برانکو: لغو بازی سوپرجام کمی عجیب است/ کرواسی قهرمان اصلی جهان است

برانکو ایوانکوویچ پس از تساوی تیمش در دیدار دوستانه مقابل گل گهر سیرجان اظهار کرد: با وجود تساوی از این بازی تدارکاتی رضایت دارم و برابر یک تیم خوب و جدی بازی کردیم. همچنین همواره بازی بهترین تمرین است و از عملکرد تیم راضی هستم. البته بهتر بود بازی‌های تدارکاتی را پیروز شویم با این وجود در همین بازی‌ها به اشتباهاتمان پی می‌بریم و به دنبال رفع نقاط ضعف خو می‌رویم. طبیعی است بعد از سه هفته انتظار آمادگی صددرصد بازیکنان را نمی توانیم داشته باشیم. برنامه‌ریزی ما باید به صورتی باشد که برای نخستین بازی لیگ به بالاترین سطح آمادگی برسیم.

برانکو درباره لغو شدن دیدار سوپرجام گفت: و قهرمانی می‌توانست به راحتی نصیب پرسپولیس شود. این مسئله طبیعی بود.

بیرانوند می توانست یکی از جداشده ها باشد

او درباره تمدید قرارداد بیرانوند تصریح کرد: من برای این موضوع نگران نبودم و چند بازیکن استاندارد و فیکس را از دست دادیم و بیرانوند می‌توانست یکی از آن‌ها باشد اما در تیم ماندنی شد. وحید امیری هم تاکنون مانده است اما صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، مسلمان و چند بازیکن دیگر از تیم رفته‌اند و باید جای آن‌ها را پر کنیم.

نیم فصل اول بحرانی خواهد بود

برانکو درباره رضایت از روند آماده‌سازی تیمش برای حضوری قدرتمند در لیگ برتر گفت: با بعضی از بازیکنان توافق کردیم که پس از نیم فصل به ما اضافه شوند و دستیارانم باقی مانده است و چهار بازیکن فیکس خود را از دست دادیم. وحید امیری نیز در تمرین‌ها حضور نداشته است و علی‌رغم همه این مسائل از بازیکنانی که گرفتیم راضی هستم و آن‌ها آماده‌ هستند. طبیعی است که نیم فصل نخست ما بحرانی باشد و به نظر می‌آید همه چیز رو به بهبود است و اوضاع بهتر می‌شود. از ابتدا کار را خوب شروع کردیم و در کرواسی نیز اردوی خوبی را پشت سر گذاشتیم. بازی دیگری را پنج‌شنبه خواهیم داشت و آماده شروع فصل خواهیم شد.

او درباره نگرانی‌اش نسبت به تفاوت کیفیت بازیکنان اصلی و نیمکت نشینش در نیم فصل نخست گفت: نه این قضیه نگران کننده نیست. بازیکنان خوبی روی نیمکت خود داریم. اسدی و طاهرخانی پیشرفت کرده‌اند و شایان مصلح و احسان علوان زاده نیز بازیکنان خوبی هستند. ما آدام همتی را هم روی نیمکت خود داریم و از لحاظ بازیکن کم نخواهیم آورد.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه شب تلخی را با شکست تیم ملی کرواسی در فینال جام جهانی 2018 روسیه سپری کرده است، گفت: طبیعی است که متاسف شدم اما به نظرم کرواسی قهرمان اصلی جهان است چرا که 2 گل اول فرانسه سالم نبود البته به فرانسه تبریک می گویم و به تیم ملی کشورم هم افتخار می کنم. به هر حال این فوتبال است و تیمی که بیشتر گل می‌زند برنده است. ما به کرواسی افتخار می‌کنیم زیرا این تیم نشانه و علامتی برای این است که کشوری کوچک با قدرت به فینال مهم‌ترین مسابقه‌های ملی جهان می‌رسد. مهم این است که هدف، شجاعت و اعتقاد به هدف داشته باشیم.

مودریچ استعداد بالای خود را از همان ابتدا نشان داد

او درباره این که دالیچ برای او آرزوی موفقیت کرد و همچنین لوکا مودریچ، کاپیتان تیم ملی کرواسی گفته به شاگردی برانکو افتخار می‌کند، تصریح کرد: من از این دو تشکر می‌کنم. من هم به این افتخار می‌کنم که بازیکنی چون مودریچ داشتم. او از آن موقع استعداد بالای خود را نشان می‌داد. دالیچ نیز از مکتب مدرسه فوتبال شهر من یعنی شهر واراژدین به این سطح رسید.

برانکو تصریح کرد: به مودریچ هم بابت کسب بهترین بازیکن دنیا تبریک می‌گویم. این موفقیت کرواسی بهترین اتفاقی بود که می‌توانست برای فوتبال این کشور و حتی دنیا بیفتد.

من مودریچ را ساختم

برانکو درباره تفاوت عملکرد مودریچ و رونالدو Ronaldo در جام جهانی و تاثیر آموزه‌هایش به هافبک تیم ملی کرواسی گفت: من مودریچ را ساختم و او شاگرد من بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره دیدار دوستانه با گل‌گهر تصریح کرد: تیمی را انتخاب کردیم که قدرتمند است و در مسیر آماده‌سازی برای لیگ یک قرار دارد. آن‌ها می‌خواهند بهتر از سال گذشته باشند زیرا بخش خوبی از بازیکنانشان نسبت به سال گذشته در تیم‌شان باقی مانده‌اند.

او در پایان درباره بازی دوستانه تیمش در روز پنج‌شنبه گفت: قرار است بازی دوستانه‌ای داشته باشیم اما هنوز قطعی نشده است و تمرینات تیم هم از هفته آینده هر روز در یک جلسه برگزار می شود.

 

کدخبر: 398407 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟