در تمام این چند وقت اخیر صحبت از نمایش بازی‌های جام‌جهانی در سینماها دهان فوتبال‌دوستان را آب انداخته و در حقیقت مدت‌هاست دوستداران فوتبال به شکم‌شان صابون زده‌اند که بازی‌های جام‌جهانی را در جمع، در کنار خانواده و پیش دوست و رفیق و نامزدشان در شرایطی نزدیک به استادیوم تماشا خواهند کرد.

البته اخبار متناقضی که در این مورد منتشر شده و شل کن سفت کن‌های متعددی که شاهد بوده‌ایم، دوستداران این اتفاق را نگران کرده؛ چه شاهد بوده‌اند که یک روز مراکز ذینفع به‌کل این قضیه را تکذیب کرده و روزی دیگر از نمایش چند بازی معدود گفته‌اند، اما به‌هرحال از آن روزی که پلیس Police رضایت خود را با این قضیه اعلام کرده، به نظر می‌رسد در اصل ماجرا تردیدی نیست و تنها باید یک‌سری جزییات حل شود؛ که دیروز رئیس انجمن سینماداران کوشیده بود بعضی از آنها را رفع کند. گفت‌وگوی روز گذشته رئیس انجمن سینماداران گرچه با هدف پاسخگویی به نقاط ابهام این قضیه بود، اما خود ابهام‌ها را بیشتر کرد.

محمد قاصد اشرفی با اعلام این‌که هنوز مجوز نیروی انتظامی صادر نشده، در ادامه از جزییات پخش مسابقات جام‌جهانی فوتبال در سینماها گفته بود و در آخر هم اعلام کرده بود که قیمت بلیت این نمایش‌ها ۲۰‌هزار تومان تعیین شده است.
مهمترین نقطه ابهام در خبر اعلام‌شده قیمت بلیت مسابقات است. در صورتی که بلیت دوازده ‌هزار تومانی سینما Cinema نیز در صورت پر رفتن سالن‌ها برای سینماداران سودآور است، آن ‌هم در شرایطی که نیمی از فروش به سینمادار می‌رسد و نیمی دیگر به تهیه‌کننده فیلم؛ این پرسش که چگونه برای مسابقاتی که سینمادار هیچ طرف حساب رسمی دیگری ندارد بلیت ٢٠‌هزار تومانی تعیین شده، پرسش مهمی است که البته رئیس انجمن سینماداران به آن پاسخ دقیق نمی‌دهد. اشرفی می‌گوید که هنوز این رقم قطعی نیست و فقط «قیمت پیشنهادی سینماداران» است.

درحالی‌که اشرفی به دلایل پیشنهاد این مبلغ پاسخی نمی‌دهد، اما یکی از اعضای شورای صنفی که نمی‌خواهد نامش در گزارش ذکر شود، می‌گوید: حقیقتش سینماداران از رفتار جماعتی که فوتبال می‌بینند، هراس دارند. آنها بر پایه تجارب قبلی می‌گویند که زمان نمایش فوتبال به‌هرحال خساراتی به سالن‌ها و صندلی‌ها وارد می‌شود و به قول معروف فوتبالی‌ها جو استادیوم را وارد سالن سینما می‌کنند که این هزینه‌ساز است.

اشرفی در ادامه می‌گوید: فعلا فقط ارشاد با نمایش ۶ مسابقه موافقت کرده است که ۳ مسابقه بازی‌های مقدماتی ایران است و ۳ بازی دیگر نیز بعدا مشخص خواهد شد. اشرفی همچنین اعلام می‌کند که همه سالن‌های سینما با رعایت سقفی که تعیین شده می‌توانند مسابقات جام‌جهانی را پخش کنند؛ مثلا یک پردیس‌ پنج‌سالنه فقط در ۲ سالن می‌تواند فوتبال نمایش دهد.

دریا فرج‌پور

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ماجرای لو رفتن فیلم رقص برانکو در عروسی مختلط تهران +فیلم و عکس

این دختربچه‌ اردبیلی جان 11 نفر را نجات داد!

شهلا با رفتارهای ناجورش بروجرد را به هم ریخته بود!

جدول متحیر کننده از قیمت جدید خودروهای داخلی

فوری / تایید آزار شیطانی بهاره 5 ساله در خمینی شهر توسط پزشکی قانونی + عکس

دختر جوان در مقابل چشمان نامزد ثروتمند بی تفاوتش زنده زنده سوخت / سعید بی خیال سوار تاکسی شد رفت! + عکس

نیمه شب با خنده های مژگان بیدار شدم او بین 2 مرد غریبه بود / اسیدپاشی ناموسی در مشهد

بازیگر زیبای زن از 5 شوهر خائن اش گفت +عکس ها

تقاضای جوادیساری برای خواندن در ایران: بگذارید این آخر عمری برای مردم ترانه بخوانم!

چشم بازیگر زن ایرانی از عشق تَر شد!

پیشنهاد استاد بی حیای دانشگاه مشهد به دختر دانشجوی عراقی

نقشه راننده شیطان صفت برای خانم معلم جوان در شمال تهران + عکس

 

 

کدخبر: 388151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟