کی‌روش: باید قبل از تیک آف با من صحبت می‌کردید نه الان!

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار دوستانه مقابل ترکیه چنین صحبت کرد: از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم که امروز به این خوبی پشتیبانی کردید و در خدمت شما هستم. می‌خواهم تشکر ویژه‌ای از خودم، بازیکنان، اعضای تیم ملی، فدراسیون ایران و همچنین فدراسیون ترکیه و باشگاه بشیکتاش داشته باشم. بدون حمایت‌ها و کمک های آنها، برنامه‌های آماده سازی تیم ملی مقدور نبود. یک بار دیگر باید مراتب تقدیر را از اعضای هیئت رئیسه و مسئولان بشیکتاش داشته باشم. آنها نه تنها کمک کردند، بلکه با رفتارشان، فضای خوبی را اینجا شکل دادند.

وی در پاسخ به این سؤال که بازی با ترکیه چقدر به روند آماده‌سازی تیم ملی کمک خواهد کرد، افزود: مطمئنا بازی‌های مهم آماده‌سازی برای ما حائز اهمیت است. ما باید شرایط خودمان را آماده جام جهانی کنیم. بازی اول ما با مراکش و سپس اسپانیا و پرتغال خواهد بود و بدون بازی‌های دوستانه، آماده سازی برای بازی‌های سخت مقدور نخواهد بود. بازی برابر ترکیه را در یک کلمه توضیح دهم؛ یک هدیه است. بازی برابر تیم با کیفیت و سبک و استایل ترکیه بسیار مهم است. برای تیمی بهتر از ترکیه نمی‌توانستیم برنامه ریزی کنیم. ترکیه بازیکنان جوان و مربی خوبی دارد. بازیکنانی دارد که همه انگیزه دارند و مطمئنا با فوتبالی که در آینده ارائه می‌دهند، دوباره در جوامع بین المللی حرف‌های زیادی خواهند داشت.

کی‌روش خاطرنشان کرد: پس از 44 سال با ترکیه بازی خواهیم کرد و از نظر من، اگر بازی با ترکیه یک هدیه است، دیدار با یونان شبیه سردرد بود. باید ببینیم در مورد بازی با یونان چه اتفاقی می‌افتد. هر خبری بگیریم، می‌گوییم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که ادامه همکاری‌تان با تیم ملی چطور خواهد شد و در این مدت که آقای ساکت که اینجا بودند در مورد تمدید قرارداد با شما صحبتی شد، این پاسخ را داد: چطور می‌توانم بگویم، آینده من امروز است که با بازیکنانم، گروه و کادرم هست. همین طور می‌توانم بگویم که آینده من همین امروز من است. بگذارید این تصویرسازی را انجام دهم که در بین شما موضوع شفاف‌تر شود. مطمئنا در بین شما با هواپیما سفر داشته‌اید، درست است همه با هواپیما پرواز داشته‌اند؟ جایگاه من دقیقا مانند کاپیتان و خلبانی است که در حال حاضر هواپیمای خود روی آسمان و در فاصله 40 هزار پایی زمین قرار دارد و تمام تمرکزم روی این پرواز است و هر صحبتی باید انجام می‌شد، باید قبل از تیک‌اف صورت می‌گرفت. اکنون تمرکز من روی آینده من است. تمام تمرکز من در حال حاضر که روی آسمان هستیم و این پرواز مقصدمان است، برای دو مطلب است. در درجه اول گروه پروازی من است، گروه پروازی من چه کسانی هستند، این کادر و بازیکنان آن است، تمرکز من این است که مراقب آنها باشم، مسافران این پرواز هواداران خوب فوتبال ایران هستند که حمایت واقعی را از ما نشان دادند نه آن دست از هواداران که اصطلاحا جعلی بودند. تمام تمرکز من این است که این پرواز با گروه خودم و بازیکنان و همچنین هواداران آن را به سلامت بنشانم. اگر می‌خواستید این صحبت‌ها انجام شود یک سال پیش وقت این صحبت‌ها بود نه اکنون.

وی درباره این موضوع که شما بازی با یونان را گفتید که این بازی برای ما سردرد است، آیا مسکنی برای این سردرد دارید، گفت: وقتی 3-4 روز قبل از اینکه قرار است یک بازی با یک تیم بین‌المللی انجام دهیم چنین اتفاقی می‌افتد، نمی‌توانیم برای این مساله برنامه ویژه‌ای داشته باشیم. اکنون دیگر پروازمان در حال حرکت است دیگر وقتی نمانده است که راجع به این مسائل فکر کنیم. بقیه مسائل هم به من ارتباطی ندارد. تمام انرژی من اکنون باید صرف بازیکنان و کادرم باشد که در این پرواز حضور دارند. مطلبی که می‌توانم به گروه پروازی که می‌دانید آنها بازیکنان، کادرم و همینطور مسافران که هواداران تیم ملی هستند ما دست روی دست نگذاشتیم و تلاش بسیار زیادی می‌کنیم تا اگر بشود راه‌حلی بیابیم. بار دیگر به مسافران محترم پرواز‌مان که هواداران تیم ملی هستند، باید بگوییم ما کارمان را به خوبی ادامه می‌دهیم. در کمپی که حضور داریم به صورت فوق‌العاده تمریناتمان را پیگیری می‌کنیم و این را بدانند و ضمانت می‌کنیم که به هدف‌مان دست پیدا کنیم. یک بار دیگر تکرار می‌کنم هم بازیکنانم و هم تمامی اعضای تیم ملی در کمپ بشیکتاش از امکانات ورزشی و امکانات غذایی که زحمت کشیدند بسیار خوب بوده است، مهمان پذیری خوبی داشتند و از این اتفاقات لذت می‌بریم و ما با تمرکز و شادابی بالا ادامه می‌دهیم.

کی‌روش در پاسخ به دو سوال خبرنگار ترکیه‌ای مبنی بر اینکه آیا برای بازی با مقابل ترکیه مصدومی بین بازیکنان ایران وجود دارد یا نه و اینکه در مورد حضور په په و کوارشما دو بازیکن پرتغالی که در بشیکتاش حضور دارند و در جام جهانی با ایران همگروه هستند، آیا نظری در مورد آنها دارید؟ گفت: ما کمپ بشیکتاش را به همین خاطر انتخاب کردیم (به شوخی) این دو بازیکن از همان وقت که جوان بودند با کریستیانو رونالدو Ronaldo بازیکن من بودند. همیشه دوست دارم ببینم شاگردان سابقم چه کار می‌کنند و دوست دارم که در تیم‌هایشان موفق باشند. با کمال احترام به سایر تیم‌ها، تیم ملی پرتغال قهرمان اروپاست و مطمئنا یکی از شانس‌های حضور در بین 4 تیم برتر و حتی قهرمانی را دارد. چون آنها موارد لازم برای قهرمانی دارند. آنها بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارند که یکی از آنها یک بازیکن شعبده‌باز به نام کریستیانو رونالدو دارند. در آخر امیدوارم هواداران فوتبال ترکیه و همین طور هواداران ایرانی به ورزشگاه بیایند و از بازی لذت ببرند. بازی هم برای ما و هم ترکیه که سعی می‌کند به یکی از قدرت‌های فوتبال اروپا تبدیل شود، مهم است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جهان مرگ بن سلمان را باور کرد! / اروپایی ها هم واکنش نشان دادند

پسر بی حیا نیمه شب به سراغ زن دایی رفت / این زن تهرانی صیغه 99 ساله بود!

سود ۱۳ میلیارد تومانی یک فرد در یک ماه!

حادثه خونین در مراسم تشییع پیکر ناصر ملک مطیعی + عکس

رسید بانکی ناهید روزگارم را سیاه کرد / باور نداشتم همسرم اینگونه باشد

از ترس نامادری ام زن دوم سعید شدم / نقش مردان غریبه در زندگی ام پررنگ است!

شوهری که دوست پسر زنش شد / زن آبادانی با دوست شوهرش قرار عاطفی گذاشت

فوری / خطر تکرار فاجعه سقوط در قله دنا! / همه وحشت کردند + فیلم لحظه حادثه

انتشار صدای بهروز وثوقی در مراسم ناصر ملک مطیعی برای نخستین بار بعد از انقلاب + فیلم

نامه آزادی حمید صفت صادر شد / رهایی از زندان ساعت 5 عصر امروز + عکس

جمال در شرکت خصوصی زهرا 7 ساله را تنها گیر انداخت + عکس و جزییات

 

کدخبر: 384110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟