چگونه سیر را در تمام فصل ها نگه داریم؟

برای آنکه سیر را در تمام فصول سال تازه نگه دارید بایستی شرایط مناسبی برای نگه داشتن آن در منزل فراهم کنید شرایطی که در ادامه خواهید خواند.

- سیر را در مکانی خشک و خنک نگه دارید

بهترین کار این است سیر را در مکانی خشک و خنک و یا در یخچال بگذارید و همانطور که نیاز است استفاده کنید. اگر از یخچال استفاده می‌کنید، آن‌ها را در کیسه پلاستیکی زیپ دار نگه داری کنید تا بو داخل یخچال پخش نشود.

- ازتابش نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید

نور مستقیم خورشید باعث فاسد شدن سیر می‌شود و گرما کمک می‌کند بوی سیر بیشتر پخش شود. بوته‌های سیر پوست نکنده را در سبد سیمی گوشه آشپزخانه یا آبدارخانه تان آویزان کنید و خارج از نور مستقیم خورشید قرار دهید بهترین راه نگه داری سیراست که اجداد ما از آن استفاده می‌کردند! گاهی در بازار‌های کشاورزان می‌توانید کل سیر را پیدا کنید که بتوانید آن را آویزان کنید.

- جریان مناسب هوا

بوته‌های سیر را بدون اینکه پوست کنید در دمای مناسب اتاق نگه دارید، چون بهترین راه جلوگیری از خراب شدن آن است. نگه داشتن سیر در سبد و محل تاریک، خشک با جریان مناسب هوا کار ایده الی است.

- ریشه‌های سیر را بکارید

نیازی نیست آن‌ها را دور بریزید! سیر‌های بدون ریشه را استفاده و ریشه دار‌ها را در باغچه یا گلدان بکارید، این بهترین نحوه استفاد ه از هر دو نوع سیر است.

- سیر‌ها را فریز کنید

سیر‌هایی را که خریده اید پوست کنید و داخل ظرف در بسته بریزید در صورت نیاز به یک یا دو حبه از آن‌ها استفاده کنید. سیری که یخ آن آب شده نسبت به سیر تازه نرم‌تر است، اما هنوز مزه‌ی خوبی دارد و قابل استفاده در غذا‌های مختلف است.

 

کدخبر: 384374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟