تاریخ سازان کشتی جهان معرفی شدند

ادونایو آدکورویه از نیجریه، مروه امری از تونس و یاسمنی آکوستا از شیلی، از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان « تاریخ سازان» سال 2017 معرفی شدند.

این سه کشتی گیر به دلیل عملکرد خوب خود بر روی تشک کشتی که هر یک زمینه جدیدی را در این رشته برای کشور خود گشودند به این افتخار نایل آمدند.

آدکورویه و امری اولین زنانی از قاره آفریقا بودند که در مسابقات قهرمانی جهانی بزرگسالان به فینال رسیدند و شانس دستیابی به مدال طلا را داشتند.

امری ، دارنده مدال برنز المپیک، اولین کشتی گیر زن آفریقایی بود که در مسابقات ماه اوت امسال در پاریس، شانس کسب مدال طلا را به دست آورد.

او در وزن 58 کیلوگرم در دیدار نیمه نهایی موفق شد آیسولو تینی بکوا از قرقیزستان و قهرمان دو دوره مسابقات آسیایی را شکست دهد تا در فینال به مصاف هلن مرولیس قهرمان المپیک از آمریکا برود.

مروه امری، اولین زن آفریقایی بود که موفق شد به فینال مسابقات قهرمانی جهان راه یابد. هرچند او در فینال شکست خورد و ماراجویی اش با کسب مدال نقره به پایان رسید.

آدکورویه نیز با پیروزی بر ایرینا کوراچکینا از بلاروس به فینال وزن 55 کیلوگرم راه یافت تا به عنوان یک زن آفریقایی از این نظر مانند امیری افتخار آفرین باشد.

اما این زن نیجریه ای نیز با شکست برابر هارونا اوکونو از ژاپن به مدال نقره بسنده کرد.

آکوستا فرنگی کار وزن 130 کیلوگرم مردان که متولد کوبا است و برای شیلی کشتی می گیرد موفق شد در مسابقات جهانی پاریس، اولین مدال تاریخ کشتی شیلی را به دست آورد.

او با پیروزی در سه مسابقه به دیدار نیمه نهایی راه یافت اما در این مرحله برابر هیکی نابی از استونی شکست خورد و به مدال برنز قناعت کرد.

این اولین مدال شیلی در رشته کشتی و در تمام گروه های سنی بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 341458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟