ورودیه موزه‌ها افزایش چندانی ندارد

«محمدرضا کارگر» با اعلام اینکه هنوز مصوبه دولت درباره افزایش مبلغ ورودی موزه‌ها و اماکن فرهنگی - تاریخی ابلاغ نشده، گفت: پس از ابلاغ این مصوبه در جلسه‌ای که با حضور مسئولان مربوطه میراث برگزار می شود این میزان افزایش مشخص می شود.

وی با بیان اینکه دولت رقم افزایش را به طور دقیق اعلام نمی کند و تنها میزان حداکثر افزایش را اعلام می کند، افزود: ما معمولاً این میزان را افزایش نمی دهیم و برای رفاه حال بازدیدکنندگان به حداقل افزایش اکتفا می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیأت دولت، هیأت وزیران با توجه به بالا رفتن هزینه نگهداری، مرمت و تجهیز موزه‌ها و بناهای تاریخی در سال‌های اخیر با افزایش مبلغ ورودیه موزه‌ها و اماکن فرهنگی - تاریخی موافقت کرد.

بر همین اساس، ورودیه موزه‌های ملی، منطقه‌ای، کاخ موزه‌ها و آثار تاریخی (غیرمنقول) ثبت جهانی و شاخص برای بازدید کنندگان داخلی حداکثر به مبلغ ۵۰ هزار ریال و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ یک میلیون ریال و ورودیه موزه‌های محلی، استانی و سایر آثار تاریخی - فرهنگی (غیرمنقول) برای بازدید کنندگان داخلی حداکثر به ۴۰ هزار ریال و برای بازدید کنندگان خارجی حداکثر به ۵۰۰ هزار ریال افزایش می‌یابد.

در جلسه ۲۳ تیرماه هیات دولت، با توجه به بالا رفتن هزینه نگهداری، مرمت و تجهیز موزه‌ها و بناهای تاریخی در سال‌های اخیر با افزایش مبلغ ورودیه موزه‌ها و اماکن فرهنگی - تاریخی موافقت شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 490617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟