد از آن با توجه ویژه‌ای که به ساختار دفاعی تیمش داشت یکی از بهترین خطوط دفاعی تاریخ این باشگاه را ساخت تا سرخپوشان برای اولین با کمترین گل خورده ممکن فصل را به پایان برسانند. این تیم در حالی قهرمان فصل شانزدهم شد که تنها ۱۴ گل در ۳۰ بازی دریافت کرده بود و معدل کمتر از نیم گل خورده در هر بازی را از خود به جای گذاشت.

این روند برای فصل بعد هم ادامه پیدا کرد و برانکو در حالی برای دومین فصل پیاپی تیمش را قهرمان کرد که همچنان گل زدن به این تیم بسیار سخت بود. پرسپولیس در لیگ هفدهم تنها یک گل بیشتر از فصل قبلش خورد و در حالی قهرمان شد که در ۳۰ بازی ۱۵ بار دروازه اش باز شد.

هرچند در لیگ هجدهم باتوجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس چنین به نظر می‌رسد که زور این تیم برای پیروزی بر حریفان مثل دو فصل گذشته نیست، اما آنچه در پرسپولیس تغییر ناپذیر مانده ساختار دفاعی محکم این تیم است.

در حالی لیگ برتر از ایستگاه چهارم خود عبور کرد که دروازه سرخ پوشان هنوز باز نشده است. پرسپولیس بدون گل خورده در ۴ بازی دارای بهترین خط دفاعی این فصل مسابقات لیگ برتر است و بعید به نظر می رسد که سرخ پوشان آموخته‌های فصل‌های اخیر شان را فراموش کرده باشند. احتمال این که این تیم همچنان ساختار مستحکم دفاعی‌اش را حفظ کند و در پایان فصل هم عنوان بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص دهد زیاد است.

بعد از پرسپولیس نیز تیم پیکان با یک گل خورده در ۴ بازی دومین خط دفاعی برتر لیگ را در اختیار دارد. پدیده، سپاهان و نفت مسجد سلیمان نیز با ۲ گل خورده دیگر تیم هایی هستند که دارای خط دفاعی مستحکم می باشند.

درحالی که برانکو توانسته ساختار دفاعی تیمش را ترمیم کند و از ضعف های گذشته نقطه قوت بسازد، اما در این فصل سرخپوشان یک مشکل بزرگ دارند که در دیدار برابر نفت مسجدسلیمان هم به چشم آمد. این تیم در گل زدن مشکل دارد و برانکو اگر می خواهد از کورس عقب نیفتد و مجددا به صدر جدول برسد باید این نقطه ضعف را برطرف کند.

کدخبر: 408587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟