فیلیپ کوتینیو؛ دغدغه شیرین بارسلونا و والورده

در دیدار برگشت کوپا دل ری بارسلونا برابر والنسیا، فیلیپ کوتینیو برای سومین بار در ترکیب بارسلونا به میدان رفت و احتمال زیادی دارد تا در دربی لالیگایی امشب در خانه اسپانیول نیز باز هم شاهد حضور ستاره گرانقیمت بارسلونا در ترکیب تیم والورده باشیم.
بررسی عملکرد کوتینیو طی همین فرصت کوتاهی که او در دیدارهای اخیر برای بارسلونا به میدان رفته نشان می دهد که خرید گرانقیمت بلوگرانا در حضور اینیستا نمی تواند در پست مورد علاقه خود بازی کند و خیلی در میدان راحت نیست اما به هر حال بی شک یکی از دلایل اصلی اصرار بیش از حد کاتالان ها به جذب او، چند پسته بودن کوتینیو است.
کوتینیو در دوران حضور در لیورپول هم به جز میانه میدان، تجربه حضور در بین بازیکنان هجومی و حتی وینگر راست را نیز در کارنامه داشت و در بسیاری از مواقع در تیم ملی برزیل، با توجه به حضور ستاره هایی چون نیمار و گابریل ژسوس، بازی کردن در سمت راست را تجربه کرده است.
ارنستو والورده، سرمربی موفق بارسلونا هفته گذشته در پاسخ به سوالی که در مورد پست اصلی کوتینیو بود، جواب روشنی نداد و تنها به گفتن اینکه او بازیکنی چند پسته است اکتفا کرد.
به هر حال امشب کوتینیو احتمالا برای دومین بار در لالیگا در ترکیب اصلی تیمش قرار خواهد گرفت و انگیزه زیادی دارد تا در خانه تیم سابق خود اسپانیول، اولین گل خود با لباس بلوگرانا را به ثمر برساند.
به هر حال با توجه به اینکه والورده بارها نشان داده از تغییرات تاکتیکی هراسی ندارد، کوتینیو می تواند در سیستم 3-3-4 به عنوان یکی از 2 وینگر سمت چپ یا راست به میدان رفته و یا حتی در 2-4-4 لوزی نیز پشت سر مسی و سوارز بازی کند.
در ادامه، مناطقی که کوتینیو در این 3 بازی و دقایق نه چندان بلندی را که با لباس بارسا به میدان رفته را بررسی خواهیم کرد؛
دیدار برابر والنسیا
فیلیپ کوتینیو در این دیدار به عنوان بازیکن جاشین در ترکیب بارسلونا قرار گرفت و اگرچه بیشتر به سمت راست متمایل بود، اما نشانه هایی از حرکت این ستاره خلاق و با تکنیک را در میانه میدان و حتی سمت راست نیز مشاهده کردیم و در دقایق حضور در میدان، کوتتینیو تقریبا بازیکنی آزاد در ترکیب بارسلونا بود.
کوتینیو در این دیدار به جاس الکس ویدال وارد میدان شد که قرار گرفتن او در ترکیب اصلی تیم والورده جای تعحب داشت. اولین حرکت مثبت ستاره برزیلی از سمت راست انجام شد اما شاهد تاثیرگذاری او در دیگر نقاط مستطیل سبز نیز بودیم.
دیدار مقابل آلاوس
ستاره گرانقیمت بارسلونا اولین بازی لالیگایی خود برای بارسلونا را در دیدار برابر آلاوس انجام داد البته کوتینیو در این دیدار فوق العاده ظاهر نشد و در دقیقه 66 نیز جای خود را به پاکو آلکاسر داد.
در این دیدار والورده تصمیم گرفت از اینیستا و کوتینیو به طور همزمان استفاده کرده اما کاپیتان 33 ساله خود را در مرکز میدان قرار دهد و کوتینیو متمایل به سمت راست بازی کند که البته این تصمیم خیلی موثر واقع نشد و اگرچه کوتینیو چند بار در جریان بازی با حرکات تکنیکی هواداران را به وجد آورد، اما در نهایت قادر به ارائه درخشش همیشگی خود نبود و بسیاری از رسانه ها نیز در پایان بازی از تصمیم والورده در مورد پست کوتینیو انتقاد کردند.
بازی برابر اسپانیول
رونمایی از ستاره برزیلی در نوکمپ در جریان دیدار برابر اسپانیول انجام شد که بلوگرانا نیاز به جبران شکست دور رفت و کسب نتیجه ای مناسب برای صعود به مرحله بعد داشت.
در این دیدار و با توجه به اینکه کوتینیو در دقیقه 68 به جای اینیستا وارد میدان شد، در همان پستی به میدان رفت که پیش از این نیز برای لیورپول بازی می کرد و به نظر می رسد در نهایت قرار است در همین منطقه (میانه میدان) برای بارسلونا بازی کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 353984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟