آرایش جنگی پشت مرزها!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، فرانسه با شکست استرالیا و پرو و یک تساوی برابر دانمارک از مرحله گروهی گذر کرد. در مقابل، بلژیک با برد برابر پاناما، تونس و انگلستان، با اقتدار بیشتر و ٩ گل زده به مرحله حذفی رسید. فرانسوی‌ها در ادامه با شکست آرژانتین و اروگوئه به جمع ٤ تیم رسیدند و بلژیک با انجام یک بازی سخت برابر ژاپن در دقایق پایانی پیروز شد و درنهایت با حذف‌کردن برزیل، کار نشدنی را انجام داد.
گذشته، دالان افتخار
بلژیک، ٣٢‌سال پیش در جام‌جهانی مکزیک برای آخرین‌بار در جمع ٤ تیم پایانی حاضر شد. مارادونا دو گل به بلژیکی‌ها زد و آنها را حذف کرد تا آرژانتین به فینال برسد و قهرمان جام شود. فرانسه اما بعد از قهرمانی به یادماندنی‌اش در جام ١٩٩٨، در جام ٢٠٠٦ آلمان، یعنی ١٢‌سال پیش هم نه‌تنها در جمع ٤ تیم پایانی حضور داشت بلکه با شکست‌دادن پرتغال به فینال هم راه یافت. آنها در بازی فینال در ضربات پنالتی مغلوب ایتالیا شدند و به مقام دومی جام بسنده کردند.
رودررو
فرانسه و بلژیک در جام‌های جهانی تنها دوبار در برابر هم قرار گرفتند که هر دوبار فرانسوی‌ها پیروز میدان بودند. در جام‌جهانی ١٩٣٨ در نیمه‌نهایی فرانسه در کشور خودش ٣ بر ١ پیروز شد و در جام ١٩٨٦ مکزیک، در ١٢٠دقیقه ٤ بر ٢ به پیروزی رسید. آیا بلژیک بعد از ٣٢‌سال انتقام خواهد گرفت؟
اما در مجموع تقابل‌های تاریخ دو تیم، بلژیک دست بالا را دارد. از ٧٣ مصاف رودررو، بلژیک ٢٤ برد داشته و فرانسه ١٩ برد. آخرین دیدار دو تیم ‌سال ٢٠١٥ در یک بازی دوستانه در پاریس انجام شد که با دو گل مروان فلینی، بلژیکی‌ها ٤ بر ٣ پیروز شدند.
ترکیب احتمالی
فرانسه: هوگو لوریس، لوکاس هرناندز، ساموئل اومتیتی، رافائل واران، بنجامین پاوارد، نگو کانت، پل Bridge پوگبا، بلیز ماتوئیدی، آنتوان گریزمان، کایلن امباپه و اولیوه ژیرو
بلژیک: تیبو کورتیس، یان ورتونگن، وینسنت کمپانی، توماس ورمایلن، توبی آلدرویلد، یانیک کاراسکو، اکسن ویتسل، کوین دی‌بروینه، ناصر چادلی، ادن آزارد و رومئو لوکاکو
زمین بازی
بازی در سن‌پترزبورگ انجام خواهد شد. یک استادیوم فوق مدرن در جزیره کریستوفسکی روسیه که به نام همین جزیره خوانده می‌شود. تیم زنیت سن‌پترزبورگ بازی‌هایش را از‌ سال ٢٠١٧ در این ورزشگاه ٦٥‌هزار نفری انجام می‌دهد. ورزشگاهی که کیشو کوروساوا، معمار شهیر ژاپنی، آن را به شکل یک سفینه ساخته است. یک سقف کشویی به اطراف و یک سیستم تنظیم دمای فوق‌العاده که در یخبندان زمستان روسیه هم می‌تواند دمای استادیوم را روی ١٥درجه سانتیگراد تنظیم کند. تکنولوژی کاربردی به معنای واقعی کلمه.
نگاه تحلیلگران
از افتخارات بیشتر فرانسه و نام بزرگترش که بگذریم، دو تیم با وزنی برابر رودرروی هم قرار خواهند گرفت. ادری گینگولد، گزارشگر رسمی فیفا در مورد فرانسه این‌طور گفته: «شجاعت خروس‌ها در برابر آرژانتین و قدرت و استحکام آنها در برابر اروگوئه بسیار چشم‌نواز بوده. بزرگترین تهدید برای آنها در بازی امشب، ادن‌ هازارد خواهد بود. راه‌حل آنها هم در مقابل، نگو کانت است. تقابل دو بازیکن از چلسی. رویارویی این دو هم‌تیمی شاید برنده نبرد امشب را مشخص کند.»
در سوی دیگر، سیمون ماسارت، دبیر فرانسوی سایت فیفا گفته: «شاید روبرتو مارتینز، سرمربی بلژیک، در این بازی به دنبال یک چرخش به سمت سیستم ٤-٤-٢ کلاسیک باشد. ناصر چادلی از راست شروع کند و کاراسکو به طرف مقابل برگردد. شیاطین سرخ، با تمرکز روی قدرت فیزیکی خود، روحیه و ثبات روانی بالا و انجام فوتبال به سبک خودشان می‌توانند ثابت کنند که به حق نسل طلایی بلژیک هستند.»
بلژیک، تا اینجای کار ١٤ گل به ثمر رسانده. همانند برزیل قهرمان در جام‌جهانی ٢٠٠٢. آیا این یک نشانه مثبت بزرگ برای بلژیک است؟

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دستمزد نجومی بازیگر معروف برای یک شب مجری گری در تلویزیون

شاهرگ مرد قاتل را در زندان زدند/ او لبهای زنش را دوخت و او را کُشت ! + عکس

شرایط خاص سعید مرتضوی و بابک زنجانی در زندان! / وحید مرادی در زندان چه می کرد؟!

رقیه 2 ماهه در آبادان خفه شد / پدر مظنون اصلی است

طلاق زن و شوهر به خاطر هواخواهی از مسی و رونالدو + جزییات

اطلاعیه انجمن حمایت از کودکان / سرنوشت مائده رقصنده نماد خشونت علیه کودکان است !

مجازات عجیب مادری تهرانی که نوزاد 28 روزه اش را فروخت

این مرد جوان اتفاقات آینده را می بیند+عکس

جنجال دستگیری مائده رقصنده اینستاگرامی در آشفتگی اقتصادی! + تصویر

موسی نمی دانست راننده تاکسی به مردان علاقه دارد ! + عکس

شهناز 21 ساله همزمان 2 شوهر داشت !

حمید خاله ام را آزار داد او را با اسید سوزاندم! / در کرمانشاه رخ داد

این مرد 2 زنه در زندان دل خوشی دارد!

کدخبر: 396747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟