انیمیشن جذاب ایرانی از جشنواره کره ای جایزه گرفت

جایزه کوکومیکس موسیقی جشنواره بوچئون کره که به فیلمی تعلق می‌گیرد که بهترین استفاده را از موسیقی در روایت برده باشد به اشکان رهگذر کارگردان انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» رسید.

کریستف رضاعی آهنگساز انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» است که با برداشتی آزاد از شاهنامه به روایت قصه ضحاک ماردوش، آفریدون و کاوه آهنگر می‌پردازد. این انیمیشن که در بخش انیمیشن‌های بلند سینمایی بیستمین دوره جشنواره بوچئون حضور داشت در رقابت با ۸ اثر از کشورهایی همچون برزیل، فرانسه، چین، کره و ژاپن جایزه کوکومیکس موسیقی را از آن خود کرد.

پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، حامد بهداد، اشکان خطیبی، بیتا فرهی، اکبر زنجان‌پور، فرخ نعمتی، حسن پورشیرازی، باران کوثری، مجید مظفری، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی‌نیا، زهیر یاری و بانیپال شومون از گویندگان نقش‌های این انیمیشن هستند.

انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف و تولیدشده در استودیو هورخش، پیش‌ از این در سی ‌و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان موفق به دریافت جایزه ویژه هیات‌داوران در بخش سینمای ایران و جوایز بهترین کارگردانی و فیلمنامه در بخش بین‌الملل شده بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم فانتزی بوچئون از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ اکتبر برابر با ۲۷ مهر تا ۱ آبان ماه هرسال در شهر بوچئون کره جنوبی برگزار می‌شود.

منبع: مهر

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟