شبی که چلسی اشک لیونل مسی را درآورد!

چلسی موفق شد با کسب یک تساوی 2-2 با 10 بازیکن در نوکمپ در سال 2012، رویاهای بارسا برای کسب سومین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا زیر نظر پپ گواردیولا را از بین برده و و شبی کابوس وار را برای آبی اناری ها رقم بزند.
با از دست دادن پنالتی از سوی لیونل مسی، چلسی قلب Heart بارسا را شکست و این نتیجه پایانی بر دوران درخشان پپ گواردیولا در بلوگرانا بود که با اشک توام شد.
اگرچه بارسلونا در بازی رفت با یک گل در استمفوردبریج مغلوب شد؛ اما آنها از پیروزی در بازی برگشت اطمینان داشتند؛ زیرا هدف بارسا فتح دومین لیگ قهرمانان متوالی و سومین جام زیر نظر پپ گواردیولا بود.
پیش از آغاز بازی، فرناندو تورس هشدار داده بود که همیشه بهترین تیم لزوما قادر به کسب پیروزی نیست و آن شب ادعای مهاجم اسپانیایی ثابت شد؛ زیرا چلسی با تبدیل کردن شکست 0-2 به تساوی 2-2 با 10 بازیکن، موفق به راهیابی به فینال مونیخ شد.
3 روز قبل، بارسا با قبول شکست 1-2 برابر رئال مادرید تحت هدایت مورینیو، امیدهای خود برای فتح چهارمین لالیگای متوالی را از دست داد و با شکست برابر چلسی، آن هفته تبدیل به روزهایی شد که گواردیولا و لیونل مسی هرگز علاقه ای به مرور آن ندارند.
همه چیز برای بارسا خیلی خوب آغاز شد و بازی در اختیار کاتالان ها بود. بعد از 35 دقیقه، بوسکتس موفق شد گل اول را به ثمر برساند. لحظاتی بعد جان تری با خطای شدید روی الکسیس سانچس از زمین اخراج شد و خیلی سریع اینیستا با زدن گل دوم، بارسلونا را در آستانه رسیدن به فینال قرار داد.
اما لحظاتی پیش از پایان 45 دقیقه اول، رامیرز با فرصت طلبی و نواختن یک ضربه چیپ فوق العاده اختلاف را به حداقل رساند و با این نتیجه، این آبی های لندن بودند که راهی فینال می شدند.
اما با توجه به برتری عدد تیم گواردیولا، باز هم به نظر می رسید بارسلونا می تواند در نیمه دوم بلیت سفر به مونیخ را رزرو کند و تنها 3 دقیقه بعد از سوت داور، بارسا با خطای دروگبا روی سسگ فابرگاس صاحب یک ضربه پنالتی شد اما لیونل مسی به جای تور دروازه، دیرک افقی را به لرزه درآورد و چلسی باز هم جان سالم به در برد.
علیرغم تلاش شاگردان پپ برای زدن گل تساوی و از دست رفتن موقعیت هایی مانند دیرک دروازه لئو مسی، این فرناندو تورس بود که با گلزنی در لحظات پایانی، حکم صعود چلسی را به فینال امضا کرد.
ناگهان، همه چیز برای بارسلونا و البته پپ گواردیولا به پایان رسید و اگرچه همه بازیکنان و هواداران هر آنچه داشتند را ارائه دادند، اما رویای صعود به فینال برای مقاومت چلسی از بین رفت و پذیرش این موضوع برای لیونل مسی بسیار دشوار بود.
الکسیس سانچس اخیرا در مصاحبه ای گفت: "در صورت ناکامی در رسیدن به فینال شما ممکن است گریه کنید و این بخشی از فوتبال است. بعد از دیدار برابر چلسی و در رختکن بارسا من شاهد اشک های لئو مسی بودم."
گواردیولا بعد از آخرین بازی اروپایی خود روی نیمکت بلوگرانا گفت: "اگرچه صحبت های من تسلای خاطر هواداران نخواهد بود اما بازیکنان بارسا خیلی اذیت شدند. هواداران خیلی به ما کمک کردند و من سپاسگزار هستم اما ما گرچه در یک قدمی فینال بودیم؛ ولی این اتفاق رخ نداد. من به اینجا آمده ام تا از مسی تشکر کنم و بیش از همیشه ممنون او هستم. قصد دارم بیشتر از همیشه لیونل مسی را به علت شجاعتی که دارد تحسین کنم."
گواردیولا بعدها فاش کرد که ناکامی برابر چلسی باعث شد او تصمیم بگیرد بعد از 4 فصل رویایی، باشگاهی را که نام وی را به عنوان یک بازیکن بزرگ مطرح کرد، ترک کند.
گواردیولا گفت: "اگر دیگر به عنوان یک مربی چیزی برای عرضه به بازیکنان خود ندارید، زمان رفتن فرا رسیده است. در لحظات اندوهناک، چراغ ها به یکباره خاموش می شوند و حذف بارسلونا برابر چلسی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان نیز چنین لحظه ای بود.
ما نمایشی بهتر از چلسی داشتیم اما گل هایی عجیب دریافت کردیم و می دانستیم دیگر امکان بازگشت وجود ندارد. شکست بسیار دشواری برای من بود و من حس کردم دیگر نمی توانم برای بارسلونا کاری بکنم."
3 روز پس از بازی چلسی، گواردیولا اعلام کرد در پایان فصل از بارسا جدا خواهد شد؛ اما به هر حال چند روز بعد او در کنار لیونل مسی موفق به فتح کوپا دل ری نیز شدند تا بارسای گواردیولا، 14 جام از 19 جام ممکن در دوران حضور او را کسب کند؛ اتفاقی که دیگر تکرار نشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟