طرز نگهداری از گل مرجان

مرجان از گل های بسیار زیبا و زینتی است.

به گزارش رکنا ، اگر دوست دارید گل مرجان را در خانه تان نگهداری کنید باید نیازهای حیاتی آن را بدانید.

نور

به نور زیادی احتیاج دارد که آفتاب کامل بهترین تأمین کننده نور برای آن است. هرچه نور کامل‌تری به این گیاه بتابد هم رشد بیشتری داشته و هم گیاه پر برگی خواهید داشت. این گیاه برای اینکه گل‌های بسیاری بدهد نیاز به نور مناسب دارد. البته آفتاب داغ ظهر تابستان برای آن مناسب نیست و بهتر است در این فصل نور فیلتر شده به گیاه بتابد.

دما

طیف دمایی گوناگونی را تحمل می‌کند اما بهترین دما برای رشد آن دمای بین ۲۰ تا ۳۰ درجه می‌باشد. این گیاه در فصل گرما تا دمای ۳۵ درجه را نیز می‌تواند تحمل کند اما رشد آن کند شده و حتی ممکن است متوقف شود. در فصل سرما دمای مرجان از ۱۵ درجه کمتر نشود چون به شدت به دمای پایین حساس بوده و ممکن است گیاه شما از بین برود. این گیاه به تهویه هوای مناسب احتیاج دارد و اگر از آن در داخل آپارتمان نگهداری می‌کنید حتماً هوای تازه به گیاه خود برسانید.

آبیاری

مانند کاکتوس‌ها بافت گوشتی داشته و می‌تواند آب را درون خود ذخیره کند. این گیاه به خاک خشک احتیاج دارد و نم‌دار بودن خاک به مدت طولانی باعث از بین رفتن آن می‌شود. آبیاری زیاد و باتلاقی بودن خاک باعث ریزش برگ‌های آن و ژله‌ای شدن ساقه می‌شود که پس از مدتی گیاه به طور کامل از بین می‌رود. برای آبیاری این گیاه صبر کنید تا خاک کاملاً خشک شود حتی اجازه دهید یک یا دو روزی از خشکی کامل خاک بگذرد و سپس گیاه را آبیاری کنید.

خاک

به نوع خاک حساسیت نشان نمی‌دهد و می‌تواند در انواع گوناگون خاک‌ها رشد کند اما احتیاج است برای جلوگیری از پوسیدگی آن از خاکی با زهکشی خوب استفاده شود تا آب را از خود عبور داده و از باتلاقی شدن خاک جلوگیری کند. می‌توان گفت بهترین ترکیب همان ترکیب خاک کاکتوس‌ها می‌باشد. بهتر است مقداری کود طبیعی نیز به خاک اضافه کنید تا بهترین نتیجه را در رشد خود داشته باشد.

کوددهی

برای رشد بهتر و جبران کمبود مواد معدنی بهتر است گیاه را در فصل رشد ( اوایل بهار تا اواخر تابستان) کوددهی کنید. از کودهای پتاس بالا و ازت پایین برای این گیاه استفاده کنید.

رطوبت

می‌تواند هوای خشک را تحمل کند اما در صورت وجود رطوبت رشد بهتری دارد. غبارپاشی بر روی گل‌ها و برگ و ساقه آن توصیه نمی‌شود چون ممکن است گیاه دچار بیماری قارچی شود.

هرس

برای اینکه گیاه پر برگ و ساقه و درشتی داشته باشیم بهتر است مرجان را هرس کنید. سر ساقه‌ها را برش بدهید و صبر کنید تا از کناره‌های آن شاخه‌های جدید ظاهر شود. با هرس کردن می‌توانید فرم گیاه را زیبا کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟