گیاه پپرومیا برگ هندوانه‌ای + شرایط نگهداری

پپرومیا هندوانه‌ گیاهی است بسیار آنتیک با نگهداری راحت برگهای گرد و شبیه پوست هندوانه و با خطوط سفید و سبز و دمبرگ های قرمزرنگ خود هر چشمی را نوازش می دهد.

به گزارش رکنا ، گیاه پپرونیا یک ساقه گل دهنده با شاتون های سبز رنگ تولید می کند که ارزش زینتی ندارد. زمانی که این گیاه به گل می رود کیفیت برگ ها و زیبایی گل های آن کمتر می شود. با حذف ساقه های گل دهنده می‌توان گیاه را به طورمرتب به حالت رویشی و نونهالی مشاهده کرد.

پیرومیا هندوانه ای دارای برگ های خاص با طرح هندوانه می باشد و این گیاه جزء گیاهان آپارتمانی تلقی می گردد. این گیاهان به مراقبت چندانی نیاز ندارند و باید با در نظر گرفتن اصول پرورشی در منزل نگهداری شوند.

شرایط نگهداری گیاه پپرومیا برگ هندوانه‌ای

آبیاری:

به آبیاری مرتب و منظم نیاز دارد اما آبیاری بیش از اندازه مییتواند منجر به زرد شدن برگ‌ها بخصوص برگ‌های پایینی گیاه، پوسیدگی ریشه‌ها و همچنین قسمت پایین ساقه در نزدیکی سطح خاک شود که در نتیجه ساقه سیاه و حالتی لهیده می‌یابد. بنابراین بهتر است که در میان هر دو آبیاری اجازه دهید که سطح خاک گلدان تا حدودی خشک شود و سپس گیاه را آبیاری کنید. البته خشکی کشیدن گیاه نیز منجر به چروکیده شدن و کوچک شدن برگ‌ها و در نهایت ریزش آنان می‌شود.

همچنین این گیاه به هوای مرطوب علاقه دارد. از طرفی غبارپاشی برگ‌های این گیاه ممکن است به آنان آسیب برساند بنابراین می‌توان از روش زیرگلدانی حاوی سنگریزه استفاده کرد بدین صورت که ابتدا یک زیرگلدانی را پر از سنگریزه کنید سپس تا نیمه داخل آن آب بریزید و گلدان را بر روی سنگریزه‌ها قرار دهید. مراقب باشید که انتهای گلدان با آب در تماس نباشد. آب داخل زیرگلدانی به تدریج تبخیر می‌شود و رطوبت مورد نیاز برگ‌سار را تامین می‌کند.

نور:

به مکانی روشن اما به دور از نور مسقتیم آفتاب نیاز دارد. نور بیش از اندازه می‌تواند منجر به سوختگی حاشیه و نوک برگ‌ها شود. اگرچه این گیاه یکی از مناسب‌ترین گیاه‌هان برای مکان‌های کم نور خانه‌ها به شمار می‌رود اما از طرفی کمبود بیش از اندازه نور می‌تواند منجر به از بین رفتن حالت ابلقی برگسار شود.

خاک:

خاکی سبک با زهکش بسیار خوب را لازم دارد می‌توان از ترکیب‌های مختلفی همانند خاک معمولی+خاک برگ+ شن و یا خاک برگ + پرلیت و یا پیت‌ماس+ پرلیت برای این گیاه استفاده کرد. البته از آنجایی که کمی اسیدی بودن خاک به رشد این گیاه کمک می‌کند می‌توان به استفاده از پیت‌ماس توصیه کرد. برای تعویض گلدان می‌توان هر دو سال یکبار نسبت به تعویض گلدان اقدام کرد. برای کوددهی گیاه نباید زیاده‌روی کرد زیرا کودها می‌توانند منجر به رشد بیش از اندازه گیاه شوند. توصیه می‌شود که در ابتدای هر فصل این گیاه با کودهای معمول اما با نصف غلظت کوددهی شود.

تکثیر:

این گیاه را می‌توان با استفاده از قلمه‌ی ساقه و قلمه‌ی برگ تکثیر کرد. قلمه‌ی ساقه را می‌توان به صورتی تهیه کرد که بین یک الی چهار برگ داشته باشند.

رطوبت:

میزان رطوبت لازم حدود ۵۰ درصد است. چنانچه رطوبت و حرارت و سرما از حد خود تجاوز نماید، لکه‌هایی بر روی سطح برگ ظاهر می‌گردد و برگ را بی‌حس می‌کند و برگ می‌افتد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟