این ساختمان های پلاستیکی در برابر بلایای طبیعی مقاوم هستند

دانشمندان موفق به طراحی ساختمان‌های شناور از جنس بطری پلاستیکی شدند که در برابر طوفان و سیل مقاوم هستند.به گزارش ساینس، بعضی از کشورها مانند بنگلادش در برابر طوفان، سیل و افزایش سطح دریا بسیار آسیب‌پذیر هستند.

در سال 2016 این کشور چهار طوفان را تجربه کرده که رکوردی در تاریخ این کشور بوده است.دانشمندان عنوان کردند: افزایش سطح دریا تا سال 2050، می‌تواند 17 درصد زمین‌ها را از بین برده و حدود 18 میلیون نفر را آواره کند.

یک شرکت معماری در آمستردام با نام "واتراستودیو"(Waterstudio) راه‌حل جالب خانه‌های شناور را مطرح کرده که در طوفان مقاوم هستند.این خانه‌ها قابل حمل بوده و به راحتی جابجا می‌شوند و می‌توان از آنها به منظور اهداف مختلف استفاده کرد. انرژی این ساختمان‌ها از پانل‌های خورشیدی روی سقف تامین می‌شود.

استفاده از بطری‌های پلاستیکی در ساخت این ساختارها، اجازه شناور بودن را به آنها می‌دهد.در برخی کشورها بسیاری از افراد نزدیک آب زندگی می‌کنند و محققان امیدوارند با استفاده از این پروژه بتوانند برای افرادی که مورد تهدید تغییرات آب‌وهوایی هستند، کاری انجام دهند.

واتراستودیو در سال 2003 تاسیس شده و به دلیل ساختارهای شناور خود شهرت یافته است.این مقاله را Business Insider منتشر کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟