آغاز جشنواره فیلم فجر و استخاره بهروز افخمی

به گزارش رکنا ، چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با صحبت‌های کوتاه مجتبی امینی (دبیر جشنواره فیلم فجر ) در پردیس سینمایی ملت که به عنوان خانه رسانه مشخص شده به طور رسمی آغاز شد.

در اولین شب از جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های «استاد» به کارگردانی عماد حسینی و تهیه‌کنندگی بهروز افخمی و «شماره ۱۰» کاری از حمید زرگرنژاد در پردیس ملت به نمایش درآمدند و نشست خبری آن‌ها برگزار شد.

استخاره افخمی برای «استاد»

در نشست خبری «استاد» بهروز افخمی با اشاره به اینکه قصد داشته این فیلم را با موضوع جنبش «می‌تو» به شکل کمدی بسازد، گفت که استخاره‌های خیلی خوبش از قرآن، او را به ساخت و همکاری در این فیلم به عنوان تهیه‌کننده ترغیب کرده است.

در این باره بیشتر بخوانید:

یک منتقد: «فیلم استاد، فیلم گیشه نیست»

خبرهایی پیرامون جشنواره فیلم فجر

رییس سازمان سینمایی همزمان با آغاز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در پیامی نوشت: «برخی جریانات خارجی با خیال باطل بر طبل تحریم این رویداد ریشه‌دار  فرهنگی – سینمایی کوبیدند، اما ندانستند که اساسا هنر تحریم پذیر نیست و سینما و چشمه زلال جوشان آن، همواره راه خود را خواهد یافت و رنگ  ناامیدی و تردید را خواهد شست.»

ویژه برنامه «سینما ملت» با محوریت بررسی آثار سینمایی در چهل ‌و یکمین جشنواره فیلم فجر به تهیه‌کنندگی محمد رضا فهیمی از چهارشنبه شب از شبکه پنج سیما روی آنتن رفت.

سینماهای کشور روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه و در آستانه شروع جشنواره فیلم فجر، در ۲ هزار و ۳۲۵ سانس، بیش از یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان فروش داشتند و ۹۷ هزار و ۸۶۰ نفر هم به سینما رفتند.

با اتمام چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر، مجموعه‌ سالن‌های نمایشی که میزبان این جشنواره بوده‌اند، چند روزی به استراحت می‌پردازند و در ادامه فعالیت خود را با اجرای نمایش‌های تازه ادامه می‌دهند.

به مناسبت آغاز دهه فجر، مروری داشتیم بر حواشی سریال «یک مشت پر عقاب»  که این روزها بار دیگر در ایام دهه فجر بازپخش می‌شود.

در ادامه، مراسم رونمایی از نشان رضا مقدسی با عنوان «قلم مقدس»، برای معرفی و تقدیر از روزنامه‌نگاران تراز انقلاب اسلامی برگزار شد و در جریان آن همچنین از چهار روزنامه‌نگار پیشکسوت تقدیر شد.

کمک‌هایی برای زلزله‌زدگان «خوی»

هاشم مرادی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم مستقل سینمایی «ایمو» با انتشار ویدیویی از قصد خود برای تقدیم بخشی از درآمد حاصل از نمایش این فیلم به مردم زلزله‌زده شهر خوی خبر داد. همچنین تماشاخانه «هامون» و «عمارت نوفل لوشاتو» به عنوان دو مجموعه نمایشی اعلام کرده‌اند که کمک‌های مردمی را برای کمک به این زلزله‌زدگان جمع‌آوری می‌کنند.

سینا ذکایی ـ از نوازندگان شناخته شده سازهای بادی ـ نیز از برگزاری دورهمی به منظور کمک به زلزله‌زدگان خوی خبر داد و اینکه قرار است به همین منظور در این دورهمی بنوازد.

تازه‌هایی از تصمیم جدید اسکار، متهم شدن «الک بالدوین» و اعلام داوران جشنواره برلین

«آندره آ ریسبرو» برای بازی در درام کم‌هزینه و مستقل «به لزلی» پس از کمپین لحظه آخری از سوی افراد مشهور از جمله «کیت وینسلت» و «گوئینت پالترو»، به شکل شگفت‌انگیزی در میان نامزدهای بخش بهترین بازیگر زن امسال قرار گرفت و پس از آن برخی اتهامات درباره استفاده از تاکتیک‌های ناعادلانه از سوی تیم تبلیغاتی این فیلم موجب شد آکادمی ضمن بررسی این موضوع به بازنگری داخلی رویه‌های انتخاباتی بپردازد، این در حالی است که آکادمی اسکار پس از بررسی اعلام کرد که نامزدی «آندره آ ریسبرو» در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی زن، لغو نخواهد شد.

بر اساس اسناد دادگاهی ارائه شده، «الک بالدوین» بازیگر آمریکایی به طور رسمی به قتل غیر عمد در تیراندازی مرگبار به یک فیلمبردار در صحنه فیلمبردای فیلم «زنگار» متهم شد.

همچنین فهرست داوران جشنواره برلین ۲۰۲۳ اعلام شد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 866497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟