مصاحبه پیمان یوسفی با روزنامه نگار بلژیکی

داستان از آنجا شروع شد که شب بازی شارلروا مقابل خنک( 17 دسامبر، تساوی 1-1)، مهدی بیات مدیرعامل باشگاه، درِگوش سدریک مَرتَن، روزنامه نگار لانوول گازت زمزمه می کند: "میشل لوکونت ایران در مامبورگ است".
میشل لوکونت گزارشگر محبوب تلویزیونی فوتبال دوستان بلژیکی است و خبر حضور معادل ایرانی اش که برای دیدن هنرنمایی های کاوه رضایی به ورزشگاه آمده، برای این روزنامه نگار به اندازه کافی وسوسه انگیز بود که همانجا قرار ملاقاتی برای فردای آن روز با پیمان یوسفی در هتل ایبیس شهر شارلروا بگذارد.
پیمان یوسفی هم فارغ از ملاحظات مرسوم، در این گفتگو خیلی راحت به تشریح نقطه نظرات خود نسبت به مهاجم پیشین تیم های ذوب آهن و استقلال Esteghlal پرداخته است:
"هدف من از این سفر دیدن او بود. در حال حاضر مشغول تهیه مستندی از کاوه رضایی و ده تایی از بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا مثل اوستنده، در هلند، یونان، روسیه یا حتی سوئدهستم."
گزارشگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از زیبایی های شهر شارلروا گفته و شناختی که از باشگاهش دارد: "شارلروا را در ایران به خاطر موفقیت خانواده بیات، بازیکنان ایرانی که سابقا در آن حضور داشتند و همچنین نتایج فوق العاده اخیر این تیم می شناسیم. هر هفته هم خلاصه بازی های شارلروا از برخی کانال های تلویزیونی ما پخش می شود."
وی درخصوص انتقاداتی که در ایران به نیمکت نشینی های ابتدای فصل کاوه رضایی شده و آن عده ای که انتخاب ستاره استقلال را زیر سوال برده بودند می گوید: تصمیم رضایی، تصمیم درستی بود. او از استقلال می آید. یکی از دو باشگاهی که در کنار پرسپولیس بیشترین محبوبیت را نه تنها در ایران بلکه در سطح قاره آسیا دارد. با امضای این قرارداد انتخاب خوبی برای خودش و پیشرفتش کرد. کیفیت فوتبال اروپا مشخص است. حتی طرفداران استقلال که رضایی را دوست دارند از اتفاقاتی که برایش افتاده خوشحالند. کاوه یک پسر خیلی آرام و مهربان است که نمی شود تحسینش نکرد، هرچند باید گفت که خیلی اهل مصاحبه نبود. او از آن دسته بازیکنانی است که ترجیح می دهد حرفش را در درون زمین بزند. امروز 25 سالش است و با ظرفیت هایی که از وی سراغ دارم تا دو سه سال دیگر بهترین بازیکن ایران خواهد شد و با آنچه که در حال حاضر به نمایش گذاشته، نشان می دهد که هنوز از حاشیه بزرگی برای پیشرفت برخوردار است".
با این حال پیمان یوسفی اعتراف می کند از "ابعاد جدید"عملکرد این بازیکن به گفته خودش شگفت زده شده: "رضایی شارلروا به دلایل متعددی از رضایی استقلال بهتر هم شده است. یکی از آنها مشکلاتی است که استقلال در فصول اخیر داشته است. کل تیم را می گویم. اگر کاوه در بعضی مواقع درخشش کمتری از خود نشان داده، این به نمایش کلی تیم ارتباط پیدا می کند، نه به کیفیت های فردی. دلیل دیگر برمی گردد به مدیریت شارلروا و کل مجموعه از مدیر گرفته تا سرمربی ... و همه خصوصا در این فصل. بعد از بازی با خنک، فرصتی شد تا با هواداران باشگاه صحبت کنم، از جمله پیرمردها. آنها هم معتقدند این یکی از بهترین تیم هایی است که شارلروا در تمام طول تاریخ به خود دیده است. و شخصا فکر می کنم بروژ، شارلروا و آندرلخت سه تیم اول جدول در انتهای فصل خواهند بود". 
سدریک مرتن، به ترافیک سنگین مهره های تهاجمی تیم ملی ایران اشاره کرده و تعداد اندک بازی ملی(6) گلزن اسپورتینگ در قیاس با رقبای ملی اش ولی پیمان یوسفی "اطمینان داده" تحول در خط حمله ایران اجتناب ناپذیر است: "بدیهی است که کاوه یکی از بهترین مهاجمان ایرانی است. به هر حال در سه یا چهارماه اخیر، او واقعا بهتر از بقیه بوده است. رضایی به جز 9 گلی که تا اینجای کار زده، بسیاری از کیفیت های دیگرش را نیز به اثبات رسانده است. او به همراه سردار آزمون که در روبین کازان بازی می کند، زوجی محکم در خط حمله تیم ملی ایران تشکیل خواهد داد. از نظر من شانس کاوه رضایی برای اینکه مسافر روسیه باشد چیزی بین 80 تا 90 درصد است. در هر صورت اگر فرم فعلی اش را حفظ کند و دچار مصدومیت نگردد، شک ندارم که در جمع مسافران خواهد بود و حالا که وارد پیش بینی ها شدیم، بگذارید حتی تا اینجا پیش بروم که او بدون بحث، بازیکن ثابت میدان خواهد بود". 
اما شانس ایران برای صعود از گروهش در جام جهانی، موضوع آخری بود که نویسنده روزنامه لانوول گازت به آن پرداخته و به "خوش بینی" پیمان یوسفی در این خصوص اشاره کرده: "ما شانس داریم، شاید کوچک ولی این شانس را داریم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنیم. مقاومت در برابر اسپانیا خیلی سخت خواهد بود ولی می توانیم جایگاه دوم را هدف بگیریم. مربی ما کارلوس کی روش شناخت خیلی خوبی از بازیکنان پرتغال دارد و این امتیاز بزرگی است".برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 342004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟