ترفندهای خانگی برای مبارزه با میکروب های حمام و توالت

حمام یکی از محیط های بسیار آلوده در خانه به شمار میرود که محل تجمع انواع قارچ ها و باکتری ها است، در ادامه روش صحیح ضدعفونی کردن حمام را بخوانید.

حمام یکی از اتاق های پر استفاده در خانه و هم چنین یکی ازمحیط های آلوده است. ، توصیه های زیادی برای ضد عفونی کردن حماموجود دارد عوامل عفونی اصلی در حمام ، باکتری ها و کپک هستند. رطوبت اولین دلیل آلوگی است . بنابراین، حمام باید تهویه و خشک شود. نکته مهم دیگر این است که باقیمانده صابون و شامپو، قارچ ها را جذب می کنند همین اتفاق برای خمیر دندان هم روی می دهد هم چنین باعث ایجاد لکه های آزار دهنده در سینک می شوند.ضد عفونی کردن حمام

حمام باید حداقل یک بار در هفته به طور کامل ضد عفونی شود در حالی که به طور روزانه باید اقدامات پاکسازی انجام دهید این کار به کاهش خطر عفونت کمک خواهد کرد.

چظور ضد عفونی کردن حمام را شروع می کنید ؟

برای شروع ضد عفونی کردن حمام، اولین کاری که باید انجام دهید استفاده از دستکش است. باعث می شود تماس مستقیمی با باکتری ها داشته باشید. همچنین از دستان شما در برابر محصولات پاک کننده که می توانند ساینده باشند محافظت می کنند.

یکی دیگر از مواردی که باید بخاطر بسپارید اهمیت استفاده از محصولات خاص در هر منطقه است پاک کننده های لکه بر ، سفید کننده و ضد عفونی کننده برای تمیز کردن هستند.

مراقب باشید از لوازم تمیز کردن برای همه قسمت های حمام استفاده نکنید. باید از یک برس یا دستمال برای هر حمام ، توالت استفاده کنید.

ضدعونی حمام و توالت

کاسه توالت وحمام بیشتر میکروب ها را جمع می کنند باید مراقب زمین و دیوارها باشید. به یاد داشته باشید فاضلاب انباشته صابون، شامپو و باقیمانده مو را جمع می کند.

قبل از اینکه شروع به تمیز کردن حمام و دوش کنید، باید از تمام این باقیمانده خلاص شوید. یک اسفنج مرطوب با سفید کننده ، یا پاک کننده لکه به حذف قارچ از دیوارها کمک می کند.

کاسه توالت باید با سفید کننده تمیز شود. مهم است که لبه ها را خوب تمیز کنید چون بسیاری از کثیفی ها در آنجا جمع شده اند. صندلی می تواند با یک پارچه ضد عفونی کننده و یا سفید کننده تمیز شود.

تمیز کردن سینک

وقتی نوبت به سینک می رسد، اولین کاری که باید بکنید تمیز کردن خمیر دندان و باقیمانده مو است. هم چنین ممکن است سنگریزه ها از روی آب برداشته شوند. با یک اسفنج سفید کننده می توانید کل آن را ضد عفونی کنید. سپس با مقدار زیادی آب تمیز کنید.

کف و دیواره ای حمام را به طور کلی فراموش نکنید. یک پارچه با آب داغ، صابون و سفید کننده برای آن ها موثر است. مهم است بعد از اعمال آن ، باقی مانده پاک کننده را بریزید.

اشتباهاتی که هنگام ضد عفونی کردن حمام مرتکب می شوید

بدون تهویه. برخی افراد عادت دارند حمام را با پنجره ها و درهای بسته ضد عفونی کنند. پنجره های باز یا بدون رطوبت از رشد قارچ جلوگیری می کنند. فراموش کردن پرده های حمام. به دلیل تماس آن ها با آب، پرده های حمام در معرض کپک هستند. آن ها باید با یک پارچه مرطوب آب نمک تمیز شوند. همچنین سفید کننده های رقیق ، موثر است.

حوله را عوض نکنید. به خاطر رطوبت، حوله باکتری ها را جمع می کند. بهترین کاری که باید بکنید این است که هفته ای یک بار آن ها را عوض کنید. همین کار باید با دوش و سینک نیز انجام شود.

تمیزکاری با سرکه

لیوانی که مسواک را در آن می گذارید قارچ زیادی می گیرد . این قارچ می تواند به پشم مسواک برسد . توصیه می شود تمام لوازم حمام را با آب و صابون تمیز کنید.

فراموش کردن آینه. سرکه و آب برای تمیز کردن آینه موثر است. همچنین می توانید از یک پاک کننده آینه معمولی استفاده کنید.

ترفندهای ساده برای ضد عفونی کردن حمام

مخلوط سرکه و آب برای از بین بردن هر نوع تجمع از حمام موثر است. در صورتی که زنگ زده است، می توانید محلول آب داغ ، لیمو ، نمک را آماده کنید.

برای پاک کردن لکه ها از فاضلاب، می توانید از جوش شیرین ، آب استفاده کنید. مهم است از آب گرم استفاده کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

در مورد لکه های بسیار سخت، الکل موثرترین گزینه است. یک قسمت از الکل را با هر ۶ قسمت آب مخلوط کنید. مخلوط را روی ناحیه پر لکه بمالید و بگذارید برای چند دقیقه بنشینید. سپس با آب تمیز شد.

 

کدخبر: 379836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟