بهترین گیاهان آپارتمانی کم نور برای دیزاین حمام

برای داشتن حمام و سرویس بهداشتی شیک و زیبا می توانید از گیاهان آپارتمانی و رطوبت دوست که نیازی به نور ندارند با توجه به طریقه پرورش و نگهداری آن ها استفاده کنید.

گیاهان آپارتمانی را به حمام و سرویس بهداشتی مهمان کنید

اگر جزو افراد علاقمند به گل و گیاه هستید ، با انتخاب صحیح گیاهان آپارتمانی که به نور کمی برای نگهداری نیاز دارند و شرایطشان برای نگهداری آسان است ، می توانید باغی کوچک گوشه ای از اتاق داشته باشید ، گل هایی که حتی در کنج تاریک خانه هم هوای زندگی دارند.گیاهان آپارتمانی

همانطور که در ادامه خواهید خواند همچنین برای دیزاین حمامتان می توانید از گیاهان استفاده کنید و با آنها حمام تان را شیک و زیبا نمایید . شما می توانید ، این گیاهان رطوبت دوست را که در این بخش از نمناک معرفی می کنیم ، درون حمام پرورش دهید زیرا بسیاری از این گیاهان نه تنها با این شرایط کنار می آیند، بلکه از آن لذت هم می برند.

1- آلوئه ورا

آلوئه ورا ، گیاه آپارتمانی زیبایی است که شرایط سختی برای نگهداری ندارد و با نور کم در محیط خانه رشد می کند . این گیاه می تواند با کمترین مراقبت و توجهی زنده بماند . شیره برگ گیاه خواص زیادی برای پوست و مو دارد که امروزه از هیچ کس پوشیده نیست و می تواند مسکن خوبی برای زخم ها و سوختگی های خفیف باشد. این گیاه به مکانی با نور روشن و غیر مستقیم نیاز دارد زیرا نور زیاد باعث سوختن برگ های آلوئه ورا می شود.

2- مارچوبه زینتی

مارچوبه زینتی در ظاهر گیاهی لطیف و نرم است اما ساقه گیاه دارای تیغ است . این گیاه زینتی به نور متعادل برای پرورش نیاز دارد پس بهتر است آن را جلوی پنجره قرار دهید همچنین این گیاه زیبا و ظریف عاشق رطوبت موجود در حمام است.

3- بگونیا

بسیاری از گونه های بگونیا را می توان در آب و هوای گرم و مرطوب حمام نگهداری کرد . این گیاه در این شرایط خیلی خوب رشد می کند مثلا بگونیای رکس که دارای شاخسار زیبا و رنگارنگی است ، در این شرایط خیلی خوب پرورش می یابد. بگونیا ها به نور کم و غیر مستقیم جهت رشد نیاز دارند.

4-بامبو

گیاه بامبو که جزو محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است ، احتیاج به مراقبت کمی دارد بنابراین می توان آن را در خانه به راحتی پرورش اد و نگه داری کرد ، برای پرورش این گیاه نور غیر مستقیم و کم مورد نیاز است و هوای مرطوب حمام برایش عالی است. این گیاه را می توان هم در خاک کاشت و هم داخل گلدانی از آب نگهداری کرد.

5- برومیلیاد

این گیاه با ظاهر عجیب و غیر معمولی به صورت انگلی رشد می کند و برای پرورش در محیط مرطوبی مانند حمام مناسب است . آبیاری این گیاه نباید زیاد باشد زیرا این گیاه ، رطوبت مورد نیاز خود را از هوا به دست می آورد و از اینکه خاکش خیس و مرطوب باشد خوشش نمی آید. برومیلیاد به مکانی با نور زیاد وغیر مستقیم احتیاج دارد.

6- برگ عبایی

گیاه برگ عبایی گیاه مقاوم و سرسختی است که در نور کم یا غیر مستقیم به خوبی رشد می کند و اغلب از آن برای پوشاندن زمین استفاده می شود. از این گیاه می توان در خانه نگهداری کرد زیرا نگهداری آن بسیار آسان است .

7- آگلونما

آگلونما گیاهی بخشنده و تطابق پذیر است که عاشق رطوبت است وقادر به تحمل سرما و باد های سرد نیست . این گیاه برای رشد و پرورش به نور کم و غیر مستقیم نیاز دارد. اگر آبیاری و کود دهی این گیاه را فراموش کنید ، این گیاه باز هم رشد خواهد کرد.

8.کروتون

گیاه کروتون که رشد آرامی دارد ، می تواند در محیط مرطوب بسیار بلند و عریض شود. این گیاه با رنگ دلربای برگ هایش چشم های بیننده را به خود جذب می کند و زیبایی خاصی را به محیط می بخشد . گیاه کروتون به مکانی با نور زیاد و غیر مستقیم نیاز دارد و در حالی که در محیط مرطوب به خوبی رشد می کند اما دوست ندارد خاکش خیس بماند.

9- سیکلامن

این گیاه گلدار و شاداب شرزایط سخت تری نسبت به گیاهان قبل برای نگهداری در خانه دارد و ممکن است با گذشت زمان گیاه از بین برود. کمی مراقبت از گیاه سیکلامن آن را مانند روز اولش شاداب می کند . سیکلامن، در فصل زمستان به مکانی با نور روشن نیاز دارد. بر روی برگ های سیکلامین آب نریزید و بهتر است گیاه را از کف آبیاری کنید.

10- دیفن باخیا

دیفن باخیا گیاهی است که با مراقبتی اندک هم می تواند سالم و سرحال باقی بماند . این گیاه زمانی به آبیاری نیاز دارد که چند سانتی متر خاکش خشک باشد. دیفن باخیا در زمستان به نور بیشتر، و در تابستان به نور لکه دار نیاز دارد. برای رشد صاف و قائم گیاه چند ماه یک بار گیاه را بچرخانید.

اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم گیاهی گرمادوست است و نمی تواند دمای زیر 13 درجه را تحمل کند . این گیاه به رطوبت هوای بالا احتیاج دارد و باید روزی یک بار غبارپاشی شود. نباید داخل گلدان این گیاه آب بریزیم و بهتر است همیشه زیر گلدانش پر از آب باشد. پس جزو افرادی هستید که آبیاری به گل ها را فراموش می کنید ، اسپاتی فیلوم می تواند انتخاب مناسبی باشد.

کالاتیا

گیاه کالاتیا اسم های مختلفی مانند راه راه صورتی، گیاه عابد و ...، دارد . این گیاه بومی آمریکای مرکزی و جنوبی و به عنوان گل زینتی کاربرد دارد . این گیاه به نور متوسط، گرمای زیاد، آبیاری معمولی، رطوبت هوای 50 تا 90 درصد و خاک کمی اسیدی نیاز دارد.

هر چند روز یک بار سطح برگ ها را با اسپری آب مرطوب کنید. حداقل دمای قابل تحمل برای این گیاه در زمستان 16 درجه سانتی گراد است .این نوع گیاه سایه دوست است یعنی از نورمستقیم آفتاب فراری است به طوری که با تابش مستقیم راه راه برگ هایش را از دست می دهد.

دیفن باخیا

گیاه دیفن باخیا که سمبرگ نام دارد با برگ های سمی خود شیره ای ترشح می کند که موجب تحریک شدید اعضای حساس بدن می شود.این گیاه در نور غیر مستقیم به خوبی رشد می کند و ماندگاری بالایی در سایه دارد. هر سال باید گلدان بزرگتری برای این گیاه در نظر گرفت و آن را تعویض کرد . این گیاه در سایه رشد علفی می کند و هر ماه به تمیز کردن برگ هایش با اسفنج نیاز دارد همچنین هفته ای چند بار این گیاه باید غبارپاشی شود.

گل گندمی

گل پر برگ آفریقایی با ظاهر ابلقش نیاز کمی به نور دارد و می تواند میزان کمی از نور محیط را تحمل کند. این گیاه تابش مستقیم نور خورشید را دوست نداردو تابش نور خورشید سبب سوختن نوک برگ هایش می شود.

این گیاه در تابستان به هفته ای دو تا سه بار آبیاری نیاز دارد (اما اگر هوا گرم باشد به غبارپاشی هم نیاز دارد ) در زمستان ها یک بار آبیاری برای این گیاه کفایت می کند. این گیاه نباید زیاد سرما ببیند زیرا خیلی زود برگ هایش سفید و بی حال می شود. نهایت سرمایی که این گیاه می تواند تحمل می کند 2 درجه سانتی گراد است .

بن سای دراگون

بن سای دراگون از خانواده بن سای و از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است که تنه ای بلند و برگ هایی باریک بدون دمبرگ دارد که به ساقه متصل است. این برگ ها دارای راه راه های سبز و قرمز هستند و به همین دلیل به آن گل اژدها می گویند.

این گیاه در در نور پایین نیز رشد می کند به همین دلیل از آن در اداره ها زیاد استفاده می کنند. اگر می خواهی به گیا آب دهید اجازه دهید که خاک آبیاری قبل کاملا خشک باشد. این گل عاشق رطوبت و غبارپاشی است و در هر ماه به کود گیاهی نیاز دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 448827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟