بلند قامت ترین برج چوبی دنیا در این کشور بنا شد+عکس

مهندسان استرالیایی مشغول ساختن برجی هستند که به عنوان بلندترین و بزرگ‌ترین برج چوبی در جهان شناخته می‌شود.

 بلندترین و بزرگ‌ترین ساختمان اداری جهان که مصالحی به جز چوب در برپایی آن به کار گرفته نشده است، در بریسبین، پایتخت کویینزلند استرالیا در حال ساخته شدن است. مهندسان برای ساخت این ساختمان بزرگ از الوارهای متقاطع چوبی استفاده کرده‌اند و تکه‌های چوب را با چسب و تحت فشار به هم چسبانده‌اند که مقاومت این ساختمان را مانند ساختمان‌های ساخته شده از فولاد و بتن بالا می‌برد ولی وزن آن را کاهش می‌دهد.

Lendlease، توسعه دهنده پروژه گفته است که پروژه در دست ساخت نسبت به متدهای قبلی ساخت ساختمان به صرفه‌تر، سریعتر و سازگارتر با محیط زیست است چون با این روش کربن دی‌اکسید کمتری در هوا تولید می‌شود و نسبت به آهن و بتن، مصالح کمتری هدر می‌روند. این مطالح ابتدا روی زمین به هم چسبیده می‌شوند و سپس با استفاده از جرثقیل روی هم سوار می‌شوند.

شرکت سازنده این بنا در مصاحبه‌ای با دیلی میل ادعا کرده است هیچگونه خطری از جمله آتش‌سوزی و موریانه، بنای ساختمان را تهدید نمی‌کند چون این مصالح از پیش در برابر آتش امتحان و تأیید شده‌اند و همچنین این بنا با پی بتنی از خاک جدا شده که با این وجود دیگر موریانه‌ای به چوب‌های ساختمان 45 متری حمله نخواهد کرد. با این وجود بلندترین و بزرگترین برج اداری چوبی جهان قرار است در شهر بریسبین با قیمت 2.9 میلیارد دلار به فروش برسد.

 

کدخبر: 384862 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟