چهارمین کفش طلا اروپا برای مسی

مسی با دریافت چهارمین کفش طلا، به رونالدو Ronaldo می‌رسد که پیش از این در کسب کفش طلا رکورددار بود. با 37 گلی که مسی در طول فصل گذشته در لالیگا به ثمر رساند، موفق شد عنوان بهترین را از آن خود کند و حالا رقابت ستاره پرتغالی و آرژانتینی وارد بعد جدیدی خواهد شد.
امروز لوئیس سوارز این عنوان را به مسی اهدا خواهد کرد. ستاره اروگوئه ای، در سه سال اخیر، دو بار موفق به کسب این عنوان شده (یک بار با پیراهن لیورپول و یک بار با پیراهن بارسلونا) و به خوبی می‌داند کسب عنوان بهترین گلزن اروپا چقدر دشوار است. تنها سه بازیکن در تاریخ باشگاه بارسلونا توانسته اند به این عنوان دست پیدا کنند که این نشان می‌دهد کفش طلا از چه اهمیت بالایی برخوردار است و چقدر رسیدن به آن دشوار است. رونالدو (97/96)، لوئیس سوارز (16/15) و مسی (13/12، 12/11، 10/09) تا به حال توانسته اند این عنوان را کسب کنند و مسی امسال به چهارمین کفش طلا خواهد رسید.
این در حالیست که مسی در فصل جاری نیز با به ثمر رساندن 12 گل، از کاندیدهای اصلی کسب این عنوان است و رقبای او از جمله لوئیس سوارز و رونالدو، عملکرد خوبی در گلزنی در لیگ نداشته اند.
امسال مراسم کفش طلا با اتفاقی ویژه همراه خواهد بود. در حقیقت، نیم قرن از اولین باری که این عنوان اهدا شد می‌گذرد و امسال پنجاهمین سالگرد اهدا کفش طلاست. در ابتدا این عنوان توسط روزنامه اکیپ فرانسه اهدا می‌شد ولی از سال 1997، اتحادیه نشریات ورزشی اروپا مسئولیت اهدا این عنوان را برعهده گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 330800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟