6 بازیکن ویژه استقلال در دربی 84

در جمع مردان با انگیزه تیم سوم جدول 6 نفر شرایطی ویژه دارند. مردانی که موفق شده اند پیش از این هم دروازه پرسپولیس را باز کنند.

مردانی که بختشان با پرسپولیس باز شده

این نکته جالب توجه ای است که در جمع استقلالی ها و در فاز هجومی تیم منصوریان دو جوان جویای نام حضور دارند که پیش از این نخستین گلهای عمر فوتبالی اشان در لیگ برتر را با پیراهن نفت به پرسپولیس زده اند:

علی قربانی

نفر اول علی قربانی است. مهاجم سوادکوهی آبی ها که موفق شده به ترکیب اصلی استقلال راه پیدا کند. علی تا به امروز با پیراهن نفت و استقلال 78 بازی لیگ برتری انجام داده است تا 21 گل به ثمر برساند. این جالب توجه است که نخستین گل لیگ برتری او جمعه اول شهریورماه سال 1392 سهم پرسپولیس و نیلسون برزیلی در ایستگاه 6 لیگ سیزدهم شد.

3 سال و 5 ماه و 19 روز قبل و بعد از اینکه مرحوم مهرداد اولادی به دلیل مصدومیت زودهنگام از ترکیب نفت خارج شد این قربانی تیز پا بود که در دقیقه 3+90 دروازه پرسپولیس را فرو ریخت.

مجتبی حقدوست

هافبک نفوذی این فصل استقلال قرضی از نفت به جمع آبی ها اضافه شده است. این جوان جویای نام سابقه زیادی در لیگ برتر ما ندارد و تنها 866 دقیقه شانس بازی در آن را داشته است.

مجتبی فصل پیش در دقیقه 92 دیدار نفت برابر پرسپولیس تیر خلاص را بر پیکر تیم مدعی برانکو زد تا هم قرمزها رویای قهرمانی خود را بر باد رفته ببینند و هم خودش برای اولین بار گلزنی در فوتبال ایران را با پرسپولیس سرشناس آغاز کند. حقدوست بعد از گلی که در ایستگاه 28 فصل قبل به پرسپولیس زد در فصل جاری دو گل دیگر با پیراهن استقلال به نفت آبادان و ماشین سازی زده است.

جابر کابوس برانکو

جابر انصاری هافبک مهاجم زیرک آبی ها را باید کابوس همیشگی برانکو و پرسپولیس دانست. این مهاجم اگر چه به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته اما حضورش در زمین حتی برای دقایقی کوتاه هم مدافعان پرسپولیس را آزار خواهد داد.

انصاری سابقه زدن 4 گل در سه بازی پی در پی برابر پرسپولیس را دارد و این رکوردی است که کسی به آن دست پیدا نکرده است.

جابر در ایستگاه 29 لیگ چهاردهم با پیراهن گسترش فولاد 2 گل به پرسپولیس زد تا برای قرمز های پایتخت قبل از استقلالی شدن خط و نشان بکشد.

این بازیکن بعد از استقلالی شدن هم در هر دو داربی رفت و برگشت لیگ پانزدهم گل زد تا به طور متوسط در هر 45 دقیقه به پرسپولیسِ برانکو گل زده باشد.

پس باید به این کروات حق داد اگر بگوید جابر انصاری خطرناک ترین بازیکن استقلال است. جابر انصاری تاکنون 168 بازی در لیگ برتر فوتبال ایران انجام داده تا طی آن 38 گل به ثمر برساند. این در حالی است که ۴ تای این گلها نصیب پرسپولیس شده است. به عبارت ساده تر حدود 11 درصد گلهای آقا جابر سهم پرسپولیسی ها بوده است.

باجناق ها+۱

استقلالی که می خواهد صدرنشین مطلق لیگ شانزدهم را شکست دهد دو بازیکن در میانه میدان خود دارد که نسبت فامیلی دارند.

امید ابراهیمی و خسرو حیدری تجربه زدن گل به پرسپولیس را دارند. البته خسرو حیدری که سابقه دادن پاس گل در داربی را دارد در این دیدار حساس هنوز گلزنی نکرده است.

امید ابراهیمی

تاثیرگذارترین استقلالی میانه میدان آبی ها تاکنون 193 بازی در لیگ برتر ایران انجام داده تا در نقش یک هافبک دفاعی 40 گل به ثمر برساند. امید یک مرتبه از روی نقطه پنالتی در بازی برگشت لیگ پانزدهم دروازه پرسپولیس را هم باز کرده است تا اسمش وارد لیست گلزنان تاریخ شهرآوردهای تهران شود.

درایستگاه 26 فصل قبل در شرایطی که استقلال 4-1 از حریف سنتی اش عقب افتاده بود؛ ضربه دقیقه 89 ابراهیمی تنها اندکی از تلخی شکست تیم پرویز مظلومی برابر مردان برانکو کاست.

خسرو حیدری

ملی پوش باتجربه آبی ها اگر چه تاکنون در شهرآوردهای زیادی حضور داشته اما تنها گلش برابر پرسپولیس را در روزی باشکوه و البته با پیراهن سپاهان وارد دروازه پرسپولیس کرد.

دوشنبه هشتم آذرماه سال 1389 سپاهان با هدایت امیرقلعه نویی در ایستگاه 16 لیگ دهم طوفان زردش را بر پرسپولیس وارد کرد تا شکست 1-4 پرسپولیس را با تمام طرفدارانش وارد کما کند.

آن روز ابراهیم توره و هادی عقیلی برای میهمان گل زده بودند تا گل دقیقه 30 تیاگو فراگا برزیلی را به بهترین نحو پاسخ دهند. با این حال اول خسرو در دقیقه 72 و بعد رضا عنایتی در دقیقه 85 بلایی سر پرسپولیس آوردند که تا مدتها در ذهن هوادارانشان بماند.

نکته قابل توجه اینکه خسرو حیدری در تاریخ 347 بازی لیگ برتری اش تنها 6 گل به ثمر رسانده است که یکی از آنها سهم پرسپولیس شده است.

کاوه رضایی

ششمین بازیکن حال حاضر استقلال که سابقه گلزنی برابر پرسپولیس را در کارنامه دارد کاوه رضایی است. مهاجمی که تاکنون 156 بازی در لیگ برتر ایران انجام داده و 32 گل زده است.

کاوه که در داربی نیم فصل اول نخستین شهرآورد خود را تجربه کرد پیش از این در ایستگاه چهارم لیگ قبل موفق شده است دروازه پرسپولیس برانکو را باز کند.

پنج شنبه 29 مرداد ماه سال 1394 پرسپولیس با گل دقیقه 64 امید عالیشاه از میهمانش ذوب آهن پیش بود که تیم گل محمدی با ضربه تماشایی دقیقه 76 کاوه رضایی به بازی برگشت و در نهایت گل دقیقه 90 حسن زاده شکست تیم برانکو را رقم زد.

حال باید دید از جمع مردانی که در اردوی آبی ها حضور دارند گلزنی قادر خواهد بود تا با عبور از خط دفاعی مستحکم قرمز ها هم به گل های زده قبلی خود بیفزاید و هم رکورد گل نخوردن های رقیب را در هم بشکند؟ برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 244336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟