هنگام خانه تکانی این موارد را از یاد نبرید

یخچال خود را تمیز کنید

همه‌ی ما اغلب مجبوریم که یخچال را تمیز کنیم. این به این معنی است که لکه‌ها توسط موادغذایی و آب می‌توانند ایجاد می‌شوند. برای مبارزه با این لکه‌ها شما به تعداد کمی وسیله نیاز دارید. برای شروع به مسواک و خمیردندان نیاز دارید. مواد شیمیایی موجود در خمیردندان به راحتی به حذف لکه‌ها کمک کرده و استفاده از مسواک باعث ایجاد اصطکاک و دقت در کار شما می‌شود.

بعد از تمیزکردن یخچال باید به‌سراغ از‌بین‌بردن بوهای یخچال کنید. یک لیمو را نصف کنید، نصف آن را در طبقۀ بالا و نصف دیگر را در طبقۀ پایین یخچال قرار دهید. لیمو به‌صورت طبیعی بوهای مانده را از بین می‌برد و هوای یخچال را تازه می‌کند.

از قدرت ماشین‌ظرفشویی‌تان استفاده کنید

ماشین ظرفشویی شما یک ابر‌قهرمان در تمیزکردن است. این خاصیت مفیدی است که می‌توانید از آن در شست‌و‌شوی وسایل دیگر کمک بگیرید. شما می‌توانید برای تمیزکردن اسباب‌بازی‌های پلاستیکی فرزندتان (البته اسباب‌بازی‌های بدون باتری) از آن استفاده کرده و بار دیگر آن‌ها را نو و زیبا کنید. زیبایی استفاده از ماشین‌ظرفشویی برای شست‌و‌شوی اسباب‌بازی‌ها به این معنی است که شما می‌توانید به‌راحتی به کارهای دیگرتان برسید.

با بخار مایکروویو را تمیز کنید

مایکروویو به‌آسا‌نی کثیف و سیاه می‌شود؛ چون یکی از وسایلی است که شما اغلب از آن استفاده می‌کنید. برای رفع این لکه‌ها و آلودگی‌ها از ترکیب آب و سرکه را به نسبت ۵۰-۵۰ استفاده کنید. این ترکیب را به‌مدت ۱۰ دقیقه در مایکروویو قرار دهید. سپس با دستمال درون آن را تمیز کنید.

سری به کمد لباس‌تان بزنید

ممکن است شما مجموعه‌ای فوق‌العاده‌ای از لباس داشته باشید، اما شانس پوشیدن همۀ آن‌ها را در تمام سال پیدا نکنید. پس وقت آن است که سری به کمدتان بزنید. در گام اول لباس‌های هر فصل را به ترتیب بهار، تابستان، پاییز و زمستان جدا کنید.

آن‌ها را بپوشید. هنوز اندازه هستند؟ هنوز هم آنها را دوست دارید؟ اگر جوابتان منفی است، آن‌ها را دور بریزید. همچنین می‌توانید آن‌ها را به خیریه اهدا کنید، در سایت‌های فروش کالای دست دوم بفروشید یا با دوستان و اعضای خانواده‌تان مبادله کنید. برای لباس‌هایی که تصمیم می‌گیرید نگهداری کنید، آن‌هایی را که مناسب آن فصل نیستند، در جای دیگری نگهداری کنید. یکی دیگر از نکات مفیدی که صبح‌ها به شما کمک می‌کند این است که لباس‌های خود را با رنگ‌های مختلف سازماندهی کنید.

ملحفه‌ها را نو کنید

در آستانۀ سال نو و شروع خانه‌تکانی ملحفه‌ها توجه شما را جلب خواهند کرد. با گذشت زمان رنگ ملحفه‌ها محو می‌شوند و زیبایی خود را از دست می‌هند. به‌جای اینکه آن‌ها را دور بریزید، در محلول جوش‌شیرین و سرکه سفید بخیسانید. این کار کمک می‌کند تا هر رنگ و بویی که در آن‌ها به‌ جا مانده، از بین برود. مطمئن شوید که آن‌ها را کاملاً شسته‌اید تا قبل از استفاده، بوی سرکه ریشه‌کن شود.

شما همچنین می‌توانید از جوش‌شیرین برای تمیزکردن تشک‌ها هم استفاده کنید. به‌این منظور آن را روی سطح تشک بپاشید و به‌مدت هشت ساعت صبر کنید. بعد از گذشت این زمان پودرها را بتکانید. تشک شما کاملاً تمیز شده است.

حمام را وقتی خواب هستید، تمیز کنید!

حمام و سرویس بهداشتی را با سرکه سفید نجات دهید

البته منظورمان این نیست که وقتی خواب هستید، این کار را انجام دهید. خواب کامل حق شما است. ما راهی برای تمیز کردن حمام شما آن هم در طول یک شب پیدا کرده‌ایم. جداکردن رسوبات آهکی کار دشواری است. اینجا است که سرکه سفید به کمکتان می‌آید. سرکه سفید برای از‌بین‌بردن مولکول‌های آهک بهترین راهکار است.

در حقیقت می‌تواند لکه‎های سرویس بهداشتی، دوش و سینک را از بین ببرد. همۀ کاری که باید بکنید این است که آن را به سطوح موردنظر اسپری کنید و صبر کنید تا اثر خود را بگذارد. برای سردوش حمام می‌توانید یک کیسه را با سرکه سفید پر کنید و آن را دور سردوش ببندید. یک شب کامل صبر کنید تا رسوبات آهکی از بین بروند. برای جلوگیری از پخش شدن بوی قوی سرکه، تهویه حمام را روشن کنید. فراموش نکنید که قبل از این کار دستکش بپوشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 359805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟