آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال در قهرمانی آسیا

محمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در گفتگویی با برنامه همیشه با ورزش، در رابطه با وضعیت تیم ملی در رقابتهای قهرمانی آسیا گفت: در مرحله مقدماتی سعی کردیم که بازیکنان بیشتر هماهنگ شوند. در یکی دو بازی اول شرایطمان خوب شد. در بازی سوم هم تیم عراق بدش نمی آمد که دوم شود و هم ما می خواستیم بازیکنان را از آسیب دیدگی دور نگه داریم و از جدیت بازی کم کردیم. البته نبض بازی در اختیار ما بود و بازیکنان همه تلاش خود را کردند. ما باید همه حریفهایمان را ببریم و فرقی ندارد در چه مرحله به چه تیمی می خوریم. ما دنبال قهرمانی هستیم. بازی بعدی ما پنجشنبه با تیم تایلند است که یکی از رقیبهای قدیمی ما است و در شرایطی خوبی بسر می برد. فردا یک جلسه تمرین داریم و بازیکن مصدوم و محرومی نداریم.
ناظم الشریعه درخصوص تغییرات تکنیکی و تاکتیکی در تیم های فوتسال آسیا و تیم ملی ایران بیان کرد: تیم های آسیایی رشد ملموسی داشته اند. تیم چین مثل ادوار گذشته که در مقابلش بازی می کردیم؛ نبود و بواسطه برگزاری تورنمنت های مختلف و همچنین استفاده از کادر اروپایی شرایطش خیلی بهتر شد. حتی تیم میانمار که ما با اختلاف بردیم؛ تیم عراق به سختی توانست آن را ببرد. مالزی و ویتنام نیز شرایطشان خیلی متفاوت شده است. تیم ها هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر تکنیکی رشد ملموسی داشتند و همه تیم ها خیلی سریع رشد می کنند.
وی در ادامه افزود: تیم ما هم بیکار ننشسته و نسبت به جام ملتهای قبلی ۶ تغییر داشتیم. بعد از جام جهانی سعی کردیم که بازیکنان جوان را اضافه کنیم تا یک تیم تلفیقی برای جام جهانی ۲۰۲۰ با چشم اندازی که مورد نظر ماست؛ در اختیار داشته باشیم. بازیکنان جوان ما نیاز به میدان دارند و ما هم سعی می کنیم؛ در همه میادین از آنها استفاده کنیم. مشکل ما این بود که بیشتر براساس تکنیکمان کار می کردیم ولی حالا سعی می کنیم در این یکی و دو سال دنبال مسائل تاکتیکی باشیم و به سمت سیستم و راه و روش اروپایی برویم تا تکنیک قوی که داریم در اختیار تاکتیک مناسب قرار دهیم.
سرمربی تیم فوتسال در مورد خطرناکترین حریفان ایران در این دوره از مسابقات برای کسب عنوان قهرمانی گفت: تیم هایی که با تجربه هستند مثل ژاپن، تایلند و ازبکستان خطرناک هستند و بازی پنجشنبه ما مقابل تایلند یک فینال زود هنگام است. اگر تایلند را ببریم ازبکستان در مسیر ما قرار می گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 355403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟