داریوش مهرجویی جزو افتخارات سینمای ایران بود / ایرج راد در گفتگو با رکنا مطرح کرد

به گزارش خبرگزاری رکنا، شنبه 21 مهرماه داریوش مهرجویی کارگردان فیلم‌هایی مانند «گاو»، «هامون»، «اجاره‌نشین‌ها»، «سنتوری» و... همراه با همسر خود وحیده محمدی‌فر فیلمنامه‌نویس در خانه‌شان به قتل رسیدند؛ خبری که در عین ناباوری اهالی سینما را در غم و اندوه و شوک بزرگی فرو برد. در این راستا گفتگویی با ایرج راد بازیگر سینما، تئاتر و مدیرعامل خانه تئاتر داشتیم و او در ابتدا گفت: بابت درگذشت آقای مهرجویی واقعا متاسفم و نمی‌دانم چه بگویم. در حقیقت نمی‌توانم این خبر را باور کنم.

ایرج راد ادامه داد: آقای مهرجویی یکی از کارگردانان بزرگ و صاحبنام ایران بودند و نه تنها در ایران بلکه در جهان به شهرت دست پیدا کرده بودند. به واسطه کارهایی که ساخته بودند جزو افتخارات سینمای ایران محسوب می‌شدند.

راد با اشاره به نقش‌آفرینی در فیلم «اجاره‌نشین‌ها» بیان کرد: من افتخار این را داشتم که در ۲ فیلم در خدمت ایشان بودم که یکی از آن‌ها و البته مهم‌ترینشان فیلم «اجاره‌نشین‌ها» بود.

ایرج راد در اجاره نشین ها

او ادامه داد: آقای مهرجویی در زمینه‌ کارگردانی اخلاقیات خاص و وسواس داشتند. ایشان زمینه را برای بروز خلاقیت بازیگر فراهم می‌کردند و امکاناتی را در اختیار بازیگر قرار می‌دادند تا در فضای بازی قرار بگیرد. او کارگردانی نبود که زود بخواهد سر و ته فیلم را بهم برساند. گاهی برای یک سکانس و حتی گاهی برای گرفتن یک پلان وسواس خاصی به خرج می‌دادند.

این بازیگر پیشکسوت تصریح کرد: طراحی‌های خاصی داشتند و سعی می‌کردند از عوامل کل صحنه و به خصوص بازیگران حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

داریوش مهرجویی

او تاکید کرد: آثاری که از آقای مهرجویی به جا مانده است نشان‌دهنده‌ توانمندی، خلاقیت و جایگاه ویژه داریوش مهرجویی هست.

ایرج راد در پایان بیان کرد: به شدت بابت این اتفاقی که افتاده ناراحتم. به تمام هنرمندان کشور چه در زمینه‌ سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و همینطور به ملت شریف و بزرگ ایران این فاجعه را تسلیت می‌گویم.

کدخبر: 937748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟