ایران- ازبکستان؛ بازی خداحافظی

آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی در ایران ، شنبه و از ساعت ۲۱ مقابل ازبکستان برگزار خواهد شد. بازی با یک حریف آسیایی که مشخص نیست با کدام یک از رقبای ایران در جام جهانی شباهت دارد. سبک بازی ازبکستان نه شبیه به مراکش است و نه اسپانیا و پرتغال. به نظر می رسد شبیه سازی در این بازی اولویت کادر فنی نیست و کی روش و همکارانش بیشتر روی محک بازیکنان مقابل ازبکستان برنامه ریزی کرده اند. یک محک جدی که می تواند بخشی از دغدغه های کی روش را برای اعلام فهرست نهایی و ۲۳ نفره برطرف کند.

تیم ملی در هر پست بازیکنان آماده ای در اختیار دارد که خط زدن برخی از آنها یک تصمیم سخت برای کی روش محسوب می شود. به عنوان نمونه درون دروازه که علیرضا بیرانوند، رشید مظاهری، حسین حسینی و امیر عابدزاده حضور دارند و برای کی روش سخت است که قلم قرمز روی نام یکی از آنها بکشد و ۳ دروازه بان دیگر را به جام جهانی ببرد. یا در نوک خط حمله که رضا قوچان نژاد، کریم انصاری فرد، سردار آزمون و کاوه رضایی بازی می کنند. کی روش کدامیک را خط بزند تا حقی تضییع نشود؟

اینها مشکلات عدیده کی روش هستند که شاید با محک مقابل ازبکستان و سپس ترکیه حل شوند. ماهیت بازی تدارکاتی نیز همین است، محک بازیکنان در یک بازی رسمی، سنجش آمادگی آنها و سپس انتخاب. بنابراین بازی مقابل ازبکستان، برخلاف پیش بینی ها یک بازی حساس برای تیم ملی و بازیکنان است. دیداری که فارغ از نتیجه می تواند سرنوشت آنها را تعیین کند، هر چند که گفته می شود ازبکستان با تیم دوم خود به تهران آمده تا مقابل ایران بازی کند.

 

کدخبر: 381331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟