ادامه اکران آنلاین فیلم ها در پساکرونا / گامی برای جلوگیری از فیلم سوزی

محمد قنبری-مدیر پردیس سینمایی مگامال- در گفت و گو با خبرنگار سینما رکنا، درباره شیوه اکران فیلم ها به صورت آنلاین گفت:به عقیده من اکران فیلم به صورت آنلاین اقدام خوبی است. طی یکسال حدود 70 فیلم رنگ پرده را به خود می بینند که از این تعداد ممکن است 15 فیلم با استقبال بی نظیری رو به رو شوند. از نظر من فیلم هایی که به صورت اکران عمومی نمی توانند موفقیت چندانی کسب کنند و تهیه کنندگان صرفا بدین خاطر که بتوانند این فیلم ها را به نمایش خانگی واگذار کنند آن ها را به نمایش عمومی در می آورند پروسه اکران فیلم های متوسط و ضعیف می تواند به پلتفرم های نمایش آنلاین داده شودو به صورت آنلاین به اکران در بیایند و فیلم های پرفروش که جنبه اقتصادی دارند و فیلم های ژانر اجتماعی خوب که اکران پرمخاطب را بدست می آورند به روی پرده های سینما به نمایش درآیند.

آسیب شدید سینماها به علت لغو اکران های نوروزی

وی با تاکید به این که بحران شیوع کرونا و تعطیلی سینماها خسارات زیادی را به این صنعت وارد کرده است اظهار داشت: در سینما مخارج زیادی از جمله قبوض برق، آب، تلفن و .... شارژ ساختمان داریم و سینما از اسفندماه درآمدش به علت تعطیلی قطع شد. تعداد زیادی از سینماها تمام برنامه ریزی خودشان را بر مبنای اکران نوروزی می گذارند و ممکن است درآمدی که اکران نوروزی برای سینماها دارد برابری با درآمد 6ماهه دوم کند به همین علت لغو اکران های نوروزی به سینماها آسیب زیادی وارد کرد.

فقط فیلم های پرمخاطب اکران عمومی داشته باشند

مدیر پردیس سینمایی مگامال درباره بازگشایی سینماها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیان داشت: به عقیده من سینماهایی که پردیس چندسالنه هستند. عملا به دلیل تعداد سالن های بالا،تعداد صندلی های هر سالن هم زیاد است و اگر به طور مثال 20 فیلم درحال اکران باشد و از میان این 20 فیلم 3یا 4 فیلم هم پر مخاطب باشد. از فیلم هایی که ضعیف هستند و یا حس می کنیم با استقبال چندانی رو به رو نمی شوند این دست از فیلم ها را اکران نمی کنیم و 3 فیلم پرفروش را در تمام سالن ها به اکران در می آوریم و این باعث می شود مخاطب این فیلم ها با رعایت همان فاصله گذاری به تماشای آن آثار در سینما بنشیند.

با اکران آنلاین فیلم های کم فروش فیلم سوزی نخواهیم داشت

وی در پاسخ به این سوال که آیا با بازگشایی سینماها و ترافیک اکران شاهد فیلم سوزی هستیم یا خیر گفت: اگر با جدیت سینما آنلاین ادامه پیدا کند. تهیه کنندگان هم می دانند فیلم هایی که در اکران خود نمی توانند موفق شوند شیوه اکران عمومی آن ها را به اکران آنلاین تغییر دهند باعث می شوند این ترافیک اکران کاهش پیدا کند. با تقسیم بندی این که تعدادی از فیلم های متوسط و ضعیف و انتقال اکران آن ها به پلتفرم های آنلاین می توان تمام فیلم ها را به راحتی به اکران درآورد و ترافیک اکران از بین برود. و هیچگونه فیلم سوزی هم نخواهیم داشت.

با رعایت پروتکل بهداشتی آثار سینمایی ساخته شود

قنبری در پایان درباره وضعیت صنعت سینما در دوران بحران کرونا بیان کرد: کرونا بالطبع آسیب زیادی به صنعت سینما وارد می کند و درآمدها را به نصف و حتی کمتر از نصف می رساند. به عقیده من این چرخه باید بچرخد و نمی توان این صنعت را کنار گذاشت. با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی که به گروه های فیلمبرداری و پروژه های سینمایی دستورالعمل های لازم برای مراقبت و رعایت نکات بهداشتی داده می شود. اگر موازین بهداشتی رعایت شود به راحتی می توانند آثار سینمایی تولید کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مینا سجادی
آیا این خبر مفید بود؟