دفاع جانانه ستاره اسپانیایی از سبک مربیگری مورینیو

بعد از بازی یونایتد و لیورپول که با تساوی بدون گل به پایان رسید، انتقادهای زیادی از مورینیو صورت گرفت و خیلی‌ها او را متهم به ارائه فوتبال دفاعی کردند. این عده اعتقاد دارند که یونایتد در بازی های بزرگ به دفاع می رود که با شخصیت این باشگاه همخوانی ندارد.
آندر هررا، هافبک اسپانیایی منچستریونایتد با حمایت از مورینیو گفت: «اگر تا همین سه هفته پیش آمار گلزنی لیگ برتر را ملاک قرار دهید، ما در کنار سیتی بیش‌ترین گل زده را در لیگ داشتیم. در دنیای روزنامه‌نگاری برچسب زدن به تیم‌ها و اشخاص امری رایج است و برای مورینیو نیز این کار صورت گرفته که در واقع صحت ندارد. فکر می‌کنم این اتفاق به دوران حضور مورینیو در رئال مادرید بر می‌گردد که مردم فوتبال تیم مورینیو را دفاعی برچسب می‌زدند و تیم گواردیولا را هجومی. این در واقع درست نیست و صحت ندارد.
هافبک اسپانیایی اضافه کرد: «ما فصل گذشته به سه عنوان قهرمانی رسیدیم. محال بود با ارائه فوتبال دفاعی به این مهم برسیم. واقعا نمی‌شود تیمی در یک فصل سه قهرمانی با ارائه فوتبال دفاعی به دست بیاورد. ما فصل گذشته در اکثر بازیهای‌مان موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم و فوتبال هجومی ارائه دادیم.
حتی کارنامه مورینیو قبل از این که به یونایتد نیز بیاید، گویای این بوده است که او فوتبال دفاعی بازی نمی‌کند. اگر اشتباه نکرده باشم تیم رئال مادرید او در سال 2012 که قهرمان لالیگا شد، رکورد امتیاز و گل زده را داشت. او به چلسی رفت و قهرمان لیگ شد آن هم با اختلاف امتیازی و گلزنی زیاد نسبت به تیم دوم جدول.»
هررا در پایان درباره شانس یونایتد برای قهرمانی در لیگ برتر گفت:« یونایتد باشگاهی است که در آن برای هر بازی و جام باید بجنگید؛ ولی این واقعا عادلانه نیست که تیم در این فصل به فکر قهرمانی در اروپا باشد. ما فصل گذشته لیگ اروپا را کسب کردیم؛ ولی در لیگ ششم شدیم. هنوز آماده قهرمانی در لیگ قهرمانان نیستیم ولی هواداران بدانند تمام بازیکنان یونایتد هر چه در توان دارند به کار خواهند بست. تا الان شرایط ما خوب بوده است و در کنار سیتی و پاری سن ژرمن تمام بازیهای‌مان را برنده شده‌ایم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟