اردوهای وزنه‌برداران جوان و نوجوان وارد مرحله جدید شدند

بعد از بازگشت تیم‌های ملی وزنه‌برداری جوانان و نوجوانان کشورمان از مسابقات قهرمانی آسیا که با قهرمانی جوانان و عنوان چهارمی نوجوانان همراه بود ملی‌پوشان باید بلافاصله خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک نوجوانان آماده کنند.

بر اساس اعلام حمید رشیدی، سرمربی تیم‌های ملی پایه وزنه‌برداری کشورمان مرحله جدید اردوهای تیم‌های ملی وزنه‌برداری جوانان و نوجوانان برای حضور در مسابقات جهانی از 21 اردیبهشت ماه با دعوت از 10 وزنه‌بردار آغاز می‌شود.

تیم‌های ملی وزنه برداری نوجوانان دختر و پسر همچنین جوانان پسر کشورمان با 20 وزنه بردار در این مسابقات شرکت داشتند که در نهایت تیم ملی جوانان پسر به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های نوجوانان پسر در رده چهارم و همچنین تیم ملی 4 نفره نوجوان دختر کشورمان در رده نهم ایستادند.

تیم ملی وزنه برداری جوانان با 3 مدال طلای حسین سلطانی در دسته 77 کیلوگرم، 2 نشان نقره و یک برنز رسول معتمدی در دسته 77 کیلوگرم، 3 گردن آویز برنز امیر عزیزی در دسته 105 کیلوگرم، 2 نشان نقره محمدحسین رئیسی و 3 مدال طلای آرمان محمدزاده، با کسب 591 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت.

تیم ملی نوجوانان هم با یک نشان نقره محمد توفیق پوزش در حرکت یکضرب دسته 85 کیلوگرم، 3 مدال طلای امیررضا عسگری دون در دسته 94 کیلوگرم، 3 گردن آویز برنز رضا اسدی و 3 طلای علیرضا یوسفی با جمع آوری 481 امتیاز در جایگاه چهارم ایستاد.

همچنین، در بخش بانوان نیز با حضور 4 شرکت کننده برای نخستین بار در مسابقات بین‌المللی با کسب 234 امتیاز تیمی در رده نهم نوجوانان آسیا قرار گرفتند.

رده بندی امتیازی نوجوانان پسر:

1- ازبکستان: 539 امتیاز (هشت ورزشکار)

2- هند : 531 امتیاز (هشت ورزشکار)

3- ترکمنستان : 491 امتیاز (هشت ورزشکار)

4- ایران: 481 امتیاز (هشت ورزشکار)

5- قرقیزستان: 438 امتیاز (هشت ورزشکار)

رده بندی امتیازی جوانان پسر:

1- ایران: 591 امتیاز (هشت ورزشکار)

2- ازبکستان : 562 امتیاز (هشت ورزشکار)

3- ویتنام: 548 امتیاز (هشت ورزشکار)

رسول معتمدی ملی‌پوش جوانان کشورمان با 415 امتیاز و حسین سلطانی با 412 امتیاز در جدول سینکلر (برترین وزنه‌بردار) پس از ابراهیم فارس از قطر با 440 امتیاز در رده دوم و سوم برترین وزنه‌برداران این دوره از مسابقات شناخته شدند.

 

کدخبر: 377648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟