محرومیت جپاروف را 13 دی‌ به استقلال ابلاغ کرده بودیم

اسماعیل حسن‌زاده درباره محرومیت 30 روزه سرور جپاروف هافبک تیم فوتبال استقلال Esteghlal و اینکه چرا ابتدا این بازیکن محروم شده و بعد به کمیته انضباطی فراخوانده شده است، اظهار داشت: من قبل از اینکه به این سوال جواب بدهم باید این را بگویم که ما از تاریخ 29 آذرماه آئین‌نامه جدیدی را تصویب و آن را اجرا می‌کنیم. طبق بند 20 این آئین‌نامه در پرونده‌هایی که در حال رسیدگی است هیچ یک از اعضای کمیته انضباطی حق مصاحبه ندارند و پس از اعلام رای هم فقط می‌توانم از طریق روابط عمومی فدراسیون مصاحبه کنم. 
وی در پاسخ به این پرسش که «چرا در گذشته اعضای کمیته انضباطی در همه موارد مصاحبه می‌کردند؟» تصریح کرد: همانطور که گفتم این قانون Law از 29 آذرماه اجرایی شده است.
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه یادآور شد: اینطور نیست که جپاروف ابتدا محروم شده باشد و بعد به کمیته انضباطی فراخوانده شده باشد. ما انتظار نداریم همه حقوقدان باشند، اما اینطور هم نیست که شما می‌گویید. دستور موقت برای ماده 100 قانون است، این قانون یک معنا دارد و رسیدگی به پرونده معنای دیگر، هیچ وقت کسی ابتدا محکوم و بعد محاکمه شود. ضمن اینکه این رای در تاریخ 13 دی‌ماه به باشگاه استقلال ابلاغ شده و من نمی‌دانم چرا روز گذشته رسانه‌ای شد.
حسن‌زاده که با رادیو تهران صحبت می‌کرد درباره اتفاقاتی که در چند هفته اخیر در ورزشگاه‌های کشور افتاده و فحاشی هواداران گفت: من همیشه گفته‌ام که مجازات نه تنها در فوتبال بلکه در جامعه هم به تنهایی بازدارنده نیست. یک اتفاق تلخ در فوتبال ما وجود دارد، آن هم این است که حدود 3 الی 4 باشگاه گاهی اوقات از هواداران خود سوء استفاده می‌کنند. آنها هواداران را به عنوان یک ابزار برای پیشبرد عواید خود استفاده می‌کنند. متاسفانه این باشگاه‌ها هوادار را یک ابزار قرار داده‌اند و برای هر تصمیمی که فدراسیون و کمیته انضباطی می‌گیرد آنها را جمع می‌کنند و جلوی فدراسیون می‌آورند. به نظرم اگر این سوء استفاده ادامه داده باشد وضعیت بدتر هم خواهد شد. باید همه به قانون احترام بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟