سرخ و آبی میلان در دو مسیر متفاوت

میلان با مربیگری جنارو گتوزوی عصبی مزاج در 13 بازی در رقابت‌های مختلف نباخته و در مسیر صعودی است. تیم همسایه اینتر زیر نظر لوچانو اسپالتی سردرگم در همین تعداد بازی تنها دو برد داشته و در سراشیبی سقوط Fall قرار گرفته حتی در مقطعی 8 بازی نبرده بود. تا اوایل دسامبر، اینتر در 16 بازی لیگ شکست نخورده بود و با 40 امتیاز در صدر جدول قرار داشت با 16 امتیاز اختلاف نسبت به روسونری که به تازگی وینچنزو مونتلا را اخراج کرده بود و گتوزو را در نخستین تجربه مربیگری در لیگ دسته اول ایتالیا روی نیمکت نشانده بود اما حالا فاصله دو تیم به هفت امتیاز رسیده.
میلان که در بدترین جایگاه خود در رده یازدهم قرار داشت، حالا هفتم است در حالی که اینتر تا رتبه چهارم سقوط کرده و 18 امتیاز از تیم صدرنشین ناپولی عقب است این یعنی تمام رویاهای قهرمانی لیگ بر باد رفته.
هنر تحسین‌برانگیز گتوزو بازگرداندن اعتماد به نفس تیم بود و چهارشنبه شب که بعد از 210 دقیقه تساوی بدون گل برابر لاتزیو در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند و راهی فینال جام حذفی مقابل یوونتوس شدند، روحیه تیم بیش از پیش تقویت شد. گتوزو که روند خوب تیمش با پیروزی برابر اینتر در جام حذفی شروع شد، بعد از بازی لاتزیو گفت: «من مربی بزرگی نیستم. ما گل نمی‌خوریم چون همه تیم کار می‌کند تا فضاها را ببندد. باید تیمی شویم که هواداران را هیجان زده می‌کند. حس می‌کنم مربی خوش‌شانسی هستم و باید از فرصتی که به من داده شده نهایت استفاده را ببرم.»
آن طرف، اسپالتی به دنبال دلایل افت تیمش است. شاید یک دلیل فرم ضعیف مائورو ایکاردی باشد که هجدهمین و آخرین گلش را تقریبا 2 ماه قبل زده و اخیرا سه بازی را به دلیل مصدومیت ماهیچه از دست داده. اسپالتی همچنین انتظارات زیادی که با توجه به شروع فوق‌العاده تیمش به وجود آمد را بی‌تاثیر ندانسته و گفته شایعات درباره خریدهای جدید در ژانویه تیمش را به هم ریخته اما اینتر در تمام فصل سه شکست داشته و همچنان برای رسیدن به هدف اولیه‌اش یعنی کسب سهمیه لیگ قهرمانان به صورت جدی امیدوار است این یعنی شهرآورد امشب اهمیت بسیاری برایشان دارد، ایکاردی هم به این بازی می‌رسد.
پاتریک کوترونه، ستاره میلان و یکی از دلایل درخشش تیم جنارو گتوزو است. او در هشت بازی آخر تیمش در رقابت‌های مختلف 5 گل زده و یک پاس گل داده. او یک بار در جام حذفی به اینتر گل زده و می‌خواهد دوباره به نراتزوری ضربه بزند. پرگل‌ترین شهرآورد میلان 107 سال پیش برگزار شده که میلان 6 بر 3 اینتر را شکست داده. در تساوی 2 بر 2 فصل قبل دو گل در وقت‌های تلف‌شده زده شد؛ ایوان پریشیچ در دقیقه 92 برای اینتر و کریستین زاپاتا در دقیقه 97 برای میلان.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 362915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟