دودامل: ایران اسلحه ما برای محک جوانان است

بعد از چهار بازی شکست ناپذیری مقابل تیم های قدرتمندی همچون کلمبیا، اروگوئه، آرژانتین و پاراگوئه سرمربی ونزوئلا در گفتگو با noticiaaldia با اعتقاد راسخ به جوانگرایی صورت گرفته در تیم مدعی شد بازی امروز با ایران که با تلاش های گسترده فدراسیون فوتبال این کشور نهایی شد، می تواند گامی بلند برای او و شاگردانش برای امتحان خود در راه رسیدن به جام جهانی بعدی در قطر باشد.
رافائل دودامل سرمربی موفق ونزوئلا گفت:« در روزهایی که هیچ برنامه خاصی برای محک خود نداشتیم چون همه تیم ها درگیر پلی آف جام جهانی یا بازی های دوستانه بودند فدراسیون فوتبال ونزوئلا با تلاش گسترده توانست یک بازی در سطح اول با ایران برای ما تدارک ببیند تا جوانانی که در چهار بازی آخر مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی درخشیدند دوباره فرصت در کنار هم بودن را داشته باشند».
او ادامه داد:« من همچنان اعتقاد ویژه ای به جوانان مستعد ونزوئلا دارم و در این راه حتی می توانم 40 تا 50 بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کنم از جمله بازیکنان زیر 20 سال ونزوئلا را که در جام جهانی جوانان در کره جنوبی نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص دادند. اما محدودیت هایی وجود داشت به همین خاطر سعی کردم برای بازی با ایران تعدادی از آنها را در تیم بزرگسالان بگنجانم و هنوز هم بر این باور هستم با این نسل می توانیم به جام جهانی 2022 برسیم».
دودامل با اشاره به بازی امروز با ایران تصریح کرد:« رویارویی با یکی از تیم های صعود کننده به جام جهانی که قدرت اول قاره آسیا هم هست می تواند اسلحه ما برای محک جوانان مان در راه صعود به جام جهانی قطر باشد. مصاف با ایران می تواند این قدرت، اعتماد به نفس و جاه طلبی را بدهد که از حالا استارت خوبی برای موفقیت های پیش رو از همه مهم تر جام جهانی 2022 بزنیم و امیدوارم که بتوانیم از این بازی بزرگ درس های زیادی بگیریم».
نکته جالب توجه در خصوص فهرست 20 نفره ونزوئلا برای بازی با ایران به میانگین سنی پایین آنها برمی گردد تا جایی که این تیم را می توان جوان ترین رقیب تیم ملی چه در بازی های تدارکاتی چه در بازی های رسمی در سال های گذشته نامید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 327166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟