روش های نگهداری رب در یخچال

 این روزها بسیاری ازبانوان خود اقدام به درست کردن رب گوجه فرنگی و حتی فروش آن می کنند.مصرف کنندگان رب های خانگی هم هر کدام به شیوه ای آن را نگه می دارند. رب گوجه فرنگی دائما در معرض فاسد شدن وکپ زدن است اما روشهایی هم برای جلوگیری از این مشکلات وجود دارد.

یکی از بانوان که در این زمینه تجربه دارد میگوید: ظرف پلاستیکی را کاملا تمیز کرده و بشوید و اجازه دهید تا خشک شود.رب گوجه ای را که در قوطی یا شیشه از بازار Store تهیه کرده اید را باز کردن و آن را با یک قاشق کاملا تمیز به ظرف شیشه ای منتقل کنید .رب گوجه را یکجا نریزید هر چند قاشق که میریزید قاشق را چند بار بصورت خطی در ظرف پلاستیکی حرکت دهید تا حباب یا فضایی از هوا در زیر رب باقی نماند چون موجب کپک زدن و فساد رب می شود.

مجددا بقیه رب را از قوطی یا شیشه به ظرف پلاستیکی منتقل کرده و بار هم با حرکت دادن قاشق هوای موجود در ظرف پلاستیکی را با رب پر کنید .درب ظرف را محکم ببندید و آنرا در یکی از طبقات سردتر یخچال قرار دهید .قبل از مصرف رب گوجه فرنگی حتما از بهداشتی بودن آن اطمینان پیدا کرده و از انبار کردن رب هم بپرهیزید.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 430967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟