خوشبختی در مسیر نصف جهان

تیم های ذوب آهن و استقلال Esteghlal عصر فردا در حالی مقابل هم قرار می گیرند که هر دو تیم دور برگشت را متفاوت از دور رفت آغاز کرده و برای ایستادن در صدر بهترین های نیم فصل دوم رقابت فشرده ای با هم دارند. نیم فصل نخست کابوس وار باعث شد تا ذوب آهن و استقلال تغییرات گسترده ای در بین کادر فنی و بازیکنان خود داشته باشند تا فردا در شرایط کاملا متفاوت نسبت به بازی رفت برای کسب سه امتیاز شیرین و ارزشمند این دیدار تلاش کنند. به همین بهانه نگاهی اجمالی به تقابل های دیدنی این بازی بزرگ انداختیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

مظاهری –حسینی ؛ پیش به سوی روسیه

درون دروازه دو تیم گلرهایی انجام وظیفه خواهند کرد که تمام دغدغه فکری آنها معطوف به ایستادن در فهرست نهایی تیم ملی برای سفر به جام جهانی روسیه 2018 است. رشید مظاهری و سیدحسین حسینی با آمار و عملکرد قابل قبول در لیگ برتر در حال حاضر جزو آماده ترین دروازه بان های فوتبال ایران هستند که در فهرست مدعوین به تیم ملی از شانس نسبتا برابر برای قرار گرفتن در فهرست نهایی کارلوس کی روش برخوردار هستند. هر دو دروازه بان فردا با انگیزه اثبات توانایی در چارچوب دروازه خود می ایستند، به این امید که با ثبت کلین شیت و نمایشی دیدنی شانس بیشتری برای سفر به روسیه داشته باشند.



منتظری – کی روش؛ فرار Escape و قرار

بعد از مصدومیت طولانی مدت در حساس ترین برهه زمانی به اوج آمادگی برگشت تا با حضورش به ساختار تدافعی استقلال بیشتر از هر زمان دیگر آرامش بدهد. پژمان منتظری یکی از گران ترین خریدهای تابستانی استقلال در بازی حساس نیمه نهایی جام حذفی مقابل صنعت نفت هم گلزنی کرد و هم نقش به سزایی در فرار این تیم از جهنم برزیل ایران به سمت فینال و کسب جام داشت تا فردا در محک جدی دیگر این بار عهده دار مهار مهاجم برزیلی و تنومند ذوبی ها باشد. کی روش استنلی مهاجم موردعلاقه قلعه نویی در روزهایی که همراه با تبریزی زوجی مرگبار تشکیل داده فردا در دوئل مستقیم با منتظری جدال فرار و قرار را رقم خواهند زد.



تبریزی – حسینی؛ بزن و نخور

دو تن از باهوش ترین بازیکنان حاضر در ترکیب ذوب آهن و استقلال در این دوئل می توانند سرنوشت بازی را رقم بزنند. بازیکنانی ملی پوش و آینده دار که در تمام هفته های گذشته جزو ستاره های تاثیرگذار بودند و با عملکردی که در ساختار تهاجمی و تدافعی داشتند همه نگاه ها را به خود معطوف کردند. تبریزی به عنوان گلزن اول ذوبی ها از هر موقعیتی یک گل برای این تیم ساخته و حالا دومین گلزن برتر فصل قلمداد می شود تا با اتکا به این عملکرد شانس رسیدن به جام جهانی را زنده نگاه دارد. درست مثل مجید حسینی که با عملکرد فوق العاده خود نوید ظهور مدافعی باهوش و تاثیرگذار را داده و نمایش دیدنی او در آبادان نقش غیرقابل انکاری در فینالیست شدن استقلال در حذفی داشت.



بختیار – ابراهیمی؛ زوج ناکام

علیرضا منصوریان فصل قبل خیلی امیدوار بود با جذب بختیار رحمانی به عنوان شکار بزرگ بتواند از زوج رویایی ابراهیمی – رحمانی در میانه میدان استقلال برای رسیدن به افتخارات بهره ببرد اما برخی عوامل این اجازه را نداد تا هم منصوریان هم بختیار دوران تلخی را تجربه کنند. بختیار که بعد از جدایی از استقلال به مارکوپولوی ایران لقب گرفت و ذوب آهن سومین تیم او در کمتر از یک فصل باشد فردا باید مقابل بازیکنی قرار بگیرد که وینفرد شفر او را مرد اول تیمش در آبادان توصیف و تعریف های زیادی از حس جاه طلبی و جنگندگی اش داشت. امید ابراهیمی قطعا فردا امید اصلی پیرمرد آلمانی در از کار انداختن مردان میانی حریف اصفهانی به خصوص بختیار رحمانی خواهد بود.
جپاروف – ایمانی؛ اکبرآقا علیه سرور
ستاره ازبک این روزها حضورش در استقلال غنیمتی بزرگ است چون هر حرکت او منجر به یک موقعیت گل برای آبی های پایتخت می شود. جپاروف شاید با بالا رفتن سن و سال از میزان دوندگی اش کاسته شده؛ اما هوش و ذکاوت بالای او این نقص را برطرف کرده تا جایی که شفر از او به عنوان بازیساز اول بهره می برد. این بازیکن فردا در تقابل های رو در رو باید با اکبر ایمانی خرید زمستانی و ملی پوش ذوب آهن روبرو شود، بازیکنی که بعد از یکی دو بازی مصدومیت در بهترین زمان به مرز آمادگی رسیده تا برگ برنده میزبان در این جنگ بزرگ لقب بگیرد و عهده دار مهار سرور ازبک شود.
خالد – قربانی؛ رینگ خونین
با اتفاقاتی که در ساختار تدافعی ذوب آهن مقابل حریف هندی در پلی آف لیگ قهرمانان رخ داد، تغییرات در مهره چینی اجتناب ناپذیر است از همین رو شانس خالد شفیعی برای اولین تجربه ثابت با پیراهن ذوب آهن خیلی بالا می رود. خرید جدید ذوبی ها در این چند هفته حضور گاه و بیگاهی در ترکیب تیمش داشته؛ اما این بار تصور می شود او با ورود به جمع 11 نفر اصلی وظیفه مهار علی قربانی را عهده دار باشد. دو بازیکنی با فیزیکن نسبتا خوب که می توانند جنگی خونین در فولادشهر داشته باشند. قربانی که در مصاف با صنعت نفت تا توانست داد و فریاد شفر را در آورد همچنان انتخاب اول پیرمرد آلمانی در نقش بزن بهادر خط حمله استقلال است، بلکه با جنگ های فیزیکی که او راه می اندازد وینگرهای این تیم بتوانند در گلزنی موفق شوند.
برگ برنده؛ فخرالدینی یا شجاعیان
هر دو مربی برای بازی با مهره ها در شطرنج فولادشهر مشکلی ندارند چون به اندازه کافی بازیکن در فهرست دارند که دغدغه ای نداشته باشند. اما در میان تمام مهره ها دو بازیکن هستند که برحسب عملکردشان در بازی های گذشته می توان از آنها به عنوان برگ برنده امیر و شفر در این بازی نام برد. میلاد فخرالدینی با پیوستن به ذوب آهن و تغییر پستی که قلعه نویی برای او در نظر گرفت حسابی احیا شد و حالا با این آمادگی و انگیزه ای که او در تقابل با تیم سابقش دارد می توان او را خطرناک ترین مهره ذوبی ها نامید، درست مثل داریوش شجاعیان که در این هفته ها کلیدی ترین مهره استقلال لقب گرفته و هفته قبل هم هنرنمایی و بازی زیبای او در آبادان نقش به سزایی در صعود شاگردان شفر به فینال حذفی داشت.
قلعه نویی – شفر؛ افتخار و اقتدار
سکانداران دو تیم امروز در اولین تقابل رسمی خود در لیگ برتر انگیزه های کاملا متفاوتی دارند. امیر قلعه نویی همواره با هر تیمی مقابل استقلال قرار گرفته بازی از حساسیت خاصی برخوردار شده چون آبی ها هر چه افتخار در لیگ برتر دارند با این مربی به دست آورده اند. امیر که خوب می داند امتیازات این بازی تا چه اندازه روی معادلات بالای جدول تاثیر مستقیم دارد فردا در فولادشهر با یک تیر دو نشان را هدف قرار داده، اول این که با شکست دادن استقلال به یکه تازی در دور برگشت ادامه دهد، دوم این که اقتدار خود را بار دیگر به رخ بکشد. در آن سوی میدان وینفرد شفر در نخستین سفر به نصف جهان ایران اصلا دوست ندارد ترمز نتایج خوب هفته های گذشته استقلال کشیده شود به خصوص آن هم مقابل تیمی که هدایتش را قلعه نویی برعهده دارد از همین رو همچنان دنبال افتخارآفرینی بیشتر و بالابردن شانس ایستادن استقلال در جایگاه دوم جدول است که کلید این قفل می تواند با برتری مقابل ذوب آهن باز شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 353716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟