اشکان؛ شش ماه بدون یک بازی باشگاهی

کاپیتان تیم ملی ایران مدت ها است که در هیچ تیم باشگاهی حضور ندارد اما کماکان انتخاب اول و اصلی سرمربی تیم ملی است. این در حالی است که تنها چند ماه به مسابقات جام جهانی 2018 بیشتر باقی نمانده و عدم حضور اشکان در یک تیم باشگاهی می تواند کاپیتان تیم ملی را از آن فرم ایده آلی که انتظار داریم دور کند. اشکان دژاگه که با نمایش خوبش در هرتابرلین به عنوان یک پدیده در فوتبال آلمان مطرح شد بعد از سال ها بازی در بوندس لیگا و تیم های هرتا و وولفسبورگ به تیم ملی ایران آمد. بازی های درخشان اشکان او را به لیگ برتر انگلستان رساند اما او بعد از دو سال حضور در این تیم رهسپار قطر شد و از آن به بعد روند نزولی فوتبال باشگاهی اش آغاز شد. اشکان دژاگه در حال حاضر نزدیک به شش ماه است که در هیچ تیمی حضور ندارد و این می تواند کاپیتان موثر تیم ملی را از روزهای خوبش دور کند.
آخرین حضور اشکان
اشکان دژاگه آخرین بار در 16 اردیبهشت سال 96 و در بازی تیم دوم وولفسبورگ برابر اینتراخت فرانکفورت به میدان رفت و بعد از آن دیگر در هیچ بازی باشگاهی به میدان نرفت. این در حالی است که اشکان قبل از آن در حدود دوماه مصدومیت را پشت سر گذاشت و عملا بازی نکرد.
روزهایی که هنوز خوب بودند
کاپیتان تیم ملی در آخرین حضورش در سطح اول فوتبال باشگاهی در عضویت تیم العربی قطر بود. او از سال 2014 تا 2017 در این تیم عضویت داشت و در 45 بازی 9 گل به ثمر رساند. او آخرین بازی اش برای العربی قطر را در بهمن ماه سال 94 و در بازی العربی برابر ام صلال انجام داد. او در این بازی در کنار جواد نکونام دیگر ملی پوش ایران و سرمربی حال حاضر خونه به خونه بابل بازی کرد.
کاپیتان در سطح اول
اشکان دژاگه اما قبل از حضور در قطر و بعد از آن حضور ناموفق در وولفسبورگ ، در فاصله سال های 2012 تا 2014 در تیم فولهام انگلستان بازی می کرد. او در دو فصلی که در عضویت فولام بود 43 بازی برای این تیم انجام داد و در 2495 دقیقه حضورش در ترکیب این تیم 5 گل به ثمر رساند و 6 پاس گل هم داد که آمار خوبی برای کاپیتان تیم ملی ایران در یکی از مهمترین لیگ های فوتبال باشگاهی در جهان به حساب می آید.
اوج تا تیم ملی
اشکان اما قبل از فولام و از سال 2007 در تیم وولفسبورگ عضویت داشت. روزهای اوج کاپیتان حال حاضر تیم ملی نیز در این باشگاه رقم خورد. او تا سال 2013 و به مدت 6 فصل در عضویت این تیم معتبر فوتبال آلمان بود و در 131 بازی که برای این تیم انجام داد 18 گل به ثمر رساند و 18 بار برای بازیکنان این تیم با پاس هایش گل سازی کرد. اشکان در سال 2012 برای اولین بار به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی برابر قطر در ورزشگاه آزادی Freedom هر دو گل ایران را به ثمر رساند اما در پایان این فصل و در سال 2013 از وولفسبورگ جدا شد.
تولد در هرتا
اشکان دژاگه از تیم هرتابرلین مطرح شد. او در تیمی بازی می کرد که زمانی علی دایی بهترین گلزن ملی جهان و یکی از بزرگترین ستاره های فوتبال ایران، در این تیم عضویت داشت. اشکان در هرتا برلین سه سال حضور داشت و در 26 بازی یک گل و شش پاس گل داد. در سال های حضور اشکان در هرتابرلین بود که او به عنوان یک ستاره جوان ایرانی-آلمانی مطرح شد که می تواند برای تیم های ملی هر دو کشور بازی کند. اشکان البته تا مدتها به دعوت تیم ملی ایران پاسخ مثبت نمی داد تا این که کارلوس کی روش در سال 2012 رسما لباس تیم ملی ایران را بر تن او کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 332451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟