ایده ای خلاقانه برای طراحی نوین در دکوراسیون خانه

صرف نظر از جزئیات یا مد‌های رایج که باعث می‌شوند طراحی داخلی یک فضا متفاوت باشند رعایت برخی اصول کلی همیشه در دستور کار طراحان داخلی قرار دارد. در این مطلب شما را با این اصول طلایی آشنا خواهیم کرد.

 برای آنکه مبل جلوه بیشتری داشته باشد، دو کوسن بزرگ با طرح‌های جسورانه در دو طرف آن گذاشته و روی آن دو کوسن کوچکتر با رنگی هماهنگ و جذاب قرار دهید.

اکثر افراد تابلوها را بسیار بالا نصب می‌کنند. توصیه می‌شود تابلو‌ها را تنها ۱۰ تا ۲۵ سانت بالا‌تر از مبلمان نصب کنید؛ برای تابلوهای بزرگ ارتفاع کمتر و برای تابلوهای کوچک ارتفاع بالاتر مناسب‌تر است. اگر فاصله بین لبه بالایی مبلمان Furniture و تابلوها زیاد باشد چشم بر فضای خالی بین این دو متمرکز خواهد شد و نه بر تابلوها!

برای چیدن کتاب‌ها در کتابخانه، ۶۰ درصد را به‌صورت عمودی و ۴۰ درصد را به‌صورت افقی روی قفسه‌ها قرار دهید. این کار منجر به ایجاد حس تعادل خواهد شد. کتاب‌های افقی را در ارتفاع کمتری نسبت به کتاب‌های عمودی قرار دهید، مثلاً اگر کتاب‌های عمودی ارتفاعی حدود ۳۵سانتیمتر دارند، سه یا چهار کتاب را به‌ صورت افقی تا ارتفاع ۱۲ سانت کنار آن بچینید. گلدان‌ها کوچک و المان‌های تزئینی مورد علاقه‌تان را نیز در قفسه‌های کتابخانه قرار دهید.

آینه به بزرگتر و روشن‌تر جلوه دادن فضا کمک می‌کند، بهتر است آینه در ارتفاع ۱٫۵ متری از سطح زمین قرار بگیرد ،زیرا بدین صورت همسطح دید اکثر افراد خواهد بود؛تا حد امکان سعی کنید آینه رو به پنجره باشد تا با انعکاس نور آن فضا پر نور‌تر شود.

با توجه به سطح کف و اندازه فرش تصمیم بگیرید که تنها پایه جلویی مبل‌ها روی فرش قرار می‌گیرند یا تمام پایه ها. فراموش نکنید حتی اگر فضای بزرگی دارید، قطعات مبلمان باید به شکلی یکپارچه کنار هم قرار بگیرند. برای سالن‌های بزرگ می‌توان دو قطعه فرش انداخت و روی هر کدام مبل‌ها را چید و بدین ترتیب دو فضای مجزا پدید آورد.

برای انتخاب رنگ‌های مورد استفاده در یک اتاق، ۶۰ درصد وسایل را با رنگ اصلی، ۳۰ درصد با رنگ مکمل و ۱۰ درصد با رنگی متفاوت برگزینید. در یک چیدمان ساده با توجه به این فرمول می‌توان دیوارها را به رنگ اصلی، مبل‌ها را به رنگ مکمل و اجزای تزئینی کوچکتر مثل گلدان یا کوسن‌ها را با رنگی متفاوت انتخاب کرد.

بهترین ارتفاع برای میز جلوی مبل حدود ۴۵ تا ۶۰ سانتیمتر است. سعی کنید مبل‌ها حداقل ۴۵ تا ۵۵ سانتیمتر با میز فاصله داشته باشند. این اندازه فضا را گرم و دلنشین نگه می‌دارد، اما برای تردد مشکلی ایجاد نخواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 356848 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟